ورود به سایت

شرح وظایف مدیر برنامه، بودجه و تشکیلات

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۱/۳ - 12:18 | 
  • اجرای سیاست ها و خط مشی‌های دانشگاه در زمینه های مربوط به امور بودجه ای و تشکیلاتی
  • نظارت بر حسن انجام فعالیتهای واحدهای تابعه .
  • مطالعه و بررسی و همکاری در اجرای طرح  طبقه‌بندی مشاغل کارکنان.
  • نظارت بر تهیه و تنظیم آیین نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعمل های  اداری و نظارت مستمر بر حسن اجرای آنها
  • بررسی رسته های شغلی مشاغل دانشگاهی و ارائه پیشنهادات اصلاحی
  • کنترل و  نظارت برتخصیص صحیح و  عادلانه  امتیازات  از قبیل اضافه کاری و پاداش بین کارکنان در راستای افزایش کارایی و اثربخشی کارکنان
  • مشارکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف مورد درخواست و اظهار نظر و ارائه پیشنهادات لازم .
  • بررسی پیشنهادات و انتقادات  و استفاده از آن در  تسهیل  فرآیند انجام امور اداری توسط کارکنان
  • ارائه راهنماییها و آموزش های لازم به کارکنان واحدهای تابعه در مواقع لازم
  • تشریک مساعی در جهت تامین و نگهداشت منابع انسانی مورد نیاز دانشگاه از طریق اجرای طرح های حقوق و دستمزد، نظام ارزشیابی و توانمند سازی نیروی انسانی
  • مطالعه مستمر مجموعه­ی قوانین و مقررات اداری و استخدامی کشور ،  قوانین کار،  بخشنامه ها و تصویب نامه ها به منظور آشنایی کامل در اجرای آنها
  • امور مربوط به  اخذ مجوز تبدیل وضعیت استخدامی  و همکاری در تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان و نظارت بر آن
  • ارائه گزارشهای ادواری از وضعیت انجام امور محوله به مقام مافوق
  • ارائه راهکارهای تکمیلی در جهت بهینه سازی سیستم های  مکانیزه مورد استفاده در دانشگاه
  • جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و  همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه .
  • تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی کلی دانشگاه .
  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هریک از واحدها .
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی .
  • پیگیری اعتبارات پاداش پایان خدمت کارکنان
  • نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای برحسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها .
  • بررسی موافقت نامه های مربوط به فعالیتهای جاری و عمرانی .
  • تحلیل داده‌های آماری و نظارت بر  تلفیق،‌ طبقه‌بندی و  بهنگام سازی آن
  • همکاری در   تهیه سالنامه آماری به منظور ارائه آمار و اطلاعات مفید برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و پاسخگویی دقیق و سریع.
  • تدوین و جمع‌آوری شاخص‌های آماری در ابعاد مختلف و   انجام بررسی و مطالعات تطبیقی در زمینه شاخصهای آماری و مقایسه آن با شاخصهای سایر دانشگاهها.
  • انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آنها .
  • همکاری و مشارکت در تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه
  • نظارت بر اجرای مصوبات شورای تحول اداری
  • ابلاغ بودجه مصوب واحدها و توزیع تخصیص اعتبارات مصوب
  • پیش بینی و برآورد درآمدهای اختصاصی دانشگاه  و نظارت بر نحوه هزینه کرد آن در حوزه های مختلف
  • بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش درآمدهای اختصاصی
  • ساماندهی آمار و اطلاعات دانشگاه و  نظارت بر تهیه شاخص ها و روش های تهیه آمار و اطلاعات
  • مطالعه و بررسی روشهای تقلیل هزینه های دانشگاه و روشهای افزایش درآمد دانشگاه
  • تامین منابع مالی مورد نیاز برای انجام هزینه های جاری و توسعه عمرانی
  • همکاری در برگزاری مناقصه و مزایده و انعقاد قرارداد با شرکت های مشاور و پیمانکار و نظارت بر آن
  • جمع آوری اطلاعات و بررسی های لازم بمنظور پیش بینی بودجه سالیانه
  • مقایسه وضعیت موجود دانشگاه با سایر دانشگاهها جهت اطلاع از کسری امکانات و تسهیلات
  • انجام بررسی های سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با همکاری حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع.
  • نظارت بر  تقسیم صحیح وظایف بین واحدها
  • نظارت بر تدوین شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها
  • پشتیبانی،هدایت و نظارت بر فعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه .
  • نظارت بر  ارزیابی عملکرد  کارکنان
  • نظارت بر  اجرای برنامه های آموزشی و  کارگاههای آموزشی مرتبط با توانمندسازی کارکنان
  • اهتمام به  افزایش کارایی کارکنان و صرفه جویی در بودجه و نیروی انسانی
  • بررسی صورت وضعیت ها و موارد مالی طرح های عمرانی
  • تهیه و تدوین برنامه نیروی انسانی باتوجه به سیاستها و برنامه های میان مدت و بلند مدت دانشگاه و ملحوظ داشتن وضعیت عرضه و تقاضا (ورود و خروج ) نیروی انسانی
  • نظارت بر اجرای  طرح تکریم ارباب رجوع در دانشگاه
  • مطالعه و بررسی رویکرد های نوین مدیریتی و تطبیق آنها با شرایط دانشگاه بمنظور بومی سازی و استقرار
  • امضاء و تأیید  گواهینامه دوره های آموزشی برگزار شده

دفعات مشاهده: 353 بار   |   دفعات چاپ: 44 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر