[صفحه اصلی ]    
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی::
نشست های تخصصی::
کارگاه های آموزشی ::
نشست های صمیمی::
دوره های معرفت افزایی::
همایشها و نشستهای علمی::
پرتوی از خورشید ...::
راه این است ...::
معیار::
آیین استادی::
خورشید مغرب::
موضوعات ویژه::
پیامک::
فرهنگ ور::
پل های ارتباطی::
در آیینه رسانه های مجازی::
پیام آفتاب::
یاس آفرینش::
سرشمار؛ سرویس نظرسنجی::
::
معرفی کتاب

AWT IMAGE

آلبوم تصاویر

AWT IMAGE

دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
نظرسنجی
محتوای سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
آمار تخصصی پایگاه
:: 9 نکته درباره آگهی های تبلیغاتی تلویزیون ::

  نیاز مخاطب یا نیاز سازمان !

  9 نکته درباره آگهی های تبلیغاتی تلویزیون

 

  1- تبلیغ، رساندن پیام و شناساندن و آگاه کردن از امری و یا چیزی است .

AWT IMAGE

  2- پخش تیزرهای تبلیغاتی به منظور معرفی فرهنگ و هنر و صنعت و کالای ایرانی نه تنها بد نیست بلکه گاهی بجا و لازم است.

  3- آگهی ها می بایست منطبق بر هنجارها و فرهنگ جامعه هدف و در حد نیاز مادی و معنوی مخاطبین عام باشد.

  4- آگهی ها دارای کارکرد فرهنگی بوده و تأثیرات ویژه ای در شکل گیری آرمانها و آمال آحاد جامعه بخصوص نوجوانان وجوانان دارد. (بعنوان مثال : آیا خوشبختی و سعادت، در برنده شدن جایزه خاص است؟)

  5- تعداد و تکرار آگهی ها باید مهندسی شود (هماهنگی با دیگر شبکه های تلویزیونی - لحاظ نمودن حجم برنامه ، فیلم و سریال – و سلامت روانی مخاطبین.)

  6- پخش فله ای ، بی رویه و تکرار خارج از حد آگهی ها (هرچند فی نفسه از نظر فنی ، هنری و محتوایی مطلوب هم باشند ) علاوه بر ایجاد نگرش منفی نسبت به برنامه های تلویزیونی وکالای مورد نظر ، موجب سلب آرامش و سلامت روانی مخاطبین می شود.

  7- در نگاه کلان بنظر می رسد منابع مالی کشورمان توان اداره برنامه های فرهنگی ازجمله صداوسیما را دارد (نظیر دیگر مراکز فرهنگی و وزارتخانه ها)  البته این مطلب، منافات با استفاده از منابع مالی از طریق آگهی های تبلیغاتی را ندارد اما نه در حدی که نیاز مالی تعیین کننده حجم پخش تبلیغات باشد و نه نیاز مخاطبین .

  8- سال آغاز جهاد اقتصادی به نیمه رسید اما هنوز محور تیزرهای تبلیغاتی برمصرف گرایی است .

  9- جهت ممانعت از تأثیرات سوء فرهنگی و ایجاد محدودیت مطلوب در آگهی های تبلیغاتی ، اولویت پخش با تیزرهایی باشد که متضمن پیام های فرهنگی ، و منطبق با نیازها و آداب و ارزش انسانی هستند.

 

* امین فتحی – عضو هیأت علمی دانشگاه

دفعات مشاهده: 4121 بار   |   دفعات چاپ: 498 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 169 بار   |   0 نظر
::
 
دفتر هم اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی
Persian site map - English site map - Created in 0.152 seconds with 1007 queries by yektaweb 3481