منتخب مردم بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز در دانشگاه مطرح کرد: دانشکده کشاورزی مغان باید در بحث کشاورزی جایگاه ویژه داشته باشد

 | تاریخ ارسال: 1399/2/24 - 13:21 | 
منتخب مردم بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز در مجلس یازدهم گفت: دانشکده کشاورزی مغان باید در بحث کشاورزی جایگاه ویژه داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهندس عباس جهانگیرزاده در جلسه ای در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: هر منطقه ای پتانسیل های خود را دارد و پتانسیل منطقه مغان در حوزه کشاورزی است اما باید نگاه علمی به بخش کشاورزی مغان تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 3 میلیون تن محصولات کشاورزی در مغان تولید می شود، تصریح کرد: هزار و 600 هکتار گلخانه هم در این منطقه در حال احداث است.
جهانگیرزاده با بیان اینکه دانشگاه ها چشم امید مردم هستند، تصریح کرد: باید جامعه دانشگاهی به اینکه چشم امید مردم هستند، افتخار کنند.
منتخب مردم بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز در مجلس یازدهم ادامه داد: هر کمکی که از دست ما بر بیاید در خدمت دانشگاه محقق اردبیلی و دانشکده کشاورزی مغان هستیم و با انتقال مشکلات، قطعا پیگیر موضوع می شویم و انتظار داریم به دانشکده کشاورزی مغان توجه ویژه ای داشته باشید.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشگاه در مهر ماه 1357 با پذیرش حدود 30 نفر دانشجو کار خود را شروع کرده است.
وی افزود: طبق گزارش ها دانشگاه محقق اردبیلی در ISC -2019 جزو 23 دانشگاه جامع برتر کشور انتخاب شده است و در وبومتری هم سال گذشته 6 رتبه ارتقا داشته ایم.
حبیبی با اشاره به اینکه سال گذشته دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار در گرین متریک وارد شده و رتبه 9 کشور و 427 جهان را کسب کرده است.
وی با اشاره به افزایش 100 درصدی واحدهای فناوری در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در سال اخیر تصریح کرد: علیرغم تحریم های ظالمانه و وضعیت اقتصادی نامناسب کشور هم اکنون حدود 34 هزار مترمربع پروژه عمرانی در دانشگاه محقق اردبیلی در حال اجرای عملیات عمرانی است.
دکتر اصغر عبادی رئیس دانشکده کشاورزی مغان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این دانشکده از سال 77 فعالیت خود را شروع کرده است و هم اکنون 7 رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده وجود دارد.
وی افزود: احداث استخر تحقیقاتی، احداث مرغداری تحقیقاتی، تجهیز آزمایشگاه ها، تعمیرات اساسی سرای اساتید و خوابگاه ها و غیره از اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در دانشکده مغان بوده است.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 620 بار   |   دفعات چاپ: 118 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر