رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: گروه های علمی دانشگاه محقق اردبیلی برای حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان ورود پیدا می کنند

 | تاریخ ارسال: 1398/11/30 - 12:36 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: گروه های علمی دانشگاه محقق اردبیلی برای حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان ورود پیدا می کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در نشست بررسی راهکارهای عملیاتی نمودن تفاهم نامه سه جانبه ما بین دانشگاه محقق اردبیلی، مجتمع صنعتی آرتاویل و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با محوریت تامین نیروی انسانی در رشته های مورد نیاز مجتمع و توسعه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی فی مابین ضمن معرفی و ارائه گزارشی از دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه باید بیش از پیش تقویت شود.
وی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه به منظور بهبود کیفیت باید به صورت مستمر و سالیانه انجام شود، افزود: اینکه مجتمع صنعتی آرتاویل در چنین شرایط تحریمی خود را احیا کرده و توسعه را در برنامه خود دارد، نشان از داشتن اتاق فکری هوشمندانه از نظر علمی و فناورانه است.
حبیبی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی آمادگی همکاری همه جانبه با مجتمع صنعتی آرتاویل تایر را دارد، تصریح کرد: مسائل واحدهای صنعتی و تولیدی باید به بدنه گروه های علمی دانشگاه منتقل و همکاری ها آرام آرام به صورت مستمر تداوم یابد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: دانشجویان باید بعد از فارغ التحصیلی به صورت حرفه ای با دانش کلی از رشته خود و حضور در یک دوره کوتاه مدت آماده ورود به بازار کار شوند.
دکتر رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه مهیا شدن ایجاد ارتباط بین حوزه دانشگاهی و صنعت را به فال نیک می گیریم، گفت: امیدواریم با ایجاد این ارتباط برای دغدغه ها و چالش های صنعتی و تولیدی استان راهکارهایی ترسیم شود.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی استان دارای توان علمی و فنی بالایی دارند، از اعضای هیات علمی دانشگاه جهت بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان دعوت و تصریح کرد: با برنامه ریزی های خوب و استراتژیک و استفاده از نظرات اعضای هیات علمی می توانیم در این راستا مثمر ثمر واقع شویم.
مهندس احمدرضا طاهری مدیر کارخانه آرتاویل تایر نیز گفت: امیدواریم با بهره گیری از نیروهای متخصص و امکانات دانشگاه در مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، بتوانیم قدمی در راستای دستیابی به تکنولوژی های جدید و عملیاتی کردن آنها در داخل کشور برداریم.
وی افزود: ما آمادگی داریم از نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه با معدل بالا در رشته های شیمی، فیزیک، مکانیک، برق، کنترل و الکترونیک در مجموعه آرتاویل استفاده کنیم.
طاهری تاکید کرد: هر کسی سمت دانشگاه برود و از امکانات دانشگاه صادقانه استفاده کند، قطعا موفق شده و فعالیتش نتیجه بخش خواهد بود.
دکتر ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه تاکنون ۱۹۵ طرح بین سازمانی تقاضامحور توسط اعضای هیات علمی دانشگاه منعقد شده که امسال شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی آن هستیم، گفت: در سالجاری شش پژوهشکده و ۱۱ هسته پژوهشی نیز در دانشگاه مصوب شده و آغاز بکار کرده اند.
وی افزود: سیاست و هدف این پژوهشکده ها و هسته های پژوهشی حل مشکلات جامعه و صنعت است.
دکتر معرفت سیاه کوهیان معاون دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: دانشگاه محقق اردبیلی علاوه بر حوزه صنعت، در حوزه علوم انسانی و سلامت افراد نیز آمادگی دارد تا از لحاظ کنترل روانی و سلامت جسمانی کلیه پرسنل واحدهای تولیدی و صنعتی استان را پوشش دهد.
گفتنی است در ادامه مهندس صادق نژاد و مهندس امام جمعه زاده مدیران اداری و نیروی انسانی و فنی و تکنولوژی مجتمع صنعتی آرتاویل، دکتر محمد حسن زاده رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و مدیران آموزش و استعدادهای درخشان دانشگاه محقق اردبیلی به ارائه نظرات خود پیرامون بندهای تفاهم نامه پرداختند.
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 614 بار   |   دفعات چاپ: 249 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر