رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل خبر داد: دعوت از دانشگاهیان استان اردبیل برای شرکت در پویش ملی«در بهشت»

 | تاریخ ارسال: 1400/2/20 - 13:54 | 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل از دانشگاهیان استان اردبیل برای شرکت در پویش ملی«در بهشت» دعوت به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی در نشست خبری با خبرگزاری ها از دانشگاهیان استان اردبیل برای شرکت در پویش ملی«در بهشت» دعوت به عمل آورد و گفت: این پویش در هفت محور جشنواره های قرآنی، مسابقات مجازی، مسابقات کتابخوانی، آموزش های مجازی، برنامه های مواسات و همدلی، تولیدات رسانه ای و هنری و کنشگری در فضای مجازی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه جشنواره های قرآنی این پویش از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر در این جشنواره ۶۰ برنامه سخنرانی دینی و قرآنی و ۷۰ مسابقه دینی و فرهنگی برگزار شده است.
حسنی با بیان اینکه در این جشنواره دوره های آموزشی برای اساتید و دانشجویان پیش بینی شده است، ادامه داد: همچنین دانشجویان کارشناسی می توانند هشت واحد درسی از دروس عمومی خود را از طریق این جشنواره بگذرانند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: با شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه درس آموزشی دانشجویان در بستر فضای مجازی برگزار می شود، برنامه های فرهنگی، مذهبی و دینی دانشگاه های استان نیز به سمت فضای مجازی سوق یافته است و با اینکه حضور دانشجویان در دانشگاه ها کم رنگ شده است، برنامه های فرهنگی تعطیل نشده و برای مثال در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه های استان اردبیل با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث کمک های مومنانه قدم های خوبی برداشته اند، گفت: سال گذشته در دانشگاه محقق اردبیلی ۲۵۸ میلیون تومان به دانشجویان نیازمند دانشگاه در قالب کمک نقدی، تهیه لب تاب و گوشی هوشمند اهدا شده است.
حسنی با بیان اینکه بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شده و در قالب این بنیاد با مشارکت خیرین استان اولین خوابگاه متاهلی دانشجویی ۱۵ واحدی در شرف بهره برداری بوده و عملیات عمرانی دومین خوابگاه نیز آغاز شده است، افزود: از خیرین استان دعوت می کنیم برای کمک به جوانانی که در زمان دانشجویی به خاطر مشکل مسکن توانایی ازدواج ندارند، با بنیاد حامیان دانشگاه همکاری داشته باشند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در خصوص احسان و مواسات و کمک های مومنانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ بسته غذایی توسط بسیج دانشجویی آماده و توزیع شده است.
 حسنی با بیان اینکه ثبت نام بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان همسفر تا بهشت آغاز شده و دانشجویانی که تاریخ عقد آنها در بازه زمانی اول مهر ۱۳۹۸ لغایت اول اردیبهشت ۱۴۰۰ می باشند، می توانند در این طرح ثبت نام نمایند، تصریح کرد: دانشجویان مزدوج با ثبت نام در این طرح سه روز مهمان امام رضا(ع) خواهند بود و از دوره های آموزشی مختلف با حضور اساتید برجسته کشوری بهره مند خواهند شد. در صورت تشدید بیماری کرونا نیز این برنامه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی اربعین در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد، ادامه داد: این همایش برای اولین بار به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.
حسنی با اشاره به انتخابات پیش رو و ضرورت نقش آفرینی دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه در این خصوص، گفت: در همین خصوص بسیج اساتید دانشگاه با همکاری دفتر هم اندیشی استادان نهاد رهبری هشت وبینار آزاداندیشی پیرامون موضوعات مختلف در زمینه انتخابات برنامه ریزی کرده و هر هفته با حضور اساتید و نخبگان کشوری برگزار می شود.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با بیان اینکه دوره های ضیافت اندیشه اساتید نیز در سال های گذشته به صورت حضوری در مشهد مقدس برگزار می شد، ادامه داد: از سال گذشته با شیوع ویروس کرونا این دوره ها نیز به صورت مجازی و چندین دوره در یک سال برگزار شد.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 405 بار   |   دفعات چاپ: 96 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر