فرزند آیت‌الله مصباح یزدی: آیت‌الله مصباح یزدی زندگی‌اش را فدای انجام وظایف الهی کرد

 | تاریخ ارسال: 1399/11/21 - 14:30 | 
فرزند آیت‌الله مصباح یزدی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی زندگی‌اش را فدای انجام وظایف الهی کرد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مصباح یزدی با حضور مجازی در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب اسلامی و اربعین رحلت ملکوتی آیت‌الله مصباح یزدی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: یکی از دغدغه‌های آیت‌الله مصباح یزدی این بود که آن چیزی که از عالمان دینی انتظار می‌رود را محقق سازد.
وی با بیان اینکه طبق احادیث علمای شیعه مرزبانان اندیشه اسلامی هستند که باید از مرزهای فکری دین مبین اسلام دفاع کنند، تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی دغدغه داشتند که باید جامعه با گسترش دین‌داری در سطوح مختلف اصلاح کرد که دراین‌خصوص حضور و مجاهدت داشتند.
فرزند آیت‌الله مصباح یزدی اضافه کرد: آیت‌الله مصباح یزدی بر این باور بود که همه رفتارها و کنش‌های فردی، اجتماعی و حتی عبادی انسان‌ها تا آنجا که در اختیار فرد است، را اگر آگاهانه انجام دهد دارای ارزش است اما اگر از روی عادت و بدون فکر باشد فاقد ارزش است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: وضعیت تولید علم و فناوری کشور در قبل از انقلاب اسلامی مناسب نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در فناوری‌های نوآورانه رتبه زیر ۱۰ جهانی داریم.
دکتر عزیز حبیبی با بیان اینکه یکی از کارهای ارزشمند انقلاب اسلامی جایگاه دادن به بانوان است که در راستای رفتار پیامبر اکرم (ص) با زنان جامعه است، تشریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی حدود ۵ درصد دانشجویان و حدود ۱۸ درصد اساتید دانشگاه‌های کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دادند که به برکت انقلاب اسلامی هم‌اکنون حدود ۵۵ درصد دانشجویان و حدود ۳۳ درصد اساتید را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل هم گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی از روز اول یار و یاور و انصار ولی‌فقیه زمان بوده و در کنار امام و رهبری بودند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با طمأنینه به شبهات و شیطنت‌های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی پاسخ مستدل می‌دادند و در مقابل دشمنان سینه سپر می‌کردند.
وی اضافه کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی علیه رهبری، سپاه انقلاب اسلامی، علمای دین و نیروهای ارزشی تبلیغات می‌کند و باید مراقب باشیم و از رهبری، نظام و انقلاب اسلامی به‌صورت مستدل دفاع کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل هم گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با درک دقیق موقعیت، اقدام به تولید علم کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نوروزی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی با تأسیس مؤسسه بزرگ امام خمینی (ره) به تربیت شاگرد با رویکرد الهی اقدام کرد، افزود: امروز حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها وظیفه دارند جهت تولید علم برای الهی سازی جامعه اقدامات لازم را انجام دهند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 359 بار   |   دفعات چاپ: 97 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر