بیانیه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در پی اغتشاشات اخیر در سطح کشور

 | تاریخ ارسال: 1401/7/6 - 13:52 | 
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در پی اغتشاشات اخیر در سطح کشور بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در پی اغتشاشات اخیر در سطح کشور بیانیه ای صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ » (صف/۸)
این روزها میهن عزیزمان بار دیگر آماج توطئه های فتنه گون دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته است. اعتراضاتی که به بهانه درگذشت یک هموطن برگزار شد توسط نیروهایی که امروزه ماهیت بخش عمده ای از آنها کاملا مشخص شده است به انحراف کشیده شد و سر از آشوب، اغتشاش، هنجارشکنی و حتی توطئه های شومی همچون تجزیه طلبی در آورد. در صحنه میدانی اگر چه بخشی از معترضان را نوجوانان و جوانان فریب خورده از تبلیغات فضای مجازی رها شده تشکیل می دادند، اما بخش عظیم میدان و نیز پشت صحنه حوادث را کسانی هدایت و مدیریت می کردند که نه تنها از مرگ هموطنان ایرانی ناراحت نبودند، بلکه آن را به مثابه فرصتی برای عقده گشایی نسبت به ملت مظلومی می نگریستند که حدود ۴۴ سال پیش تر، با انقلاب اسلامی خود طومار استکبار را در منطقه درهم پیچیدند و در عین حال حاضر به باج دادن به جریان های فرصت طلب و تجزیه طلب نشدند.
تحلیل این حوادث جز با نیم نگاهی به تحولات داخلی و خارجی و به ویژه تحولات به شدت در حال تغییر عرصه بین الملل امکان پذیر نیست، راهپیمایی عظیم اربعین که بزرگترین اجتماع انسانی محسوب می شود تحول مهمی بود که در درون خود پیام های وحدت بخش و تحول آفرین تمدنی به همراه داشت و با وجود ضعف های رسانه ای در انعکاس آن، به قدری شکوه و عظمت داشت که همه دستگاه های تبلیغاتی سانسورزده جهانی را مرعوب خود ساخته بود و جز با یک رخداد تبلیغاتی انحرافی هیچ عامل دیگری را یارای مقابله با امواج پیش رونده این رخداد عظیم نبود که آتش فتنه اخیر زمینه این تغییر توجهات را فراهم کرد. از طرف دیگر عضویت ایران در پیمان مهم شانگهای مسئله مهمی بود که پایه تحریم های ظالمانه قدرت های جهانی بر علیه ملت ایران را یکسره نابود و روند صادرات و واردات و دستیابی ایران به منابع مالی پایدار و سایر ملزومات مورد نیاز خود در عرصه های مختلف را تسهیل کرد.
همزمانی این ماجرا با دست برتر ایران در مذاکرات هسته ای و تاکید بر لزوم اخذ تضمین های لازم برای جلوگیری از بدعهدی مجدد طرف های غربی به منظور دستیابی ملت ایران به منافع ملی خود از ناحیه برجام و اثبات حقانیت ایران در پافشاری بر حقوق مسلم خود در میان افکار عمومی جهان، دستاورد بزرگی برای کشورمان محسوب می شد که جایگاه جمهوری اسلامی ایران را هم در عرصه داخلی و هم در عرصه معادلات جهانی تقویت می کرد.
تحولات منطقه قفقاز هم دیگر رخداد مهم این روزهاست که اگر نقشه شوم قدرت های منطقه ای در این نقطه از جهان به ثمر بنشیند تغییرات ژئوپلتیک مهمی در منطقه رخ خواهد داد که برای کشورمان جز ضرر و خسارت محض حاصلی نخواهد داشت و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به هر گونه تغییرات در مرزبندی ها هشدار داده است.
همزمانی این رخدادها با آغاز فتنه شهریور ماه که به بهانه درگذشت یک دختر هموطن ایرانی صورت گرفت گویای این واقعیت است که این ماجرا نه یک اتفاق ساده و یا یک عکس العمل اعتراضی نسبت به یک موضوع داخلی، بلکه یک توطئه برنامه ریزی شده برای فروپاشی ایران در حال قدرت گیری می باشد که نقشه عملیاتی آن در خارج از مرزهای کشور توسط سرویس های بیگانه و جریان های ضد انقلاب خارج نشین طراحی و به دست عوامل داخلی آن اجرا شده و با کمال تاسف بخشی از جوانان و نوجوانان نیز تحت تاثیر فضای مجازی و تبلیغات مسموم رسانه های نفرت پراکن تحت حمایت کشورهای غربی و ارتجاعی منطقه با آن همراهی کرده و فضایی مشوّش و مشوّه از اوضاع کشور به جهان انعکاس دادند تا دست آنها برای اعمال فشار بر کشورمان باز شود و بار دیگر نغمه های ناساز تحریم بر علیه ملت ایران را کوک کنند.
از سویی دیگر بروز برخی رفتارهای هنجارشکنانه همچون هتاکی به مقدسات، هتاکی به نوامیس مردم و کشیدن چادر از سر زنان چادری، اهانت و ضرب و شتم نیروهای حافظ نظم و امنیت که در مواردی منجر به فجایعی شد که جز از گروه هایی همچون داعش تاکنون نظیر آن دیده نشده است همچون بریدن گلو و آتش زدن ماموران، به آتش کشیدن پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی که بر سر راه اعتلای آن خون پاک هزاران شهید گلگون کفن بر زمین ریخته شده است، به آتش کشیدن اموال عمومی و خصوصی مردم به ویژه بانک ها، خودروهای امدادرسان، خودروهای مردم بی دفاع و غیره هیچکدام با واکنش اعتراضی به یک مسئله ای که در حال بررسی است کوچکترین نسبتی ندارد.
بر همین اساس امروز وظیفه سنگینی بر دوش همه ملت ایران برای مقابله با این توطئه ها، نشر حقایق و دفاع از منافع ملی کشور وجود دارد و این سنگینی بر دوش نخبگان و خواص جامعه به ویژه جامعه دانشگاهیان بیشتر احساس می شود؛ جامعه ای که پرورش بخش اعظم جوانان این مرز و بوم به آنان سپرده شده و رهنمودهای آنها همچون چراغی مسیر هدایت این نسل را روشن می سازد.
لذا اینجانبان به عنوان نمایندگان جامعه دانشگاهی استان اردبیل ضمن همدردی با خانواده جان باختگان حوادث اخیر به ویژه شهدای نظم و امنیت، هر گونه اقدام به اغتشاش، آشوب، هتک حرمت مقدسات و نوامیس و تعرض به اموال عمومی و خصوصی را محکوم کرده و از مسئولین امر درخواست می کنیم تا ابعاد مختلف این ماجرا به ویژه ماجرای درگذشت یک دختر هموطن که زمینه ساز این حوادث شد را پیگیری کرده و صادقانه و شفاف برای افکار عمومی تشریح کنند. همچنین از عموم جوانان کشور به ویژه دانشجویان گرامی درخواست می کنیم تا فریب جنگ شناختی و ادراکی دشمنان را نخورند و با نگاه تیزبین و بصیر خود همچون همیشه پاسبان منافع ملی و ارزش های متعالی باشند که در راه آن شهدای فراوانی تقدیم شده است.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1182 بار   |   دفعات چاپ: 33 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر