مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی مطرح کرد: نهج البلاغه می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروزی انسان و جوامع باشد

 | تاریخ ارسال: 1401/11/17 - 12:49 | 
مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نهج البلاغه می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروزی انسان و جوامع باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عادل آزاددل ۱۶ بهمن در نشست تخصصی نهج البلاغه شناسی با موضوع دین باوری معناگرایانه با توانمندی عقلانی از نگاه امام علی(ع) ویژه اساتید در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نهج ­البلاغه با محتوای غنی و پرباری که در حوزه­ های دینی، معرفتی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی و مدیریتی داراست به عنوان میراث گرانبهایی است که می ­تواند راهگشای بسیاری از مشکلات امروزی انسان و جوامع باشد.
وی افزود: از این رو ضروری است با برگزاری جلسات و نشست ­های متعدد و با تکیه بر علوم نوینی همچون علم زبان شناسی لایه­ های معنایی این کتاب گران سنگ بیش از پیش تبیین و در اختیار تمامی اقشار جامعه قرار گیرد.
رحیــم انور رئیس بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل نیز با بیان فرازهایی از نهج البلاغه، گفت: در بخش ­های مختلفی از نهج ­البلاغه امام علی(ع) بر دین­ گرایی خردمندانه تاکید کرده و قرآن و نهج البلاغه را به عنوان دو منبع مهمی که مبتنی بر عقلانیت است برترین منابع در پاسخ به شبهات دینی مردم به ویژه نسل جوان دانسته است.
انور افزود: اعتماد بر عقلانیت در دین ­باوری موجب می­ شود انسان با ساختار مستحکم فکری، دین به معنای واقعی کلمه را باور و پذیرش داشته باشد.
در ادامه اعضای حاضر در نشست به طرح آرا و نظرات خود در ارتباط با موضوع نشست پرداختند.
پایان خبر


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 501 بار   |   دفعات چاپ: 65 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر