معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد: قرار گرفتن دکتر مهدی شاهدی اصل عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان

 | تاریخ ارسال: 1399/7/10 - 11:14 | 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دکتر مهدی شاهدی اصل عضو هیات علمی این دانشگاه در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ابوالفضل بضاعت ­پور با اعلام این خبر گفت: بر اساس داده های منتشر شده از پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI)، دکتر مهدی شاهدی اصل دانشیار رشته مهندسی مواد و متالوژی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.
وی با اعلام اینکه انتخاب یک درصد برتر دانشمندان برتر جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی صورت می گیرد و داده های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص های اساسی علم (ESI) و وب علوم (WOS) استخراج شده است، اضافه کرد: شاخص های نسبت تعداد کل استنادات به مقالات استناد کننده، تعداد متوسط خود استنادی به ازای هر مقاله و تخصص گرایی در ۱۰ سال اخیر از جمله مواردی است که در شناسایی پژوهشگران تاثیرگذار، مدنظر قرار گرفته است.
بضاعت پور ادامه داد: دکتر شاهدی اصل از پژوهشگران برجسته دانشگاه می باشد که در تالیف ۵۰ درصد مقالات پراستناد دانشگاه و  در بیش از ۹۱ درصد مقالات داغ دانشگاه بیشترین سهم مشارکت را داشته است.
وی افزود: در حال حاضر ۳  نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار دارند که مرجعیت علمی مبنای گزینش این عزیزان در پایگاه طلایه داران علم است.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1073 بار   |   دفعات چاپ: 131 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر