با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی؛ اولین همایش ملی «مدرسه فردا» آغاز به کار کرد

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۸/۱ - 11:57 | 
اولین همایش ملی «مدرسه فردا» در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهندس بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: در همایش های علمی باید جامعه هدف مشخص شود تا بتواند خروجی لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: انتظار می رود که مسئولان برگزاری همایش های علمی، نتایج مقالات علمی ارائه شده را در اختیار مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز بگذارند.
ندایی با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار در آموزش و پرورش تصریح کرد: تغییرات برای کاهش آسیب های اجتماعی باید از آموزش و پرورش شروع شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش نیاز به تصمیم گیری در سطح کلان است، افزود: برای توسعه پایدار در کشور باید در آموزش و پرورش کارهای اساسی انجام شود و این کار با اجرا شدن سند بنیادین آموزش و پرورش محقق شدنی است.
دکتر محمد نریمانی رئیس اولین همایش ملی «مدرسه فردا» و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مدارس برای رشد دانش آموزان باید بسترسازی کند.
وی با بیان اینکه جای مشاوره های تخصصی و کارآمد در مدارس خالی است، ادامه داد: دانشگاه وظیفه دارد که مشاور های خبره تربیت کند تا آنها در مدارس و جامعه کار مشاوره را به خوبی انجام دهند.
نریمانی با اشاره به اینکه هیچ چیزی لذتبخش تر از کمک به دانش آموزان نیست، ادامه داد: انسان با کمک به دانش آموزان احساس جوانی و نشاط می کند و این کار به خود فرد انرژی مثبت می دهد.
رئیس اولین همایش ملی «مدرسه فردا» افزود: همایش های علمی باید برنامه های آموزشی و تربیتی خود را به مدارس امروز و فردا ارائه دهد تا آنها بتوانند از این پژوهش ها به صورت عملی استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: تعلیم و تربیت در جامعه دارای ۴ رکن معلم، دانش آموز، مدرسه و خانواده است.
وی اضافه کرد: نعمت تعلیم و تزکیه از بالاترین نعمت ها است و خداوند خودش را مربی معرفی کرده و برای این کار بر ما منت گذاشته است.
حسنی ادامه داد: در روز قیامت هر معلمی که نقش معلمی را به خوبی ایفا کند در نقش یک امت محشور می شود و حقیقت علم رسیدن به توحید است و اگر علمی انسان را به توحید نرساند، علم نیست بلکه جهل است.
دکتر ترحم مصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در جامعه امروزی شریان های آموزشی به مراکز دیگری واگذار شده است.
وی ادامه داد: باید فلسفه آموزشی تغییر پیدا کند و باید به دانش آموزان یاد بدهیم که روی محتوا کار کنند.
مصری اضافه کرد: وظیفه ما ارائه و دفاع از روح حقیقت است و ما باید بتوانیم این فضیلت را در دانش آموزان و دانشجویان تقویت کنیم.
دکتر عادل زاهد بابلان عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر علمی اولین همایش ملی «مدرسه فردا» گفت: جهان مدرسه بزرگی است و خداوند اولین معلم و پیامبران و امامان با واسطه معلمان بعدی بوده اند.
وی با اشاره به اینکه باید خود را با تغییرات فرهنگی و نظم جهانی هماهنگ کنیم، ابراز امیدواری کرد: با شناسایی روند تغییرات و آماده شدن برای آینده، تغییرات را مدیریت کنیم.
یادآور می شود در ادامه پژوهشگران به ارائه مقالات خود پرداختند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 324 بار   |   دفعات چاپ: 14 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر