همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم انجام گرفت؛ تجلیل از ۶۱ سرآمد آموزشی و عضو هیات علمی ارتقا یافته دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1403/2/11 - 14:55 | 
همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، از ۶۱ سرآمد آموزشی و عضو هیات علمی ارتقا یافته دانشگاه محقق اردبیلی طی یک سال گذشته تجلیل به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ۱۱ اردیبهشت در آئین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک روز معلم با بیان اینکه اساتید در اعتلای نام دانشگاه نقشی ارزشمند و در امر تعلیم و تربیت نقشی اساسی دارند، گفت: اساتید دانشگاه به عنوان یک معلم در تربیت نسل جدید و نسلی که می‌خواهیم آینده را به آنها بسپاریم نقش مهمی دارند.
وی با بیان اینکه نوع تربیت اساتید دانشگاه می‌تواند آینده کشور را ترسیم کند، افزود: آموزش نقش اساسی در پیشرفت یک کشور داشته باشد و آموزش کلید بسیاری از مسائل مهم کشور از جمله سواد، سلامت، رشد اقتصادی، اشتغال، احترام و هماهنگی بین جنسیت‌ها، اقوام و جوامع مختلف است و کلید آموزش هم معلمان ما هستند که تعیین‌کننده مسیر جامعه می‌باشند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروزه پیشرفتی که در همه جوامع مشاهده می‌کنیم، نتیجه آموزش صحیحی بوده که بر اساس استراتژی و اهداف آن کشور به وقوع پیوسته است، ادامه داد: جای امیدواری است که در کشور ما معلمان متعهد و متخصصی وجود دارد و برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند تا بتوانند نام و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دنیا به احتزاز درآورند.
وی با اشاره به عملیات وعده صادق که طی روزهای اخیر توسط جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی انجام گرفت، گفت: این عملیات از اراضی ایران به عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی انجام گرفت و دارای اهمیت فراوانی است؛ چراکه دشمنان قبلا تهدیدهای ایران را نمادین می‌دانستند و در این واقعه دنیا متوجه حمله ایران بود و حامیان اسرائیل در آماده‌باش کامل قرار داشتند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه دنیا در حیرت این حمله قرار گرفته است، افزود: طبق نظر مقام معظم رهبری اسرائیل اشتباه کرده بود و باید مورد تنبیه قرار می‌گرفت.
وی گفت: روزی توان تولید سیم خاردار را نداشتیم ولی امروز به برکت آموزش درست و هدفمند قادر به ساخت موشک‌هایی هستیم که کیلومترها مسافت طی می‌کند و قادر است گنبد آهنین اسرائیل را شکست دهد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص وظایف دانشگاهیان در دیدار اخیر با دانشگاهیان مبنی بر تربیت عالم، تولید علم و جهت‌دهی به تولید علم، افزود: در همین راستا علمی برای ما اهمیت دارد که نافع باشد و منجر به حل مشکلات جامعه شود. تربیت عالم نیز صرفا تولید مقاله نیست؛ بلکه به عالمی نیازمندیم که هم عالم، هم متخصص و هم دلسوز نظام و کشور باشد.
وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود ما به عنوان یک استاد دانشگاه آنچه را که در تولید علم و نفع‌رساندن به کشور از دستمان برمی‌آید، به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک بگوییم، ادامه داد: هدف مجموعه مدیریتی دانشگاه نیز آسایش و آرامش همکاران است و تلاش می‌کنیم مشکلات آنها را حل کنیم.
رئیس دانشگاه معین استان اردبیل همچنین به توجه اساتید به موضوع عفاف و حجاب دانشجویان تاکید کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در این زمینه وضعیت خوبی را دارد، ولی باید از این موضوع نیز غافل نشویم که دشمن دائما در حال توطئه بوده و می‌خواهد از این طریق به کشور نفوذ پیدا کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه سالروز شهادت یک معلم مروری بر رسالت عظیم معلمی است، گفت: با شخصیت‌ترین و والاترین جایگاه، جایگاه معلمی است؛ چراکه صلاح و فساد هر کشوری در دستان معلمان است.
وی تاکید کرد: خوشبختی فرزندان ما در سایه تربیت معلمان و اساتید است.
گفتنی است در ادامه دکتر قادر قاسمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر عباس فنی‌اصل معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر تقی اکبری معاون اداری و مالی، دکتر اسماعیل گلی معاون دانشجویی و دکتر موسی ترابی مدیر پژوهش دانشگاه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه‌های مربوطه پرداختند. همچنین تعدادی از اعضای هیات علمی به ارائه بیانات خود پرداختند.

 

در این مراسم از دکتر احد صابر، دکتر جعفر اعظمی، دکتر نسرین اقبالی، دکتر هادی غائبی، دکتر مجید دژم‌خوی، دکتر علی نعمت‌اله‌زاده، دکتر نعمت هدایت، دکتر کیومرث سفیدی، دکتر زینب حزباوی، دکتر جواد گرجامی، دکتر برومند صلاحی، دکتر اسماعیل صدری، دکتر علی شاهی و دکتر امین فتحی به عنوان سرآمدان آموزشی دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

همچنین از دکتر سیف‌اله آقاجانی، دکتر اسداله اسدی، دکتر بهروز افخمی، دکتر عزیز باباپور، دکتر محمد باشکوه، دکتر راضیه پوردربانی، دکتر کریم حاجی‌زاده، دکتر محمد حسن‌زاده محمودآباد، دکتر یاسر حسینی، دکتر علی خالق‌خواه، دکتر مهدی داوری، دکتر ولی رسولی، دکتر علی رضایی‌شریف، دکتر افسر روحی، دکتر مجید رئوف، دکتر قاسم زارعی، دکتر بتول زینالی، دکتر ناصر سیف‌الهی، دکتر کاظم شاکری، دکتر علی شیخ‌الاسلامی، دکتر اسماعیل صدری، دکتر یاشار عزیزیان، دکتر هادی غائبی، دکتر زهرا فتوره‌چی، دکتر محمدباقر فرشباف‌مقیمی، دکتر حسین محمدزاده، دکتر مسروره مختاری، دکتر مهدی معینی‌کیا و دکتر نعمت هدایت به جهت ارتقای مرتبه علمی از دانشیاری به استادی، دکتر علی احمدپور، دکتر زهرا اخوی، دکتر رقیه جهدی، دکتر زینب حزباوی، دکتر زینب حوری‌آباد، دکتر ولی زاردشت، دکتر رضوان شاددل، دکتر احد صابر، دکتر فاطمه صادقی، دکتر رهبر طالعی، دکتر فاطمه عبدی، دکتر حسین محسنی، دکتر عسگر مینائی، دکتر وحید وزیری و دکتر طاهر یلچی به جهت ارتقای مرتبه علمی از استادیاری به دانشیاری و دکتر بهمن زاهدی، دکتر امید غفارزاده و دکتر بهزاد محبی به جهت ارتقای مرتبه علمی از مربی به استادیاری در یک سال گذشته تجلیل شد.
پایان خبر


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 843 بار   |   دفعات چاپ: 10 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر