روابط عمومی

EN | AR |

دبیر شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: میزان اثرگذاری علوم انسانی باید ملموس تر باشد / علوم انسانی ذاتا مهم و با ارزش است

دبیر شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میزان اثرگذاری علوم انسانی باید ملموس تر باشد و علوم انسانی ذاتا مهم و با ارزش است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید علی اصغر میرباقری فرد در نشست با رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از دانشگاه های تاثیرگذار در حوزه تخصصی علوم انسانی است.
میرباقری فرد با اشاره به وضعیت دانشجویان، اعضای هیات علمی، مقالات، کتب، نشریات و قطب های علمی حوزه علوم انسانی و هنر، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد نشریات علمی پژوهشی کشور در حوزه علوم انسانی هستند.
دبیر شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه میزان اثرگذاری علوم انسانی باید ملموس تر باشد، خاطرنشان کرد: برای اینکه علوم انسانی و هنر از برخی بحران های موجود خارج شود، شورای تحول زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت. همچنین از سال ۱۳۸۷ شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر در حوزه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد و دستورالعمل هدفمندسازی رساله های دکتری تدوین شد که ویراست جدید این دستورالعمل طی ماه های آتی به دانشگاه ها ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه سالانه هفت الی هشت هزار رساله در حوزه علوم انسانی در کشور دفاع می شود، گفت: طلایی ترین فرصت پژوهش رساله های دکتری است که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.
میرباقری فرد توجه به تولید علم هدفمند و با کیفیت و همچنین کاربردی و فناورانه ساختن فعالیت های علوم انسانی را ضروری دانست و گفت: اگر هر دانشگاهی طرحی در حوزه علوم انسانی ارائه کند، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آن استقبال کرده و فضا را برای فعالیت باز خواهد کرد.
دبیر شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بحث علوم انسانی ذاتا مهم و با ارزش است؛ چراکه موضوع اصلی آن انسان بوده و انسان نیز هدف آفرینش است.
دکتر محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز خواستار توجه آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی حوزه علوم انسانی به بحث کاربردی بودن مباحث شد و گفت: در حال حاضر زمانی که عضو هیات علمی وارد حوزه کاربردی می شود به نوعی ایثار می کند؛ چراکه در این حالت استاد از بحث مقاله دور شده و ارتقای خود را از دست می دهد.
گفتنی است در ادامه اعضای هیات علمی حاضر در نشست به ارائه نظرات خود پرداختند.
 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 740 بار   |   دفعات چاپ: 222 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر