برگشت به دانشگاه محقق اردبیلی
   [صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
معرفی ::
مدیر مرکز::
کارشناسان مرکز::
رشته‌های آموزش مجازی::
دوره‌های آزاد::
آیین نامه‌ها و فرم‌ها::
راهنمای استفاده از سیستم::
نرم‌افزارهای مورد نیاز::
تماس با ما::
::
ورود به سیستم

سامانه آموزش مجازی دانشگاه محقق اردبیلی

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
:: راهنمای adobe ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۵/۱ | 

پس از ورود به کلاس درس و باز شدن برنامه آدوبی کانکت تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد، این  برنامه از قسمت های مختلف تشکیل یافته که توضیحات مختصری در مورد هر یک از قسمت های آن در زیر بیان می‌شود. توجه داشته باشید که این قسمت ها بسته به نیاز کلاس درس، توسط اساتید گرامی ممکن است فعال شوند و در حالت پیش فرض دانشجویان همه این قسمت ها را مشاهده نخواهند کرد.

AWT IMAGE

همانگونه که مشاهد می‌کنید، این برنامه شامل قسمت هایی است که برای توضیح هر قسمت و راحتی کار شماره گذاری شده است:

توضیح بخش های مختلف:

بخش 1: بخش اشتراک گذاری

این بخش که به بخش اشتراک گذاری معروف می‌باشد، در حقیقت جزء بخش های اصلی برنامه بوده و برای همه کاربران اعم از اساتید و دانشجویان قابل مشاهده خواهد بود.

  • استاد و یا مدیر کلاس میتواند مطالب مورد نیاز در کلاس را برای شرکت کنندگان به اشتراک بگذارد و کلیه شرکت کنندگان تنها میتوانند فایل های به اشتراک گذاشته شده را مشاهده نمایند.
  • این موارد اشتراک شده میتواند مستندات یا صفحه نمایش و یا تخته سفید باشد.
  • اشتراک صفحه نمایش معمولا جهت نمایش نرم افزار و ... به کار میرود.
  • مستندات میتواند جزوه و ... باشد و تخته سفید جهت درج متن روی تخته و سیستم آموزش سنتی در نظرگرفته شده است

در تمامی موارد گفته شده شرکت کننده هیچگونه دخالتی ندارد و صرفا اطلاعات اشتراکی را مشاهده میکند.

بخش 2: بخش نوت و یادداشت گذاری

در این پنجره به استاد و یا کارشناسان اجازه می دهد مطالبی را جهت اطلاع رسانی به کاربران ثبت نمایند، که کاربران فقط دسترسی به نمایش این پنجره را دارند. در این پنجره میتوان مطالب را از نظر رنگ و سایز و نوع قلم متفاوت درج نمود و کاربران تنها مشاهده گر یادداشتهای درج شده هستند.

بخش 3: بخش وب کم

با استفاده از این قسمت اساتید کلاس می‌توانند تصویر خود را با استفاده از وب کم به اشتراک بگذارند. همچنین با صلاحدید اساتید و مدیران کلاس این بخش می‌تواند برای دانشجویان نیز فعال شود.

بخش 4: بخش شرکت کننده گان

شامل لیست شرکت کنندگان که تعداد افراد حاضر در کلاس و اسامی آنان را نشان می دهد،که شامل سه گروه کاربری می باشد:

  •  Hosts (مدیران): کارشناسان ، ناظران و اساتید

مدیریت کامل کلاس اعم از شروع و پایان کلاس ها، صدور اجازه دسترسی به صوت به کاربران، اخراج کاربران و .... از دسترسی های کاربران مدیر می باشد و تنها مدیر کلاس می تواند وضعیت حاضرین کلاس را عوض نمایید و کاربری از یک گروه به گروه دیگر منتقل نماید.

  • Presenters (ارائه دهندگان): اساتید و استاد یارها

کنترل کلاس اعم از مدیریت فایل ها، محیط اشتراک گذاری ، صوت از دسترسی های کاربران ارائه دهنده می باشد.

  • Participants (شرکت کنندگان): دانشجویان و کاربران مهمان

حضور در کلاس، گفتگوی متنی بصورت عمومی و خصوصی ( Chat ) دانلود فایل، مشاهده محیط اشتراک گذاری، شنیدن صوت کلاس، شرکت در نظرسنجی و درصورت اجازه مدیر کلاس گفتگوی صوتی از دسترسی های کاربران این بخش می باشد.

بخش 5: بخش گفتگو

این پنجره جهت گفتگو متنی بصورت عمومی و خصوصی بین کاربران اعم از مدیران ، اساتید و کاربران می باشد.

بخش 6: کوئیز آنلاین

با استفاده از این بخش اساتید می‌توانند به صورت آنلاین  و به صورت های مختلف اعم از پرسش های چند گزینه ای و پاسخ های کوتاه و غیره ، از دانشجویان امتحان سریع (کوئیز) بگیرند.

بخش 7- بخش پیوند وب

در این بخش مدیر می تواند آدرس سایت های مد نظر را به صورت جدا از چت در اختیار حاضران قرار دهد.
در واقع مدیر لینک های مد نظر را درج میکند و حاضران کلاس این لیست را مشاهده نموده و میتوانند این لینک ها مشاهده و پیمایش نمایند.

بخش 8- بخش پرسش و پاسخ

مدیریت کلیه پرسش های حاضران از طریق پنجره چت بسیار سخت است. امکان خطای انسانی و بی پاسخ ماندن برخی سوالها در این حالت بسیار زیاد است به این جهت در چنین مواردی استفاده از پنجره پرسش و پاسخ توصیه میگردد. کلیه شرکت کنندگان میتوانند پرسش درج نمایند.
مدیران و ارائه دهندگان کلاس این پرسش ها را مشاهده میکنند. میتوانند پاسخ را به صورتی عمومی بیان کنند یا پاسخ خصوصی برای پرسشگر درج نمایند.
همچنین مدیران و ارائه دهندگان میتوانند پرسش خاصی را به مدیر یا ارائه دهنده ای دیگر ارجاع دهند. در این حالت سایر مدیران و ارائه دهندگان امکان درج پاسخ برای آن پرسش را نخواهند داشت.

بخش 9- نوار ابزار

در این بخش امکانات زیر موجود می باشد:

  •  صوت از طریق میکروفون: جهت صحبت کردن در کلاس

  • تصویر از طریق وب کم: جهت اشتراک گذاری تصویر خود در کلاس

  • اجازه گرفتن : برای کاربران، چنانچه میخواهند از میکروفون برای بیان مطالب استفاده نمایند

  • قطع و وصل صدای Speaker

دانشجویان در حالت اولیه فقط به دو حالت قطع و وصل Speaker و نمایش حالت و اجازه گرفتن (تصویر زیر) دسترسی خواهند داشت. مجوز دسترسی به میکروفن و وب کم می‌تواند توسط اساتید یا مدیران کلاس ها به دانشجویان داده شود.

AWT IMAGE

درخواست استفاده از میکروفن برای اشتراک گذاری صدا در کلاس توسط دانشجویان، از طریق گزینه نمایش وضعیت به شکل زیر صورت خواهد گرفت:

دانشجو ابتدا بایستی از قسمت نمایش وضعیت گزینه Raise Hand را انتخاب کند، با این کار جلوی نام دانشجوی درخواست کننده علامت دست نمایش داده خواهد شد. اساتید یا مدیر کلاس با دیدن علامت دست  می‌تواند با درخواست دانشجو موافقت کند که در صورت موافقت و تائید با در خواست دانشجو علامت میکروفن در قسمت منوی ابزار برای آن دانشجو فعال خواهد شد، همچنین با اضافه شدن میکروفن گزینه های دیگری نیز در نوار ابزار برای دانشجو اضافه خواهد شد( شکل زیر).

AWT IMAGE

تذکر1: برای استفاده از ابزار میکروفن و اشتراک گذاری فایل نصب AdobeConnect Add-in ضروری می‌باشد.

تذکر2: برای جلوگیری از قطع و وصل شدن صدا یا اکو شدن صدا، پس از پایان صحبت خود مجدد روی این آیکون کلیک نمایید تا صدای میکروفون شما در حین صحبت بقیه کاربران پخش نگردد.

تغییر وضعیت در کلاس:

در معرفی امکانات نوار ابزار این بخش تحت عنوان اجازه گرفتن و نمایش وضعیت بیان شد. در این بخش چندین گزینه وجود دارد که در واقع تغییری در وضعیت فرد حاضر در کلاس ایجاد می کند.

AWT IMAGE

::
Persian site map - English site map - Created in 0.151 seconds with 931 queries by yektaweb 3509