مدیریت امور پژوهشی- شرح خدمات سازمانی
 

حذف تصاویر و رنگ‌ها

شرح وظایف اصلی مدیریت پژوهشی دانشگاه:

بخش عمده‌ای از امور انجام شده در مدیریت پژوهشی دانشگاه بشرح ذیل می‌باشند:

  • تدوین، اصلاح و به روز رسانی آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به امور پژوهشی مانند
  • علم‌سنجی و پایش فعالیت‌های پژوهشی اساتید و دانشجویان از قبیل استخراج آمار مقالات علمی منتشر شده در نشریات علمی بین‌المللی و مجلات پژوهشی داخلی، تعداد ارجاع به آثار علمی منتشر شده از سوی دانشگاه محقق اردبیلی، تعداد اختراعات ثبت شده و پایش رتبۀ دانشگاه در نظامات رتبه‌بندی بین‌المللی و داخلی.
  • پشتیبانی و نظارت بر انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی شامل تامین سامانه‌های داوری، پذیرش و نشر مقالات توسط مجلات علمی-پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی و ارزیابی و انتشار کتب تألیف یا ترجمه شده توسط اساتید دانشگاه.
  • تنظیم و عقد قرارداد برای انجام طرح‌های پژوهشی و استفاده از اعتبار پژوهشی توسط اعضای هیأت علمی.
  • تنظیم چهارچوب قراردادهای انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای انعقاد در دانشکده‌ها.
  • مدیریت و نظارت بر برگزاری همایش‌های علمی ملی یا بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی.
  • تشکیل کمیتۀ اخلاق پژوهشی و بررسی و اخذ مجوز برای پایان‌نامه‌های مرتیط با موضوعات زیست-پزشکی
  • نظارت بر فعالیت پژوهشگران مدعو و پسادکتری و حمایت از آن.
  • برنامه‌ریزی برای تخصیص اعتبار پژوهشی و نظارت بر نحوۀ هزینه‌کرد آن.
  • برنامه‌ریزی برای تأمین امکانات و تجهیزات لازم برای فعالیت‌های پژوهشی.
  • بررسی و ساماندهی درخواست‌های فرصت مطالعاتی و مأموریت‌های پژوهشی.
  • همکاری در برگزاری مراسم هفتۀ پژوهش و فناوری و جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه و استان.
  • برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات مستمر شورای پژوهشی دانشگاه.
نشانی مطلب در وبگاه مدیریت امور پژوهشی:
http://uma.ac.ir/find-16.265.15.fa.html
برگشت به اصل مطلب