رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه خبر داد: رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت اردبیل به سبک Reverse Pitch در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود

 | تاریخ ارسال: 1401/11/11 - 11:22 | 
رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت اردبیل به سبک Reverse Pitch در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نعمت هدایت در جلسه توجیهی رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت اردبیل به سبک Reverse Pitch در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ماهیت نوآوری یک ماهیت غیرقابل پیش بینی است، اظهار داشت: ماهیت نوآوری پدیده ای کاملا اجتماعی است و تا زمانی که دانش اجتماعی بالا نرود و آگاهی افزایش پیدا نکند نوآوری شکل نمی گیرد.
وی افزود: برای شکل گیری نوآوری باید فرهنگ کارآفرینی در یک منطقه شکل گیرد و اطلاعات جامع و کاملی را که می ‌تواند مسئولان و دانشمندان ما را آگاه سازد ایجاد شود تا هم ‌افزایی بیشتری صورت گیرد.
هدایت با اشاره به برگزاری اولین رویداد  Reverse Pitch، عنوان کرد: ما در بخش مرکز نوآوری با همراهی صنعت و معدن و شتاب دهنده تیک آپ رویدادی را برگزار خواهیم کرد و به دنبال رفع مشکلات جامعه خواهیم بود.
رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با برگزاری این رویدادها می ‌توان یک فرهنگ دانش بنیانی را در استان ایجاد کرد و وقتی با نتایج مثبتی از این رویدادها مواجه شویم نهایتا این خود مسئولین خواهند بود که به دنبال سرمایه گذاری بر روی طرح‌ های فناوران هستند.
دکتر مسعود اجری معاون مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: دانشگاه محقق اردبیلی قصد دارد ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه سالجاری اولین رویداد فناورانه به سبک Reverse Pitch را برگزار نماید.
وی افزود: در رویدادهایی که برگزار می شد استارتاپ ها، شرکت ها و فناوران محصولات نوآورانه و خلاقانه خود را ارائه می دادند و سرمایه گذاران و ارگان ‌ها از این محصولات بازدید می ‌کردند، اما این رویداد بر خلاف رویداد‌های پیشین سازمان‌ ها و ارگان‌ ها هستند که نیازهای فناورانه خود را ارائه می ‌دهند و استارتاپ ‌ها، اساتید و پژوهشگران این فرصت را پیدا می‌ کنند که در راستای این نیازها به خلق محصولات نوآورانه بپردازند. به عبارتی در این رویداد جای سرمایه گذار و استارتاپ عوض می شود.
معاون مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: این رویداد برای اولین بار در استان اردبیل برگزار می شود و تاکنون ارگان ‌ها و سازمان ‌های مختلفی نیازهای فناورانه خود را ارائه دادند و آمادگی خود را در برگزاری این رویداد اعلام کردند.
اجری افزود: برای رویداد سایتی طراحی شده است تا شرکت ها و فناوران، افراد دارای ایده و شرکت کنندگان عادی با مراجعه به این سایت به آدرس www.ic.uma.ac.ir/event نیازهای احصا شده را مشاهده نمایند و برای شرکت در این رویداد ثبت نام کنند.
معاون مرکز نوآوری و رشد دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه نمایشگاه جانبی در کنار این رویداد برگزار خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه نمایندگان شرکت ها، ارگان ها و سازمان ها مستقر خواهند بود و نیازهای فناورانه خود را به فناوران و شرکت های دانش بنیان ارائه خواهند کرد. در روز دوم نیز جلسات بین این دو گروه شکل خواهد گرفت. همچنین برای شرکت های استارتاپ و شرکت های عادی کارگاه های متنوعی برگزار خواهد شد. فناوران نیز در صورت وجود پاسخی برای نیازهای مطرح شده تفاهم نامه ای با نمایندگان سازمان ها و ارگان ها منعقد خواهند کرد.
اجری با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد، تصریح کرد: این رویداد در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ورود به مباحث نوآورانه و فناورانه و بستری برای ارتباط مستمر بین فناوران و شرکت ها و ارگان ها برگزار می شود و امیدواریم این رویداد باعث فرهنگ سازی مناسب برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در سطح استان باشد.
دکتر حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز گفت: این رویداد هدفمند و آگاهانه است و متناسب با شعارهای فناورانه و رویکردهای علم و فناوری است.
وی با بیان اینکه نیازها احصا شده و در اختیار فناوران قرار گرفته است، افزود: برگزاری این گونه رویدادها می تواند میزان شکست شرکت های دانش بنیان و استارتاپی را پایین آورد.
شایقی گفت: بنیاد ملی نخبگان نیز در کنار دانشجویان مستعد و فناوران است و در سال گذشته ۳۰۰ دانشجو در مقطع دکتری فارغ التحصیل شده اند و توانسته اند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند.
گفتنی است در ادامه مدیرعامل مرکز شتاب دهی تیک آپ و دبیر اجرایی ۲۰۲۳   inotexpitch و فناوران و اعضای حاضر در نشست پیشنهادات و سئوالات خود را مطرح کردند.
پایان خبر


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 222 بار   |   دفعات چاپ: 36 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر