انعقاد تفاهم نامه همکاری فرماندهی مرزبانی استان اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: 1400/10/15 - 15:46 | 
تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی میان فرماندهی مرزبانی استان اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی میان فرماندهی مرزبانی استان اردبیل و این دانشگاه گفت: امنیت و آرامش مناطق مختلف کشور و استان مدیون تلاش و همت مرزبانان عزیز است که در شرایط سخت و طاقت فرسا در خط مقدم خدمت می کنند.
وی افزود: این تفاهم نامه در راستای سیاست استفاده بهینه از امکانات، استعداد و توانایی ‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و نیل به پروژه‌های اجرایی دانش ‌بنیان منعقد می شود.
حبیبی ادامه داد: هدف از انعقاد این تفاهم‌ نامه، استفاده از توانایی‌ های علمی و توسعه همکاری ‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی جهت استقرار ارتباط سازمان یافته فی ‌ما‌بین طرفین به ‌منظور برطرف نمودن نیازهای متقابل می ‌باشد.
سردار سیدشاهین اسمعلی فرمانده مرزبانی استان اردبیل نیز با بیان اینکه در بحث مرز و مرزبانی دارای ماموریت خاصی هستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور مرز مشترک دارد که برخی از این کشورها از چندین دولت تشکیل شده اند.
وی با بیان اینکه وظیفه حفاظت از ۸ هزار و ۷۵۰ کیلومتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بر عهده مرزبانی است، افزود: استان اردبیل نیز دارای ۳۶۹ کیلومتر مرز است که از تونل حیران آغاز و تا بخش هایی از اصلاندوز ادامه دارد.
اسمعلی با بیان اینکه زمینه همکاری مرزبانی با دانشگاه بسیار است، تصریح کرد: با همکاری مشترک دانشگاه می توان پروژه هایی در خصوص مرز تعریف و روی آنها فعالیت های پژوهشی انجام داد.
فرمانده مرزبانی استان اردبیل تاکید کرد: حمایت از پایان نامه دانشگاهی جزو برنامه های پژوهشی ما است و می توانیم از نتایج آنها در سطوح استانی و ملی استفاده کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه مرزبانان ما سخت ترین کار را بر عهده دارند، گفت: مرزبانی یک خدمت بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
گفتنی است اعضای حاضر در نشست به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون همکاری های مشترک دانشگاه و مرزبانی پرداختند. در ادامه نیز تفاهم نامه همکاری مشترک میان مرزبانی و دانشگاه به امضای سردار سیدشاهین اسمعلی فرمانده مرزبانی استان اردبیل و دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی رسید.
همچنین در ادامه از دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به نمایندگی از مجموعه دانشگاهی به پاس همکاری های دانشگاه با مرزبانی از طرف فرماندهی مرزبانی استان تجلیل به عمل آمد.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 13929 بار   |   دفعات چاپ: 60 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر