-
اجرای سیاست ها و خط مشیهای دانشگاه در زمینه های مربوط به امور بودجه ای و تشکیلاتی
-
نظارت بر حسن انجام فعالیتهای واحدهای تابعه .
-
مطالعه و بررسی و همکاری در اجرای طرح طبقهبندی مشاغل کارکنان.
-
نظارت بر تهیه و تنظیم آیین نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری و نظارت مستمر بر حسن اجرای آنها
-
بررسی رسته های شغلی مشاغل دانشگاهی و ارائه پیشنهادات اصلاحی
-
کنترل و نظارت برتخصیص صحیح و عادلانه امتیازات از قبیل اضافه کاری و پاداش بین کارکنان در راستای افزایش کارایی و اثربخشی کارکنان
-
مشارکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف مورد درخواست و اظهار نظر و ارائه پیشنهادات لازم .
-
بررسی پیشنهادات و انتقادات و استفاده از آن در تسهیل فرآیند انجام امور اداری توسط کارکنان
-
ارائه راهنماییها و آموزش های لازم به کارکنان واحدهای تابعه در مواقع لازم
-
تشریک مساعی در جهت تامین و نگهداشت منابع انسانی مورد نیاز دانشگاه از طریق اجرای طرح های حقوق و دستمزد، نظام ارزشیابی و توانمند سازی نیروی انسانی
-
مطالعه مستمر مجموعهی قوانین و مقررات اداری و استخدامی کشور ، قوانین کار، بخشنامه ها و تصویب نامه ها به منظور آشنایی کامل در اجرای آنها
-
امور مربوط به اخذ مجوز تبدیل وضعیت استخدامی و همکاری در تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان و نظارت بر آن
-
ارائه گزارشهای ادواری از وضعیت انجام امور محوله به مقام مافوق
-
ارائه راهکارهای تکمیلی در جهت بهینه سازی سیستم های مکانیزه مورد استفاده در دانشگاه
-
جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه .
-
تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی کلی دانشگاه .
-
نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هریک از واحدها .
-
دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی .
-
پیگیری اعتبارات پاداش پایان خدمت کارکنان
-
نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای برحسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها .
-
بررسی موافقت نامه های مربوط به فعالیتهای جاری و عمرانی .
-
تحلیل دادههای آماری و نظارت بر تلفیق، طبقهبندی و بهنگام سازی آن
-
همکاری در تهیه سالنامه آماری به منظور ارائه آمار و اطلاعات مفید برای تصمیمسازی و تصمیمگیری و پاسخگویی دقیق و سریع.
-
تدوین و جمعآوری شاخصهای آماری در ابعاد مختلف و انجام بررسی و مطالعات تطبیقی در زمینه شاخصهای آماری و مقایسه آن با شاخصهای سایر دانشگاهها.
-
انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آنها .
-
همکاری و مشارکت در تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه
-
نظارت بر اجرای مصوبات شورای تحول اداری
-
ابلاغ بودجه مصوب واحدها و توزیع تخصیص اعتبارات مصوب
-
پیش بینی و برآورد درآمدهای اختصاصی دانشگاه و نظارت بر نحوه هزینه کرد آن در حوزه های مختلف
-
بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش درآمدهای اختصاصی
-
ساماندهی آمار و اطلاعات دانشگاه و نظارت بر تهیه شاخص ها و روش های تهیه آمار و اطلاعات
-
مطالعه و بررسی روشهای تقلیل هزینه های دانشگاه و روشهای افزایش درآمد دانشگاه
-
تامین منابع مالی مورد نیاز برای انجام هزینه های جاری و توسعه عمرانی
-
همکاری در برگزاری مناقصه و مزایده و انعقاد قرارداد با شرکت های مشاور و پیمانکار و نظارت بر آن
-
جمع آوری اطلاعات و بررسی های لازم بمنظور پیش بینی بودجه سالیانه
-
مقایسه وضعیت موجود دانشگاه با سایر دانشگاهها جهت اطلاع از کسری امکانات و تسهیلات
-
انجام بررسی های سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با همکاری حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع.
-
نظارت بر تقسیم صحیح وظایف بین واحدها
-
نظارت بر تدوین شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها
-
پشتیبانی،هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه .
-
نظارت بر ارزیابی عملکرد کارکنان
-
نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی و کارگاههای آموزشی مرتبط با توانمندسازی کارکنان
-
اهتمام به افزایش کارایی کارکنان و صرفه جویی در بودجه و نیروی انسانی
-
بررسی صورت وضعیت ها و موارد مالی طرح های عمرانی
-
تهیه و تدوین برنامه نیروی انسانی باتوجه به سیاستها و برنامه های میان مدت و بلند مدت دانشگاه و ملحوظ داشتن وضعیت عرضه و تقاضا (ورود و خروج ) نیروی انسانی
-
نظارت بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در دانشگاه
-
مطالعه و بررسی رویکرد های نوین مدیریتی و تطبیق آنها با شرایط دانشگاه بمنظور بومی سازی و استقرار
-
امضاء و تأیید گواهینامه دوره های آموزشی برگزار شده
-
جمع آوری اطلاعات و بررسی های لازم به منظور پیش بینی بودجه سالیانه از واحدهای مختلف دانشگاه.
-
پیش بینی و تهیه و تنظیم بودجه بودجه موردنیاز واحدهای مختلف دانشگاه.
-
پیش بینی و برآورد درآمدهای اختصاصی دانشگاه .
-
تکمیل فرم ها و اطلاعات بودجه ای مورد نیاز سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برای تصویب بودجه سالانه در لایحه بودجه.
-
تکمیل و تهیه بودجه تفصیلی و اصلاحیه بودجه تفصیلی دانشگاه و ارائه به هیات امنا و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری.
-
تکمیل و تهیه موافقتنامه عمرانی و اصلاحیه آن و ارائه سازمان برنامه و بودجه.
-
ابلاغ بودجه مصوب سالانه واحدهای دانشگاه.
-
تخصیص اعتبارات مصوب و دریافتی دانشگاه بین واحدهای مختلف با توجه به نیاز واحدها.
-
نظارت بر نحوه هزینه کرد درآمدهای اختصاصی در حوزه های مختلف.
-
سنجش میزان پیشرفت عملیات در هریک از واحدها و نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات.
-
مطالعه و بررسی در خصوص تقلیل هزینه و افزایش درآمد دانشگاه.
-
بررسی صورت وضعیت ها و موارد مالی طرح های عمرانی و گزارش آن به مدیر برنامه ، بودجه و تشکیلات.
-
تامین منابع مالی مورد نیاز برای انجام هزینه های جاری و توسعه عمرانی.
-
تهیه و تنظیم بودجه پرسنلی کارکنان.
-
پیگیری اعتبارات پاداش پایان خدمت، خرید مرخصی و ... همکاران بازنشسته.
-
نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای برحسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه.
-
ایجاد و نگهداری بانک های اطلاعاتی.
-
طبقهبندی، نگهداری، کنترل، بهنگام سازی و تحلیل دادههای آماری.
-
مطالعات تطبیقی در زمینه شاخصهای آماری و مقایسه آن با شاخصهای سایر دانشگاهها.
-
تهیه و تنظیم آمار و اطلاعات جمع آوری شده به صورت گزارشها و جداول و نمودار مختلف و ارائه آن به وزارت وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و استانداری و سایر نهادها.
-
تهیه سالنامه آماری به منظور ارائه آمار و اطلاعات مفید برای تصمیمسازی و تصمیمگیری.
-
بررسی و مطالعه جهت بکارگیری نرمافزارهای آماری مناسب بمنظور ارتقاء و کیفیت پردازش و تحلیل اطلاعات.
-
تدوین شاخص ها و روش های تهیه آمار و اطلاعات و ساماندهی کلیه آمار و اطلاعات دانشگاه.
-
تهیه آمارهای مختلف پرسنلی اعم از هیأت علمی و غیر هیأت علمی و دانشجویی.
-
تهیه و تنظیم گزارش توجیهی پروژه های عمرانی دانشگاه با همکاری مدیریت امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی.
-
تکمیل سامانه های بودجه ای وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه.
-
ارائه گزارشهای ادواری از وضعیت انجام امور محوله به مدیر برنامه ، بودجه و تشکیلات.
-
انجام امور مربوط به مکاتبات واحد مربوطه و پیگیری نامه های وارده و صادره.
-
مطالعه بخشنامه های رسیده جهت اجرای آن و در صورت نیاز ابلاغ به افراد ذینفع.
-
انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.
-
گروه تشکیلات، تحول اداری و بهره وری
-
مطالعه و بررسی و همکاری در اجرای طرح طبقهبندی مشاغل کارکنان.
-
تشخیص و تعیین رسته و رشته شغلی پستهای سازمانی دانشگاه با توجه به طرحهای طبقهبندی مشاغل.
-
ایجاد و نگهداری و به روز رسانی بانک اطلاعاتی
-
مشارکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف مورد درخواست و اظهار نظر و ارائه پیشنهادات لازم .
-
اجرای طرح های توانمند سازی نیروی انسانی از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی، سمینار و گردهمائی ها
-
مطالعه مستمر مجموعه قوانین و مقررات اداری و استخدامی کشور ، قوانین کار ، بخشنامه ها و تصویب نامه ها به منظور آشنایی کامل در اجرای آنها
-
انجام امور مربوط به ارزشیابی اعضای غیرهیات علمی
-
ارائه گزارشهای ادواری از وضعیت انجام امور محوله
-
انجام امور مربوط به مکاتبات و پیگیری نامه های وارده و صادره
-
ارائه راهکارهای تکمیلی در جهت بهینه سازی سیستم های مکانیزه مورد استفاده در دانشگاه
-
انجام تشریفات مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی پرسنل
-
همکاری و مشارکت در تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه
-
اجرای مصوبات شورای تحول اداری
-
مطالعه و بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تقلیل هزینه و افزایش درآمدهای دانشگاه
-
مقایسه وضعیت موجود دانشگاه با سایر دانشگاهها جهت اطلاع از کسری امکانات و تسهیلات
-
برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه .
-
تجزیه و تحلیل روش های انجام کار ، بررسی سیستمها و بازنگری روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه
-
مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب
-
انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی ،ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و رویه های مورد عمل در دانشگاه .
-
انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه
-
پشتیبانی،هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه .
-
تهیه و تنظیم گزارش از اجرای برنامههای تحولاداری و بهره وری در دانشگاه.
-
تهیه نمودار تشکیلاتی دانشگاه و دانشکده ها و پیشنهاد آن به هیئت رئیسه و تجزیه و تحلیل مستمر تشکیلات تفصیلی واحدهای دانشگاه
-
پیشنهاد حذف و یا ایجاد پستهای سازمانی و یا تغییر عناوین پستهای سازمانی
-
اقدام به حذف کارهای تکراری و ادغام مراحل بمنظور افزایش کارایی و صرفه جویی در بودجه و نیروی انسانی
-
برنامه ریزی آموزشی برای ارتقاء دانش و توانمندی کارکنان و نیز نیازسنجی آموزشی و نظارت بر اجرای دوره های آموزشی
-
همکاری در اجرا و نظارت بر طرح تکریم ارباب رجوع در دانشگاه
-
مستند سازی فرآیندها و روش های انجام کار
-
کارسنجی و زمان سنجی وظایف و فعالیت ها بمنظور تهیه استاندارد نیروی انسانی مورد نیاز
-
تجزیه و تحلیل مشاغل موجود دانشگاه
-
بررسی درخواست های کارکنان در ارتباط با نحوه تطبیق با طرح طبقه بندی مشاغل و ارائه رهنمودهای لازم
-
مطالعه و بررسی رویکرد های نوین مدیریتی و تطبیق آنها با شرایط دانشگاه بمنظور بومی سازی و استقرار
-
شناخت و اعمال سیاست ها و خط مشی نظام اداری در زمینه آموزش کارکنان
-
ارزشیابی دوره ها و کارگاههای آموزشی
-
صدور گواهینامه دوره های برگزار شده
-
بررسی پیشنهادات کارکنان در اداره امور دانشگاه و تقدیر از ارائه دهندگان پیشنهاد
-
تلاش در فعال نمودن کارگروههای مربوط به تحول اداری و بهره وری
-
تنظیم قرارداد با اساتید مربوطه جهت برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی و پیگیری های لازم در این خصوص
-
همکاری با معاونت اداری و مالی و مدیریت منابع در پیش بینی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه