معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد: توسعه سامانه آموزش مجازی دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1398/12/27 - 23:30 | 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی از گسترش و ساماندهی آموزش مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ترحم مصری از گسترش فعالیت های سامانه آموزش مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: این دانشگاه همزمان با تعطیلی کلاس ‌های آموزشی دانشگاه‌ ها که به منظور جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا اتفاق افتاد، کلاس ‌های آموزشی خود را از طریق سامانه آموزش مجازی به آدرس  https://uma.ac.ir/edu تشکیل داده است.
وی افزود: دانشگاه‌ ها مجاز بودند که حداکثر ۲۰ درصد دروس خود را به صورت الکترونیکی برگزار کنند که در این راستا تعداد محدودی از کلاس ‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می ‌شد، ولی با بالا گرفتن مساله مبارزه با ویروس کرونا تقریبا از هفته دوم نیم ‌سالتحصیلی، تقریبا همه دروس دانشکده فناوری ‌نوین نمین، به صورت مجازی ارائه شدند و در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کلاس ‌های آموزشی دانشگاه نیز به تفکیک دانشکده ‌های فنی و مهندسی، علوم، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم‌تربیتی و روانشناسی، ادبیات و علوم‌انسانی، کشاورزی مغان و کشاورزی مشگین شهر نیز به صورت مجازی برگزار می ‌شود.
مصری با بیان اینکه مقرر شده است تا کلاس‌ هایی که به صورت مجازی برگزار می ‌شوند نیاز به برگزاری جبرانی کلاس ‌های آموزشی ندارند، ادامه داد: در خصوص دروس عمومی و معارف نیز دانشجویان از تاریخ ۱۱ اسفندماه ۹۸ لغایت ۱۵ فرودین ‌ماه ۹۹ با ورود به سامانه آموزش مجازی به آدرسwww.ec.nahad.ir   می ‌توانند به ازای هر جلسه کلاس حضوری لغو شده، حداقل ۲ جلسه از درس ‌های مجازی جایگزین را بگذرانند.
وی با بیان اینکه فایل ‌های آموزشی دسترسی به سامانه آموزش مجازی برای اساتید و دانشجویان نیز در لینک https://uma.ac.ir/edu  بارگذاری شده است، تصریح کرد: سامانه آموزش مجازی دانشگاه محقق اردبیلی دارای قابلیت های بسیار مناسبی است؛ بطوریکه امکان برگزاری کلاس آموزشی به صورت آنلاین صوتی، تصویری و ضبط آن توسط دانشجو مهیا است و در واقع هیچ کمبودی نسبت به برگزاری یک کلاس ندارد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در کنار این قابلیت، در این سامانه امکان بارگذاری فایل توسط اساتید وجود دارد، خاطرنشان کرد: همچنین در صورت استفاده اساتید از نرم‌ افزارهای تخصصی، دانشجویان می ‌توانند خروجی فایل مربوطه را نیز دریافت نمایند. این سامانه روی آی‌ پی ‌های داخلی بوده و هزینه آن حداقل است.
وی با اشاره به کیفیت بالای کلاس ‌های مجازی، گفت: در کنار این سامانه، امکان استفاده از روش ‌های آفلاین نیز مهیا است؛ بطوریکه اساتید می ‌توانند فایل تدریس و جزوات درسی خود را در شبکه‌ های مجازی بارگذاری نمایند تا دانشجویان از آن بهره‌ مند شوند.
مصری با بیان اینکه در شرایط فعلی اکثر کلاس ‌های آموزشی دانشگاه با هماهنگی اساتید و دانشجویان به صورت مجازی برگزار می ‌شود و این فرصت خوبی برای دانشجویان است، گفت: با این حال بر اساس مصوبه شورای دانشگاه، کلاس‌ های آموزشی سالتحصیلی جاری حداقل یک ماه بیشتر برگزار خواهند شد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه قرار اولیه ما برگزاری کلاس‌ های آموزشی به صورت مجازی بدون محدودیت زمان است، افزود: با این حال تاکید شده اساتید شروع کلاس‌ها را در همان ساعت مقرر قید شده در سامانه گلستان برگزار کنند و در صورت نیاز به تغییر زمان، این تغییر با توافق همه دانشجویان صورت گیرد تا تداخلی در برنامه سایر کلاس ‌های مجازی ایجاد نشود.
وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از برگزاری کلاس‌ های آموزشی به صورت مجازی، تصریح کرد: اساتیدی که اقدام به تشکیل کلاس ‌ها به صورت مجازی ‌نمایند، از طریق سامانه پیامک دانشگاه نیز به دانشجویان اطلاع ‌رسانی می‌شود.
مصری همچنین با اشاره به برگزاری جلسات دفاع پایان ‌نامه به صورت مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی از سال گذشته، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز امکان دفاع پایان ‌نامه به صورت مجازی میسر است.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1341 بار   |   دفعات چاپ: 134 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر