با پذیرش 322 مقاله؛ اولین همایش ملی آسیب شناسی روانی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1399/10/9 - 11:37 | 
اولین همایش ملی آسیب شناسی روانی با پذیرش ۳۲۲ مقاله به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش روابط عومی دانشگاه، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در شرایط کرونایی برگزاری همایش آسیب های روانی یک نیاز مهم است تا جامعه بتواند از نتیجه مقالات این همایش بیشتر بهره مند شود.
دکتر داود سیف زاده با بیان اینکه آسیب های روانی در دهه های اخیر شیوع پیدا کرده است، ادامه داد: باید این مساله مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد و برگزاری این چنین همایش هایی نقش مفیدی در کاهش آسیب ها داشته باشد.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: برگزاری این چنین همایش هایی سبب می شود که تعامل علمی بین پژوهشگران تقویت شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل هم گفت: انسان دنبال آرامش و آسایش است و سرچشمه خوشبختی انسان زمانی تحقق پیدا می کند که انسان در آرامش باشد.
وی با بیان اینکه انسان اگر آرامش روحی نداشته باشد هیچ آسایشی نخواهد داشت، تصریح کرد: خداوند انسان را به صورت دو بعدی آفریده است که بعد اول بعد جسمی و بعد دوم بعد روحی و روانی است.
حسنی با بیان اینکه همانطور که انسان به تربیت جسم می پردازد باید به تربیت روح هم بپردازد، اظهار کرد: اخلاقیات غذای روح است و اساس زندگی انسان بستگی به روح و روان انسان دارد.
 وی ادامه داد: با یاد خدا دل ها آرامش پیدا می کند و بدون نماز محال است که انسان به آرامش برسد.
دکتر محمد نریمانی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اولین همایش ملی آسیب شناسی روانی گفت: ۱۹ مرداد ماه روند برگزاری این همایش آغاز شد و قرار بود دو هفته پیش برگزار کنیم که به دلیل استقبال زیاد پژوهشگران کشور دو هفته تمدید کردیم.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده بود، تصریح کرد: از این تعداد ۳۲۲ مقاله پذیرش شده که ۶۰ مقاله به صورت شفاهی در سه پنل ارایه می شود.
نریمانی اضافه کرد: اختلالات عصبی رشدی، طیف اسکیزوفرنی و اختلالات روان پریشی، اختلالات دوقطبی و اختلالات مربوط، اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، وسواس فکری-عملی و اختلالات مربوط، اختلالات مرتبط با آسیب و عامل استرس زا، اختلالات تجزیه ای، نشانه جسمانی و اختلالات مربوط،  اختلالات تغذیه و خوردن، اختلالات خواب-بیداری، کژکاری های جنسی- ملال جنسیتی، اختلالات اخلال گر، کنترل تکانه و سلوک، اختلالات مرتبط با مواد و اعتیادآور، اختلالات عصبی-شناختی، اختلالات شخصیت، اختلالات نابهنجاری جنسی، آمادگی روانی ورزشکاران و اختلالات مرتبط با آن، اختلالات روانی مرتبط با جرایم (سرقت، نزاع و درگیری، قتل، اعتیاد و....) و اختلالات روانی مرتبط با تصادفات و تخلفات رانندگی از جمله محورهای این همایش بود.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اولین همایش ملی آسیب شناسی روانی اضافه کرد: بر اساس تحقیقاتی که در مقالات علمی تاثیر روانشناختی کرونا انجام داده ام حدود ۱۸ مقاله در این مورد در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است که ۱۲ مقاله در چین و بقیه در سایر کشورهای بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس نتایج این تحقیقات، در بحث آسیب های کرونایی به اثرات روانشناختی فردی، خانوادگی و فرزندان پرداخته شده است که در آنها وسواس بعد از کرونا، خشم و عصبانیت، اختلالات خواب، خشونت خانوادگی، تغییر سبک زندگی در سطح خانواده و همچنین مشکلات رفتاری فرزندان، مدیریت زمان و نگرانی از ارزشیابی دروس از آسیب های کرونا در این سه بخش بوده است.
دکتر بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم گفت: سازمان بهزیستی یکی از سازمان هایی است که در حوزه سلامت روانی و اجتماعی دارای ماموریت و مسئولیت است.
وی اضافه کرد: در زمینه پیشگری، سازمان بهزیستی ۲ طرح مهم غربالگری اضطراب کودکان و اختلالات اوتیسم اجرا می کند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: در سالجاری به ۱۲ هزار و ۹۰۱ نفر مشاوره تلفنی داده ایم که حدود ۳۵ درصد آنها در زمینه روابط فردی، ۲۵ درصد در زمینه تربیت کودک و حدود ۲۰ درصد در زمینه اختلالات خلقی و فردی بوده است.
یادآور می شود مقالات شفاهی در سه پنل ارائه شد و از مدیرکل بهزیستی استان اردبیل که سخنران کلیدی مراسم بود، تجلیل شد.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 596 بار   |   دفعات چاپ: 101 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر