دکتر حبیبی خبر داد: افزایش ۷۵ درصدی فروش محصولات فناورانه مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۹۹

 | تاریخ ارسال: 1400/2/19 - 10:24 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از افزایش ۷۵ درصدی فروش محصولات فناورانه مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری این دانشگاه در سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی از فروش بیش از ۷۰ میلیارد ریالی محصولات واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان از ۴۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ به ۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: علیرغم اینکه اغلب واحدهای فناور تحت پوشش مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری این دانشگاه، دانشجویان و دانشآموختگان هستند و تا پایان مرحله نمونهسازی و اخذ مجوزهای لازم برای تجاریسازی محصولات خود، در آن مرکز مستقر میشوند لیکن محصولات تعدادی از آن واحدها به مرحله تولید انبوه رسیده و تعدادی دیگر نیز پس از اخذ نشان رشدیافتگی، از مرکز رشد دانشگاه خارج شده و در کارگاههای تولیدی و پارکهای علم و فناوری مشغول فعالیت میشوند.
حبیبی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، حمایت از جریان فناوری را سرلوحه برنامههای خود قرار خواهد داد تا بتواند با پشتیبانی و توانمندسازی واحدهای فناور در بخشهای مختلف، زمینه را برای ورود قشر جوان، تحصیلکرده و صاحب ایده و محصول به جامعه مهیا کرده و به رسالت خود در پیاده سازی اصول دانشگاههای نسل چهارم عمل کند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مرکز نوآوری این دانشگاه به منظور تکمیل زنجیره فناوری در آینده نزدیک شروع به کار می کند، تصریح کرد: فراهم‌سازی زمینه تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در راستای مأموریت دانشگاه در تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین، کمک به شکلگیری و توسعه پایدار فعالیت‌های نوآورانه در دانشگاه از طریق ارتقا و توسعه واحدهای نوآوری، ایجاد انگیزه برای تبدیل پژوهشهای نظری به پژوهشهای کاربردی و تولید محصول نوآورانه و فناورانه و تسهیل مسیر کارآفرینی و ایجاد اشتغال از طریق کمک به ساخت نمونههای اولیه طرح‌های نوآورانه و فناورانه و تبدیل نمونههای آزمایشگاهی به نیمه‌صنعتی از اهداف و مأموریت‌های اصلی این مرکز به شمار میرود.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 110 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر