اطلاعیه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص مقررات آموزشی در شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا

 | تاریخ ارسال: 1399/1/25 - 11:16 | 
 
   اطلاعیه مشترک معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت دانشجویی دانشگاه در خصوص نحوه تداوم فعالیت‌های آموزشی در نیم‌سال اول سال‌تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
 
 
 
enlightenedقابل توجه دانشجویان ورودی های جدید
ضمن خوشامدگویی ورود شما به دانشگاه به اطلاع می رساند تشکیل کلاسها براساس اطلاعیه زیر و زمان تشکیل کلاسها از طریق سامانه گلستان قابل مشاهده است.


پیرو مصوبه مورخ ۱۰/۷/۱۴۰۰ هشتاد و هفتمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در خصوص لزوم از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پیرو نامه شماره ۲.۱۶۳۵۰۰ مورخ ۱۷/۷/۱۴۰۰ معاون محترم آموزشی وزارت عتف، مقرر شد:
۱. دانشجویان تا آخر مهرماه نسبت به تکمیل واکسیناسیون و بارگذاری آن در سیستم گلستان (طبق فیلم راهنما) اقدام نمایند.

۲. با تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و کارکنان، از ۱۵ آبان ماه کلاس‌های آموزشی دوره‌های تحصیلات تکمیلی بصورت حضوری
برگزار خواهد شد.
۳. تصمیم‌گیری برای برگزاری غیرحضوری برخی از کلاس‌های آموزشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی که به هر دلیلی  امکان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میسر نمی‌باشد، به شورای دانشکده‌ها محول شد.

بازه زمانی شروع نیمسال دانشجویان
۸آبان ماه ۱۴۰۰ نودانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته
۱۰مهر ماه ۱۴۰۰ نودانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی
۲۰ شهریور۱۴۰۰ نودانشجویان مقطع دکترا
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ کلیه مقاطع ورودی سال‌های قبل









 

الف) امور آموزشی

۱-     مطابق مصوبه شورای آموزشی دانشگاه تمامی کلاس‌های نظری از ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و تشکیل تمامی کلاس‌ها طبق برنامه آموزشی الزامی است. در موارد خاص تغییر زمان کلاس می‌بایست با هماهنگی تمامی دانشجویان و آموزش دانشکده انجام شود.

۲-      کلاس‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) با موافقت  استاد و دانشجویان، با نظارت دانشکده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت حضوری، مجازی یا تلفیقی  قابل انجام است.

۳-     اساتید لازم است کلاس‌های درس خود را در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تشکیل دهند. در صورت استفاده از سامانه‌های الکترونیکی دیگر، باید هماهنگی لازم با مسئولین آموزشی دانشکده‌ها برای ثبت کلاس‌ها بعمل آید.

۴-      مقررات و ضوابط حضور در کلاس‌های مجازی همچون کلاس‌های حضوری بوده و مدیر گروه، اداره آموزش دانشکده و معاونین دانشکده‌ها بر تشکیل کلاس‌ها و فعالیت استاد و دانشجو نظارت خواهند کرد.

۵-      معاونان محترم آموزشی و رابطین مرکز آموزش مجازی دانشکده‌ها در ارتباط پیوسته با اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان، مشکلات احتمالی را رصد و نسبت به رفع آنها با هماهنگی واحدهای مرتبط اقدام خواهند نمود.

۶-      با توجه به برگزاری دوره‌ها به صورت غیرحضوری (مجازی) و حضوری، نیم‌سال جاری در هر صورت جزو سنوات تحصیلی دانشجویان محسوب خواهد شد و حذف ترم بدون احتساب سنوات، به استثنای موارد پیش‌بینی شده در آیین‌نامه آموزشی میسر نیست.

۷-     دانشجویانی که تقاضای حذف درس دارند، درخواست خود را به همراه دلایل مربوطه به صورت غیرحضوری از طریق سامانه گلستان، پیشخوان خدمت، گزینه درخواست‌های آموزشی، ردیف ارتباط با مسئول آموزش ارائه نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد.

۸-     دانشجویان مقطع کارشناسی که برای انجام امور ضروری از جمله ارائه درس پروژه، گزارش‌های درس کارورزی، رفع اشکال و ... نیازمند حضور در دانشگاه هستند، میتوانند با هماهنگی استاد درس و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه حضور یابند.

۹-     دانشجویانی که به دلایل مختلف امکان دسترسی به سیستم مجازی را ندارند، می‌توانند با هماهنگی دانشکده مربوطه یا کتابخانه مرکزی دانشگاه از امکانات کامپیوتری دانشگاه استفاده کنند.

۱۰- در مورد دروس عملی که امکان اجرای آن بصورت تولید محتوا وجود دارد، کلاس‌های مربوط با نظارت مدیر محترم گروه آموزشی در سامانه یادگیری دانشگاه انجام خواهد شد. در صورتی که اجرای دروس نیازمند حضور دانشجو باشد، برگزاری کلاس‌های مذکور بعد از عادی شدن شرایط انجام خواهد شد.

۱۱- جلسات دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی با توافق استاد راهنما و دانشجو به صورت حضوری، غیرحضوری و ترکیبی قابل اجرا است.

۱۲- دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) با هماهنگی استاد راهنما برای تداوم فعالیت‌های علمی- پژوهشی و اجرای پایان‌نامه و رساله می‌بایست با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه حضور یابند.

۱۳- مقررات قید شده در این شیوه‌نامه برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  بوده و تسری آن به نیمسال‌های دیگر مجاز نیست.

 

ب- شیوه ارزشیابی

۱۴- بخشی از ارزشیابی آموخته‌های دانشجویان در شیوه آموزش غیرحضوری باید با بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی و به طور مستمر و تکوینی در طول نیمسال تحصیلی انجام گیرد.

۱۵- استاد هر درس مرجع ارزیابی دانشجو در آن درس بوده و ارزشیابی غیرحضوری ترکیب متنوعی از روش‌های ارزشیابی است که از بین موارد ذیل یا موارد دیگری به تشخیص استاد انجام خواهد شد:

الف- اجرای آزمونک (کوئیز) در جلسات آموزش الکترونیکی با استفاده از قابلیت‌های سامانه آموزش الکترونیکی یا سایر سامانه‌های مشابه.

ب- ارایه تکلیف و تمرین برای جلسات درس: تمرین‌ها و تکلیف‌ها می‌تواند به عنوان بخشی از نتیجه ارزشیابی پایانی مدنظر قرار گیرند.

پ- تعریف پروژه‌های مختلف برای یک درس: متناسب با اهداف برخی درس‌ها، امکان تعریف و واگذاری پروژه‌هایی که برای اجرای آنها نیازی به نقض فاصله‌گذاری اجتماعی نیست.

ت- فعالیت کلاسی: حضور و فعالیت در کلاس به ویژه مشارکت در بحث‌ها و پرسش و پاسخ‌های کلاسی می‌­تواند به عنوان یکی از معیارهای ارزشیابی مورد استفاده قرار گیرد.

ج- ارزشیابی شفاهی شامل مصاحبه و پرسش و پاسخ در بسیاری موارد می‌تواند به عنوان یک روش ارزشیابی در فضای مجازی در نظر گرفته شود.

چ- استفاده از شیوه‌های صوتی و تصویری (استفاده از دوربین مبتنی بر وب) با نظارت استاد درس برای ارتقای امنیت و صحت آزمون.

ح- استفاده از آزمون‌های حل در منزل، مخصوصاً برای درس‌های محاسباتی می‌تواند یک گزینه مناسب دیگری برای ارزشیابی دانشجویان باشد.

د- برگزاری آزمون‌های آنلاین غیرحضوری در قالب پروتکل‌های مشخص و با در نظر گرفتن امنیت آزمون به عنوان یک گزینه مناسب دیگر در سامانه‌ مدیریت یادگیری دانشگاه یا سایر سامانه‌های مجازی قابل اجرا است.

ج- شیوه اسکان و تغذیه

۱۶-   دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای حضور در خوابگاه باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به‌دقت رعایت نمایند.

۱۷-  به‌منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، خدمات ادارۀ غذاخوری‌های دانشگاه به صورت غذای بیرون‌بر خواهد بود.



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 24092 بار   |   دفعات چاپ: 346 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر