دومین نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان اردبیل

 | تاریخ ارسال: 1400/3/8 - 14:27 | 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهندس اکبر بهنامجو در دومین نشست هم اندیشی شورای مدیریت آموزش عالی استان اردبیل در خصوص بازنگری در رشته‌های دانشگاهی در راستای نیازهای جامعه و افزایش ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در این راستا بخشی از پایان نامه‌های دانشجویی را به سمت نیازهای واقعی جامعه سوق داده‌ایم.
وی اضافه کرد: نیازمندی‌های نیروی انسانی واحدهای تولیدی و صنعتی استان هم احصا شده است تا در قالب نیروهای مورد نیاز به تربیت نیرو بپردازیم.
بهنامجو با بیان اینکه پایان نامه‌ها باید اجرایی و عملیاتی شوند، ادامه داد: باید در زمینه رشته‌های دانشگاهی نیازسنجی شود و بر اساس نیازهای جامعه دانشجو پذیرش شود.
مهندس بهروز ندائی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم گفت: بحث جمعیتی در کشور سبب شده است که زمانی دانشگاه‌ها در سطح کشور گسترش یابد و گاهی هم دانشگاه‌ها مثل الان با کمبود دانشجو مواجه شوند.
وی با بیان اینکه باید رشته‌های دانشگاهی ساماندهی شود، اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت پژوهش محوری حرکت کنند.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور به یک چالش تبدیل شده است که دلایل مختلفی دارد.
وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که صنایع از پژوهش دور شده‌اند نوسانات قیمتی است که نمی‌توانند در حالت پایدار در این زمینه پیش روند و گاهی هم انگیزه پژوهشی ندارند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی برای حضور در صحنه های ملی و رقابت با واحدهای مشابه باید بخشی از سود خود را جهت تولید دانش هزینه کنند.
دکتر داود سیف زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: بیش از ۲۶۰ طرح بین سازمانی در تاریخ دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده است که ۶۴ درصد آن قبل از سال ۱۳۹۷ بوده و ۳۶ درصد آن از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ انجام شده است.
وی اضافه کرد: ۸ طرح بین سازمانی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی برگزیده کشوری شده و ۲ نفر دانشمند برتر در حوزه ارتباط جامعه با صنعت شناخته شده و ۲۶ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه به فرصت مطالعاتی در صنعت و جامعه اعزام شده‌اند.
دکتر ترحم مصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: آموزش به دنبال تربیت نیروهایی است که بتواند نهادها را تحت تأثیر قرار دهند.
وی اظهار کرد: ۶۷ درصد دانشجویان ما در مقطع کارشناسی، ۲۵ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۶ درصد در مقطع دکتری هستند.
یادآور می‌شود این نشست با حضور مدیران اجرایی و رؤسای دانشگاه‌های استان برگزار شد که در آن مسئولان و رؤسای دانشگاه‌ها به بیان پیشنهادات و مطالب خود پرداختند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 762 بار   |   دفعات چاپ: 179 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر