اولین همایش ملی فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/3/30 - 15:52 | 
اولین همایش ملی فیزیولوژی ورزشی به صورت حضوری و مجازی و با پذیرش ۱۷۰ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر داود سیف زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ۳۰ خرداد در اولین همایش ملی فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی، گفت: ورزش در دو حوزه سلامت جسم و روان کارکرد دارد.
وی به تاثیر مثبت تلفیق علم و عمل اشاره کرد و افزود: حضور قهرمانان ورزشی در جمع اساتید دانشگاه محقق اردبیلی می تواند در تحقق این امر مفید باشد.
سیف زاده با بیان اینکه با بهبود وضعیت کرونایی کشور، همایش های دانشگاه نیز به صورت حضوری برنامه ریزی خواهد شد، تصریح کرد: با برگزاری حضوری همایش ها، شرکت کنندگان علاوه بر درک بیشتر جنبه های علمی همایش، از زیبایی های شهر اردبیل نیز بهره مند می شوند.
دکتر محمد نریمانی رئیس اولین همایش ملی فیزیولوژی ورزشی نیز با بیان اینکه برای سالجاری ۱۴ همایش ملی و بین المللی توسط دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برنامه ریزی و مصوب شده است، گفت: سال گذشته نیز از ۱۷ همایش ملی و بین المللی برگزار شده در دانشگاه، ۹ همایش توسط دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار شده است.
وی با اشاره به سهم پررنگ دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در پیشرفت های علمی و پژوهشی دانشگاه، افزود: دانشکده دارای ۵ مجله علمی پژوهشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
نریمانی با بیان اینکه اساتید دانشکده در بحث کرسی های نظریه پردازی نیز به صورت جدی پای کار بوده و نقش آفرینی می کنند، تصریح کرد: حضور قهرمانان ورزشی در جمع اساتید گروه فیزیولوژی ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی از ویژگی های برجسته این گروه آموزشی است.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی هدف از برگزاری همایش های علمی را تبادل اطلاعات میان پژوهشگران و ایجاد انگیزه و فرصت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و گفت: حدود ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از این تعداد، ۱۷۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین سیف الله مدبر رئیس مرکز مطالعات علم و دین دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به فلسفه ورزش در اسلام، گفت: طبق فرمایش امام علی(ع) ورزش برای صحت بدن، قوت بدن، پر کردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط است.
گفتنی است دکتر معرفت سیاه کوهیان عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر رحمان سوری عضو هیات علمی دانشگاه تهران به عنوان سخنران کلیدی این همایش به ارائه مباحث تخصصی در زمینه فیزیولوژی ورزشی پرداختند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 345 بار   |   دفعات چاپ: 46 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر