
دبیر هیأت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش هالی استان که در جمع روسای مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت واحد استانی اردبیل سخن می گفت، افزود: در راستای تحقق فرامین و منویات رهبری با توجه به شعار سال با عنوان«تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی»، رسالت سنگین مهارت آموزی بر عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
به گزار ش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، دکتر مجتهدین در ادامه با تشریح روند زیرنظام های آموزشی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: با عنایت به سیاستگذاری آموزش عالی متناسب با شعار سال بنا به تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، وظیفه و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از پیش به چشم می خورد.
دکتر مجتهدین اضافه کرد: حال آنکه ۳۰ درصد آموزش های باید مهارتی باشد، این وظیفه سنگین به عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده، چون رسالت این دانشگاه مهارت آموزی و در راستای تأمین نیازهای جامعه می باشد.
وی با اشاره به افتخارآفرینی های مراکز آموزش علمی کاربردی استان اردبیل در کسب رتبه های برتر کشوری خاطرنشان کرد: رویکرد جدید آموزش عالی کشور مخصوصاً در حوزه نظارت و ارزیابی بیشتر با نگاه های جدید و براساس شعار سال بوده، وزارت علوم نیز یکسری مأموریت های جدید از جمله شاگردپروری، نوآوری، فناورپروری، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری از زیرنظام های آموزش عالی در سیاستگذاری جدید خود ترسیم و هدفگذاری کرده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ضرورت توسعه و فعال سازی مراکز رشد در مراکز آموزش علمی کاربردی نیز بیان داشت: یکی از اولویت ها همین مراکز رشد بوده و مراکز باید جدیت و همت به خرج دهند و در راستای اجرای رویدادهای نوآورانه، استارت آپ ها، تولید هسته های نوآور به معنای واقعی و کلمه و با نگاه عملیاتی واردعمل شوند.
دکتر علی مجتهدین با تأکید بر اینکه ارتقای همه جانبه و بهبود کیفیت باید در حوزه های مختلف ارزیابی و نظارت به معنای واقعی کلمه اتفاق افتد اظهار داشت: رویکرد دفتر بر اساس مأموریت های جدید وزارت علوم و آن نیز مبتنی بر شعار سال می باشد و هدف ما ارتباط و تعامل متقابل با دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
|