معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل خبر داد: پژوهشگران و فناوران برگزیده استان اردبیل معرفی می شوند

 | تاریخ ارسال: 1401/9/8 - 13:52 | 
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل از معرفی پژوهشگران و فناوران برگزیده استان اردبیل همزمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کاظم دبیر ۸ آذر در جلسه شورای سیاست گذاری ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان اردبیل روز سه شنبه ۱۵ آذر در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
وی به ضرورت توجه به پژوهش در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: از دستگاه های اجرایی و شرکت ها انتظار می رود بودجه پژوهشی خود در داخل استان استفاده کنند.
دبیر با بیان اینکه پژوهش ها و فناوری های انجام شده باید به اطلاع عموم مردم برسد، تصریح کرد: از صدا و سیما و رسانه ها انتظار می رود در معرفی پژوهشگران و فناوران و دستاوردهای آنان پیشگام باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه پژوهش های انجام یافته باید منجر به تولید ثروت در جامعه شوند، خاطرنشان کرد: از دستگاه های اجرایی و دبیرخانه هفته پژوهش انتظار می رود پای کار باشند تا پژوهش ها ثروت آفرین باشند.
اسماعیل چمنی جانشین ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل با اشاره به توانمندی های بالای دانشگاه ها، گفت: دستگاه های اجرایی به دانشگاه ها اعتماد داشته باشند و ضمن واگذاری طرح های پژوهشی خود به دانشگاه ها، به فرزندان بومی خود اعتماد کنند.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: دانش آموزان نخبه می توانند از تمامی این امکانات استفاده نمایند.
وی به تداوم بازدید دانش آموزان از محیط دانشگاه ها تاکید و اظهارامیدواری کرد: باید به نحوی عمل کنیم تا امیدآفرینی و نشاط در میان نوجوانان و جوانان تقویت شود.
جبرائیل رزمجو دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل با اشاره به تشکیل شورای سیاست گذاری و کمیته علمی این ستاد، گفت: امتیازبندی پرونده متقاضیان و معرفی به شورای سیاست گذاری جهت تصویب نهایی پژوهشگران و فناوران برگزیده استان در کمیته علمی ستاد انجام شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برنامه های این دانشگاه در هفته پژوهش و فناوری، افزود: در همین خصوص برگزاری نشست های تخصصی علمی و فنی، کارگاه های آموزشی، بازدید علمی از واحدهای فنی، صنعتی و کشاورزی و اردوهای راهیان پیشرفت برای تبیین جهاد علمی و صنعتی کشور پیش بینی شده است.
یوسف عباس پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل ۱۳ لغایت ۱۶ آذر در سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد، گفت: فناوران برگزیده حائز شرایط طبق دستورالعمل وزارت علوم انتخاب و به ستاد معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در چهار بخش شرکت های دانش بنیان، شرکت ها و واحدهای فناور، دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها برگزار خواهد شد، افزود: نشست ها و کارگاه های تخصصی نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
عباس پور تصریح کرد: کانون خلاقیت و شکوفایی برای کودکان، مسابقات متعدد برای دانش آموزان و مشاوره های تخصصی برای آحاد جامعه در این نمایشگاه پیش بینی شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از ایجاد غرفه های ویژه برای علوم و فناوری های جدید در نمایشگاه خبر داد و گفت: رونمایی از محصولات فناورانه جدید، برگزاری تورهای فناورانه، صندلی تجربه و غیره نیز در این بازه زمانی پیش بینی شده است.

پایان خبر



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 357 بار   |   دفعات چاپ: 34 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر