رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از موفقیت شرکت آرکا آلتین الکترونیک اردبیل از واحدهای فناور تحت پوشش آن مرکز در ا

 | تاریخ ارسال: 1401/3/28 - 13:04 | 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر برومند صلاحی ۲۴ خرداد ضمن اعلام این خبر افزود: شرکت آرکا آلتین الکترونیک اردبیل در حوزه برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار فعالیت می‌کند و مجوز دانش بنیانی را برای طراحی و تولید سیستم‌های تصویربرداری مغناطیسی زمین اخذ کرده است.
وی ادامه داد: سیستم تصویربرداری مغناطیسی زمین در یافتن تأسیسات و ساختارهای مدفون در داخل زمین کاربرد دارد.
مهندس امید رضایی پریخانی دانش آموخته رشته  مهندسی برق-الکترونیک دانشگاه محقق اردبیلی و طراح سیستم تصویربرداری مغناطیسی زمین هم گفت: در این سیستم، از هوش مصنوعی استفاده شده و این سیستم ضمن داشتن ویژگی های ممتاز نسبت به رقبای خارجی خود، قیمتی حدود یک هفتم مشابه خارجی دارد.
وی ادامه داد: بهره گیری از هوش مصنوعی، پایداری بالا، قدرت تفکیک مناسب و راحتی در استفاده، این سیستم را نسبت به سایر سیستم‌های مشابه متمایز کرده است. 
رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ابراز امیدواری کرد که در سال «تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال آفرین»، با عنایات خداوند متعال و همت و کوشش فناوران و ادامه سیاست های توانمندسازی مرکز، شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات فناوران مرکز باشیم.
پایان خبر


CAPTCHA