40 |
شیخ الاسلامی، علی؛ امیدوار، عظیم. (تابستان 1396). "اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر سبک حل مسالهی (کارآمد و ناکارآمد) دانشآموزان" فصلنامه روانشناسی مدرسه، دانشگاه محقق اردبیلی، (2)6، 99-83. |
39 |
شیخ الاسلامی، علی؛ بخشایش، علیرضا؛ برزگربفرویی، کاظم و مرادیعجمی، وجیهه. (تابستان 1396). تأثیر آموزش حافظهی فعال بر عملکرد خواندن و ظرفیت حافظهی در دانشآموزان دارای ناتوانی خواندن. مجله روانشناسی بالینی سمنان، دانشگاه سمنان، (2)9، 57-47. |
38 |
شیخ الاسلامی، علی؛ اسدالهی، الهام و محمدی، نسیم. (تابستان 1396). پیشبینی پرخاشگری نوجوانان بزهکار براساس راهبردهای حل مسئله و مهارتهای ارتباطی. مجله سلامت اجتماعی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، (3)4، 219-209. |
37 |
صدری، اسماعیل؛ شیخ الاسلامی، علی و تارویردیزاده، هانیه. (بهار و تابستان 1396). تأثیر زوجدرمانی متمرکز بر هیجان در کیفیت رابطه، تعارض زناشویی و بیآلایشی زوجین نابارور. دو فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، دانشگاه کردستان، (23)7، 145-125. |
36 |
شیخ الاسلامی، علی؛ خداکریمی، شهلا و داداشزاده، مجید. (بهار 1396). پیشبینی تعهد زناشویی براساس رضایت جنسی و سلامت معنوی: نقش میانجی مسئولیتپذیری. مجله دین و سلامت، انجمن علمی مددکاری اجتماعی، (1)5، 31-21. |
35 |
شیخ الاسلامی، علی و رمضانی، شکوفه. (بهار 1396). تأثیر امیددرمانی گروهی مبتنی بر نظریهی اسنایدر بر خودکارآمدی مردان کمتوان جسمی-حرکتی. فصلنامه مددکاری اجتماعی، انجمن علمی مددکاری اجتماعی، (1)6، 12-5. |
34 |
Asadi Bijaeyeh, Jahan Sadat, Ghamari Givi, Hosein & Seykholeslami, Ali. (April 2017). "Comparison of Sensory Processing and Semantic Differentiation in Peoples with Schizophrenia, Multiple Sclerosis and Alzheimer’s Disease", International Journal of Clinical Medicine, 8(4), 257-264. |
33 |
رضایی شریف، علی؛ شیخ الاسلامی، علی و رجبپور نیکنام، فاطمه. (بهار 1396). اعتباریابی مقیاس صلاحیت چندفرهنگی روانشناسی مدرسه در مشاوران مدارس. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، (25)7، 47-29. |
32 |
سلیمانی، اسماعیل؛ شیخ الاسلامی، علی و موسوی، مهناز. (زمستان 1395). اثربخشی هوش هیجانی بر کفایت اجتماعی و تنظیم هیجانی دانشآموزان زورگو (غیرمنضبط). فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، (42)12، 126-101. |
31 |
شیخ الاسلامی، علی و رمضانی، شکوفه. (زمستان 1395). تاثیر امیددرمانی گروهی بر رضایت از زندگی در مردان با ناتوانی جسمی-حرکتی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، (24)6، 151-135. |
30 |
شیخ الاسلامی، علی. (زمستان 1395). تاثیر آموزش مهارتهای تفکر انتقادی بر خودنظمدهی دانشآموزان پایۀ اوّل دورۀ متوسطۀ دوم. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، انجمن پژوهشهای آموزشی ایران، (35)10، 162-149. |
29 |
اسدیشیشهگران، سارا؛ قمریکیوی، حسین و شیخ الاسلامی، علی. (زمستان 1395). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر سبکهای حل تعارض سازنده و غیرسازنده در نامزدها. دو فصلنامه مشاوره کاربردی، دانشگاه شهید چمران اهواز، (1)6، 88-77. |
28 |
Ghamari Givi, Hosein, Seykholeslami, Ali & Asadi Bijaeyeh, Jahan Sadat. (October 2016). "Comparison of Conscious and Unconscious Memories and Sensory Processing in Peoples With Schizophrenia and Multiple Sclerosis and Alzheimer’s Disease", IIOAB Journal, 7(5), 77-83. |
27 |
شیخ الاسلامی، علی؛ کیانی، احمدرضا؛ احمدی، شیلان و سلیمانی، اسماعیل. (پاییز 1395). پیشبینی گرایش به مصرف مواد براساس سیستمهای فعالساز و بازدارندهی رفتاری، انعطافپذیری شناختی و تحمل آشفتگی در دانشآموزان. فصلنامه اعتیادپژوهی سوءمصرف مواد، دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، (39)10، 128-109. |
26 |
صمدیفرد، حمیدرضا؛ نریمانی، محمد، شیخ الاسلامی، علی و میکائیلی، نیلوفر. (پاییز 1395). نقش مولفههای اجتناب شناختی و باور فراشناختی در پیشبینی طلاق عاطفی همسران. فصلنامه پژوهشهای مشاوره، انجمن مشاوره ایران، (59)15، 57-38. |
25 |
شیخ الاسلامی، علی؛ قمریکیوی، حسین و محمدی، نسیم. (تابستان 1395). اثربخشی آموزش خود-دلسوزی شناختی بر خودکارآمدی ادراک شده زنان سرپرست خانوار تحت سرپرستی کمیته امداد امام خمینی(ره). فصلنامه مددکاری اجتماعی، انجمن علمی مددکاری اجتماعی، (2)5، 19-13. |
24 |
شیخ الاسلامی، علی؛ قمریکیوی، حسین و رمضانی، شکوفه. (تابستان 1395). اثربخشی امیددرمانی یر شادکامی مردان ناتوان جسمی-حرکتی. پژوهشهای مشاوره، انجمن مشاوره ایران، (58)15، 112-96. |
23 |
شیخ الاسلامی، علی؛ محمدی، نسیم و سیداسماعیلیقمی، نسترن. (تابستان 1395). مقایسهی استرس والدگری، شادکامی و انعطافپذیری شناختی مادران دارای فرزند کمتوانذهنی و ناتوان یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، دانشگاه محقق اردبیلی، (4)5، 42-25. |
22 |
شیخ الاسلامی، علی. (بهار و تابستان 1395). پیشبینی اهمالکاری تحصیلی براساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان. دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، دانشگاه بوعلی سینای همدان، (6)4، 101-81. |
21 |
سلیمانی، اسماعیل؛ حبیبیعسگرآباد، مجتبی؛ بشرپور، سجاد؛ شیخ الاسلامی، علی و نوری پورلیاولی، رقیه. (خرداد 1395). اثربخشی آموزش کنترل خود بر ابعاد کیفیت زندگی بیماران مبتلا به میگرن. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشگاه علوم پزشکی اراک، (3)19، 37-27. |
20 |
شیخ الاسلامی، علی؛ جعفری، عیسی و عبادیان، علی. (بهار 1395). تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر خودپندارهی دانشآموزان دارای افت تحصیلی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، انجمن پژوهشهای آموزشی ایران، (32)10، 63-53. |
19 |
شیخ الاسلامی، علی؛ صادقیولنی، زلیخا و محمدی، نسیم. (بهار 1395). رابطهی تابآوری و حمایت اجتماعی ادراک شده با سازگاری مادران دارای فرزند کمتوانذهنی . فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، (21)6، 155-141. |
18 |
شیخ الاسلامی، علی؛ کریمیانپور، غفار و ویسی، روناک. (بهار 1395). پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس کیفیت زندگی دانشگاهی و امید به اشتغال در دانشجویان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، (39)12، 43-25. |
17 |
سلیمانی، اسماعیل؛ نجفی، محمود؛ بشرپور، سجاد و شیخ الاسلامی، علی. (زمستان 1394). اثربخشی هوش معنوی بر کیفیت زندگی و شادکامی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره). فرهنگ در دانشگاه اسلامی، (4)5، 558-537. |
16 |
شیخ الاسلامی، علی؛ درتاج، فریبرز و اسکندر، زهیر. ( زمستان 1394). "اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر حضور ذهن بر اضطراب اجتماعی دانشآموزان" فصلنامه روانشناسی مدرسه، دانشگاه محقق اردبیلی، (4)4، 110-94. |
15 |
شیخ الاسلامی، علی؛ آذرنیور، سیدهساره و محمدی، نسیم. (پاییز 1394). پیشبینی کیفیت زندگی زنان متاهل براساس دانش و نگرش جنسی و صفات شخصیت. مجله سلامت و مراقبت، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، (3)17، 269-260. |
14 |
قمریکیوی، حسین؛ شیخ الاسلامی، علی و عادل، زهرا. (پاییز 1394). "اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر خشم و بهزیستی روانشناختی دختران پرخاشگر"، فصلنامه پژوهشهای مشاوره، انجمن مشاوره ایران، (55)14، 72-56. |
13 |
شیخ الاسلامی، علی؛ قمریکیوی؛ حسین و اشرفیورجوی، صبا. (بهار 1394). "تاثیر آموزش مبتنی بر ذهنآگاهی بر خودکنترلی دانشآموزان دختر"، فصلنامه در نظامهای آموزشی، انجمن پژوهشهای آموزشی ایران، (28)9، 104-87. |
12 |
شیخ الاسلامی، علی؛ قمریکیوی، حسین؛ مرادی، مسعود و محمدی، یسرا. (بهار 1394). "اثربخشی گشتالتدرمانی بر بهزیستی روانشناختی و کیفیت زندگی مادران دارای کودک کمتوانذهنی"، فصلنامه پژوهشهای مشاوره، انجمن مشاوره ایران، (53)14، 129-111. |
11 |
عطادخت، اکبر؛ شیخ الاسلامی، علی؛ حسینیکیاسری، سیدهطیبه و جوکارکمالآبادی، نجمه. (بهار 1394). "نقش باورهای فراشناختی و هوش هیجانی نابینایان در پیشبینی سازگاری اجتماعی و مقایسهی آن با افراد عادی"، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، (17)5، 166-149. |
10 |
شیخ الاسلامی، علی؛ درتاج، فریبرز، دلاور، علی و ابراهیمیقوام، صغری. (زمستان 1393). "تاثیر آموزش برنامهی کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر تعلّلورزی دانشآموزان"، فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، (34)10، 109-93. |
9 |
Basharpoor, Sajjad & Sheykholeslami, Ali. (August 2015). "The Relation of Marital Adjustment and Family Functions With Quality of Life in Women", Europe's Journal of Psychology, 11(3), 1-10. |
8 |
شیخ الاسلامی، علی؛ درتاج، فریبرز، دلاور، علی و ابراهیمیقوام، صغری. (پاییز 1391). "تاثیر آموزش برنامهی کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر اضطراب امتحان دانشآموزان". فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، انجمن پژوهشهای آموزشی ایران، (18)6، 15-1. |
7 |
Sheykholeslami, Ali & Seyedesmaili Ghomi, Nastaran. (May 2014). "The Relationship between Self-Esteem and Resiliency in Male and Female Students", International Journal of Psychology and Behavioral Research, 1(4), 476-480. |
6 |
Sheykholeslami, Ali & Seyedesmaili Ghomi, Nastaran. (April 2014). "Comparing the Components of Anxiety and Aggression by Using Draw-A-Person Test in Educable Intellectually Disable and Normal Children", International Journal of Psychology and Behavioral Research, 1(3),605-609. |
5 |
Sheykholeslami, Ali, Seyedesmaili Ghomi, Nastaran & Taleghan Mansournejhad, Somayeh. (April 2014). "The Effect of Training Meta-Cognitive Strategies on Students’ Procrastination", International Journal of Psychology and Behavioral Research, 1(3), 600-604. |
4 |
برزگر بفروبی، کاظم و شیخ الاسلامی، علی. (زمستان 1392). "ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی محیط یادگیری سازندهگرا"، فصلنامه روانشناسی مدرسه، دانشگاه محقق اردبیلی، (4)2، 24-6. |
3 |
شیخ الاسلامی، علی؛ برزگر بفروبی، کاظم و خداویردی، ترانه. (زمستان 1392). "نقش خودکارآمدی تحصیلی، خودنظمدهی فراشناختی و تفکر انتقادی در پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع دبیرستان"، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، انجمن پژوهشهای آموزشی ایران، 122-111. |
2 |
شیخ الاسلامی، علی و سیداسماعیلی، نسترن. (تابستان 1393) ."مقایسهی تاثیر روشهای آموزشی کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی و مهارتهای مطالعه بر اضطراب امتحان دانشآموزان" فصلنامه روانشناسی مدرسه، دانشگاه محقق اردبیلی، (2)3، 121-104. |
1 |
سیداسماعیلی، نسترن و شیخ الاسلامی، علی. (تابستان 1392). "مقایسهی نشانههای اضطراب و افسردگی در نقاشی آدمکِ دانشآموزان عقبماندهی ذهنی آموزشپذیر و عادی"، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، 127-113. |