با تدوین آئین نامه جذب دانشجویان خارجی و با ارائه تسهیلات ویژه انجام گرفت؛ ثبت نام بیش از ۱۰۰ دانشجوی خارجی برای نیمسال دوم سالتحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1401/12/3 - 13:01 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با تدوین آئین نامه جذب دانشجویان خارجی، تغییر و اصلاح برخی مقررات آموزشی و ارائه تسهیلات ویژه بیش از ۱۰۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری برای نیمسال دوم سالتحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در دانشگاه محقق اردبیلی ثبت نام کردند.
دکتر اسماعیل چمنی ۳ اسفند در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: با تدوین آئین نامه جذب دانشجویان خارجی، تغییر و اصلاح برخی مقررات آموزشی و ارائه تسهیلات ویژه بیش از ۱۰۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری برای نیمسال دوم سالتحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در دانشگاه محقق اردبیلی ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه این دانشجویان از طریق درخواست مستقیم به دانشگاه و یا کارگزاری های جذب دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی ثبت نام کرده اند، افزود: این دانشجویان ضمن دریافت کارت دانشجویی از سایر امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه از قبیل کتابخانه مرکزی، سایت کامپیوتر، سلف سرویس، خوابگاه، سالن های ورزشی و غیره بهره مند می شوند.
چمنی توجه به مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی را یادآور شد و تصریح کرد: دانشجویان بین المللی دانشگاه نیز می توانند در دوره های آزاد و مهارتی دانشگاه شرکت کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تلاش در جهت جذب حداکثری دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف را سیاست این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: دانشجویان خارجی با حضور و تحصیل در کشور و استان ما با توجه به شناختی که از جمهوری اسلامی ایران پیدا می کنند، می توانند بعد از دانش آموختگی و بازگشت به کشورشان به عنوان یک سفیر فرهنگی برای ما محسوب شوند.
وی حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه را در جذب دانشجویان بیشتر مفید دانست و گفت: این دانشجویان می توانند در تحقق دیپلماسی علمی و فرهنگی میان دو کشور مفید واقع شوند.
چمنی به جنبه های اقتصادی و گردشگری حضور دانشجویان بین المللی در استان اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی مناسب می توانیم علاوه بر تحصیل این دانشجویان، استان اردبیل را از بعد گردشگری نیز به کشورهای هدف معرفی کنیم.
پایان خبر



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 846 بار   |   دفعات چاپ: 59 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر