برگزاری نشست مشترک هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان و شورای مدیریت آموزش عالی استان

 | تاریخ ارسال: 1399/11/4 - 13:19 | 
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در نشست مشترک هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان و اولین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه معین در هر استان به منظور تمرکززدایی و شبکه سازی علمی و هم افزایی موسسات آموزش عالی واقع  در استان ها صورت گرفته است، گفت: مشارکت هر چه بیشتر موسسات در تصمیم گیری و تصمیم سازی های آموزش عالی، متناسب سازی و متوازن کردن توسعه موسسات نیز از وظایف شورای مدیریت آموزش عالی استان خواهد بود.
وی به کاهش بوروکراسی ناشی از تمرکز تصمیم گیری ها و ایجاد هماهنگی و تبادل تجربیات میان ساختارهای آموزش عالی در این شورا تاکید کرد و افزود: باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرده و کارها را با سرعت و دقت بیشتر انجام دهیم.
دکتر حبیبی با بیان اینکه اگر حوزه فناوری، دانشگاه و پارک تقویت شود، انگیزه ورود نسل جوان به دانشگاه ها تقویت خواهد شد، تصریح کرد: از فرصت ایجاد شده در قالب دانشگاه معین و شورای مدیریت آموزش عالی استان استفاده کرده و برای رشد و توسعه استان در عرصه علم و فناوری کوشش کنیم.
دکتر فرزاد میرزایی دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه های استان اردبیل با اشاره به سیمای آموزش عالی استان، گفت: هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه های استان اردبیل دارای هفت زیرنظام در قالب دانشگاه های محقق اردبیلی، پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، علمی کاربردی، فنی حرفه ای، غیر دولتی و غیرانتفاعی با ۴۳ هزار و ۸۰۰ نفر دانشجو است.
وی با اشاره به فرصت ها و چالش های آموزش در بستر الکترونیک، ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ درصد دانشجویان استان در مقطع کاردانی،  ۵۸ درصد در مقطع کارشناسی، ۱۱ درصد در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۱۳ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۳ درصد در مقطع دکتری تحصیل می کنند.
دکتر علی مجتهدین دبیر امور اجرایی دانشگاه معین استان اردبیل با اشاره به سیاست ها و ضوابط اجرایی حاکم بر سند آمایش آموزش عالی، گفت: آیین نامه پیاده سازی آمایش آموزش عالی کشور در قالب استانی آبان ماه سالجاری ابلاغ شده است.
وی همچنین وظایف شورای مدیریت آموزش عالی استان و دانشگاه معین استان اردبیل را تشریح کرد.
گفتنی است در ادامه روسای دانشگاه های استان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 323 بار   |   دفعات چاپ: 107 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر