در نشست مشترک رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و مدیرکل شیلات استان اردبیل تاکید شد: استفاده از پتانسیل دانشگاه محقق اردبیلی در مطالعات پروژه‌های شیلات استان اردبیل

 | تاریخ ارسال: 1403/2/16 - 14:29 | 
در نشست مشترک رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و مدیرکل شیلات استان اردبیل به استفاده از پتانسیل دانشگاه محقق اردبیلی در مطالعات پروژه‌های شیلات استان اردبیل تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر اسماعیل چمنی ۱۶ اردیبهشت در نشست مشترک با مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص راه‌اندازی رشته شیلات در این دانشگاه، گفت: در همین راستا به دنبال جذب اعضای هیات علمی در این حوزه هستیم.
وی کمک به توسعه شیلات استان را بسیار بااهمیت برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: در همین راستا همکاران توانمند ما در حوزه پرورش زالو و جلبک می‌توانند کمک حال شیلات باشند؛ در عین حال شیلات می‌تواند از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه استفاده نماید.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین پتانسیل این دانشگاه در حوزه آب، منابع‌طبیعی و علوم دامی را بسیار بالا دانست.
دکتر جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه جذب اعضای هیات علمی در حوزه شیلات بسیار مهم است، گفت: دغدغه اصلی ما در دانشگاه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه این ارتباط هر چه قوی باشد به نفع دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خواهد بود، افزود: این ارتباط باعث به حداقل رسیدن مشکلات دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شده و موجبات پیشرفت استان را فراهم خواهد آورد.
مهندس محمد اله‌بخش مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه برای مطالعات چهار پروژه شیلات استان تامین اعتبار شده است، گفت: راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی، زالو و جلبک با اشتغالزایی بیش از ۹۰۰ نفر نیز در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه تولید جلبک موضوعی دانش‌بنیان است که به دنبال آن هستیم، افزود: بحث پرورش ماهیان خاویاری نیز مطرح شده و در قزل‌اوزن اقدام خواهد شد.
مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه در مطالعات پروژه‌‌ها به همکاری با دانشگاه نیازمندیم، ادامه داد: در حوزه شیلات فرصت فراهم شده تا همکاری خوبی با دانشگاه محقق اردبیلی داشته باشیم.
گفتنی است در ادامه دکتر امین کانونی رئیس مرکز ارتباط با جامعه و کارآفرینی و دکتر نعمت هدایت رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و معاونان اداره کل شیلات استان به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.
پایان خبر



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 288 بار   |   دفعات چاپ: 10 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر