گزارش‌های مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت پیش‌نیاز تصمیم‌گیری‌ها در حوزه موسسه‌های پژوهشی خواهد بود.

 | تاریخ ارسال: 1401/8/2 - 13:11 | 
لزوم ارائه گزارش‌های مرکز نظارت در فرآیند ایجاد، ارتقا و یا محدودیت فعالیت مؤسسه‌های پژوهشی، همکاری مشترک در تکمیل اطلاعات این مؤسسه‌ها در سامانه آموزش عالی ( ساعا) و ارتقاء الگوی نظارت بر انجمن های علمی در جلسه مشترک مدیران معاونت پژوهشی و مرکز نظارت مورد تأکید قرار گرفت.
گزارش‌های مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت پیش‌نیاز تصمیم‌گیری‌ها در حوزه موسسه‌های پژوهشی خواهد بود.

طی جلسه‌ای با حضور دکتر رازینی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و دکتر صالحی، معاون پژوهشی وزارت،  مقدمات توسعۀ همکاری مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین‌ کیفیت و معاونت پژوهشی فراهم ‌شد.

در این نشست، دکتر رازینی با تشریح رویکرد و اصول نظارت و ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی و اشاره به اقدامات موثر در تقویت همکاری برای به‌ نتیجه‌رساندن گزارش‌های نظارت و ارزیابی، برضرورت التزام به آن‌ها در فضای تعامل دوجانبه تأکید کرد.

مرور مختصری بر مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در مرکز و گزارش‌های ارائه‌شده به شورای ناتک و توضیح درخصوص نحوه تشکیل شبکه تضمین‌ کیفیت و گرداوری و تنظیم اطلاعات نظارت و ارزیابی توسط هیئت‌های استانی از دیگر موارد طرح‌شده در این جلسه بود.

در ادامه دکتر صالحی، با استقبال از رویکرد مرکز نظارت در نقش تسهیل گر ارتقاء کیفیت این موسسات، به آمادگی معاونت برای همکاری با مرکز در تهیه گزارش‌های نظارتی و استناد به آن‌ها در فرایندهای تصمیم‌گیری تاکید کرد.

در پایان مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای برای نیل به اهداف مشترک درمحورهای مورد توافق از جمله لزوم اتکای تصمیم‌های ستاد به گزارش‌های نظارتی، همکاری معاونت پژوهشی در تکمیل اطلاعات مؤسسه‌های پژوهشی در سامانه آموزش‌عالی و آمادگی مرکز در تدوین آئین‌نامه‌های تکمیلی مورد نیاز در حوزه نظارتی بین طرفین منعقد شود.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 181 بار   |   دفعات چاپ: 50 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر