برگزاری سمینار آشنایی با روش‌های مختلف جداسازی سلول‌های سرطانی توسط فناوری میکروفلوئیدیک توسط انجمن علمی علوم مهندسی نمین

 | تاریخ ارسال: 1396/8/9 - 14:30 | 
انجمن علمی علوم مهندسی نمین

- عنوان برنامه: سمینار آشنایی با روش‌های مختلف جداسازی سلول‌های سرطانی توسط فناوری میکروفلوئیدیک
- نوع برنامه: 
رویداد علمی
- سطح برگزاری: دانشکده‌ای
- مدرس: آقای دکتر جعفر قلی‌نژاد
- محل برگزاری: سالن سمینار دانشکده فناوری‌های نوین نمین
- زمان برگزاری:  ۹۶/۸/۹
- مدت برنامه: ۱ ساعت
- تعداد شرکت‌کنندگان: ۴ نفر

---
توضیح مختصر:

به بررسی و تحلیل حرکت سیال در ابعاد میکرو، علم میکروفلوئیدیک گفته می‌شود. میکروفلوئیدیک دانش به کارگیری و کنترل مقادیر بسیار کم سیال در حجم پیکولیتر تا میکرولیتر بر پایه تنظیم جریان لایه‌ای سیال در ریز کانال‌های میکرونی است. این کانال‌ها با شکل و ابعاد دلخواه اغلب در پلیمری از جنس PDMS ساخته شده و امکان برقراری جریان سیال با دبی و فشار قابل تنظیم را فراهم می‌کنند.
میکروفلوئیدیک به عنوان یک علم میان رشته‌ای در حوزه‌های متعددی از جمله فیزیک، شیمی، بیولوژی و بیوتکنولوژی به کار می‌رود. بویژه در حوزه‌ی بیولوژی سلولی و مهندسی بافت، سیستم‌های میکروفلوئیدیک به چالش‌های موجود در این حوزه در ارتباط با کنترل دقیق فاکتورهای محیطی مانند انواع محرک‌های شیمیایی و مکانیکی و ارزیابی رفتارهای سلولی در پاسخ به آن‌ها غلبه کرده‌اند.
میکروفلوئیدیک در تمامی علوم و فناوری‌های نوین از جمله ساخت سنسور، کیت‌های تشخیص طبی، خنک‌کاری قطعات کامپیوتر و جداسازی سلول‌های سرطانی کاربرد دارد. از این میان میکرو میکسرها کاربرد وسیعی در ساخت تجهیزات میکروفلوئیدیک دارند که مهندسین مکانیک به شدت در حال توسعه این ابزار هستند. ضمنا میکروفلوئیدیک در جداسازی سلول‌های مختلف از جمله جداسازی سلول‌های سرطانی سریعا در حال گسترش است.



CAPTCHA