رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: ترور شهید فخری زاده حرکت ذلیلانه دشمنان نظام بود

 | تاریخ ارسال: 1399/9/11 - 13:10 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ترور شهید فخری زاده حرکت ذلیلانه دشمنان نظام بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در مراسم مجازی بزرگداشت مقام دانشمند هسته ای شهید دکتر محسن فخری زاده در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: شهید فخری زاده در کسوت معلمی و استادی جزو فرهیختگان کشور بود و در حوزه مسائل و مشکلات کشور به صورت بسیجی وار در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی قدم بر می داشت.
وی افزود: دشمنان آنقدر ذلیل شده اند که یک معلم و استاد دانشگاه را که در همه جای دنیا دارای ارزش و احترام خاصی است، در روز تعطیل و در کنار خانواده، ترور می کنند.
حبیبی با بیان اینکه شهید فخری زاده در کنار فعالیت های علمی، فعالیت های ماندگاری به یادگار گذاشته است، تصریح کرد: تهیه اقلام دفاعی کشور جزو حقوق قانونی هر کشور بوده و این شهید بزرگوار در این جایگاه خدمات ارزشمندی را انجام داده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت های شهید فخری زاده در حوزه سلامت و به ویژه مقابله با ویروس کرونا، گفت: آگاهی دانشگاهیان باید از کینه و عداوت دشمنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد و برای تداوم راه این شهید بزرگوار، تلاش شبانه روزی خود را در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی و صنعتی افزایش دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه ترور شهید فخری زاده نشان از درماندگی و استیصال دشمنان است، گفت: دشمن نمی تواند قدرت، اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی ما را ببیند و از این روی دست به چنین کارهایی می زند.
وی با بیان اینکه به برکت خود شهدا، رهبری مقام معظم رهبری و حرکت جهادی مردم، قطار حرکت کشور به سمت فتح قله‌ افتخار در عرصه علمی است، افزود: شهید فخری زاده نیز برای نجات امت اسلام و بشریت در حال تلاش بود تا دارو و واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا تهیه کند.
حسنی خطاب به دانشگاهیان گفت: اولین برنامه دشمن شکست و حذف فرهیختگان جامعه و نخبگان دانشگاهی و حوزوی است، ولی همین دشمنان باید بدانند که با ترور فرهیختگان ما نمی توانند جلوی رسیدن به ظهور و تحقق تمدن اسلامی و عدالت محور امام زمان(عج) را بگیرند.
دکتر مرتضی ابراهیمی رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل نیز با بیان اینکه امنیت و سلامتی نعمت بسیار بزرگی است که باید آنرا قدر بدانیم، گفت: اگر بزرگانی همچون سردار سلیمانی ها و دکتر فخری زاده ها و سایر مدافعان کشور در تلاش هستند تا ما در امنیت باشیم، پس باید این امنیت را قدر بدانیم.
وی با بیان اینکه ترور از جمله شگردهایی است که امروز با استفاده از ابزار و فناوری های نوین انجام می شود، افزود: در دنیای امروز دشمنان سعی می کنند از ادبیات و گزاره های هوشمند برای کنترل دیگران استفاده نمایند.
ابراهیمی تهدید دشمن را نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: ترور دانشمندان در شرایط موجود تنها ابزار ممکن برای حریف است که از آن استفاده می کند.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: اگر ما در حوزه های علمی مسئولیت مان را به درستی انجام دهیم، اقدامات و آسیب های فیزیکی نمی تواند ما را از اهداف انقلاب اسلامی دور کند.
 
 
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 534 بار   |   دفعات چاپ: 146 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر