روابط عمومی در یک نگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ | 
از روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان یک سازمان با جامعه مخاطبش نام می برند و از طرف دیگر می گویند روابط عمومی باید به عنوان وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی العموم مخاطبان در داخل سازمان باشد و همین دو تعریف، بار سنگین مسئولیت روابط عمومی را نشان می دهد.
با این حال هنوز روابط عمومی در کشور و به خصوص در برخی سازمان ها نتوانسته است به جایگاه واقعی خود برسد. دلیل آن را هم در دو مساله می توان جویا شد. اول اینکه نگاه حرفه ای به روابط عمومی در سازمان ها وجود ندارد به همین دلیل روابط عمومی به نوعی «واحد مظلوم» ادارات تلقی می شود.
دوم هم اینکه نگاه سنتی به روابط عمومی هنوز هم به عنوان آفت روابط عمومی عمل می کند. اینکه نگاه برخی مسئولان به روابط عمومی حداقل چهار دهه به روز نشده است قدرت عمل را از مسئولان روابط عمومی سلب کرده و امکان مانور بر روی مسائل روز ارتباطات را از آنها می گیرد.

دفعات مشاهده: 25 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر