[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
معرفی::
مدیریت نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه::
دانشگاه های سطح استان::
فرم ها و آیین نامه ها::
هیأت نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان::
اخبار مدیریت::
تماس با ما::
اطلاعیه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
:: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روش های تدریس در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۷/۱۶ | 
کارگاه آشنایی با روش­ های تدریس در دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر فرزاد میرزایی مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ­ها آشنایی اعضای هیأت علمی جدید با روش­ های نوین تدریس در دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی است.
 وی افزود: رویکرد جدید مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه ویژه­ به موضوع تضمین کیفیت در دانشگاه­ ها است که به همین دلیل هر ساله توسط اداره نظارت و ارزیابی دانشگاه کارگاه­ هایی برگزار می­شود.
به گفته میرزایی؛ نتایج ارزشیابی­ های اساتید طی سال تحصیلی در تبدیل وضعیت و ارتقا اعضای هیأت علمی دانشگاه تاثیر مستقیمی دارد و با توجه به اهمیت ارزیابی درونی گروه­ ها تعدادی از اعضای هیأت علمی به منظور انجام ارزیابی درونی گروه ­های آموزشی دانشگاه برای همکاری با مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شده است.
دکتر عیسی ثمری مدرس کارگاه به ارائه روش­های تدریس مبتنی بر تضمین کیفیت پرداخت و گفت: تدریس در کلاس های درس دانشگاه ­ها باید به موضوع آموزش، پژوهش و تربیت دانشجو پرداخت.
عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: برای انتقال مفاهیم امروزه روش­ های متعددی وجود دارد که برای اثربخشی بیشتر این روش­ها باید برای گروه­های مختلف آموزشی دوره­ هایی به طور جداگانه برگزار شود اما در اینچنین کارگاه­ هایی به موارد مشترک اثربخشی تدریس می­توان اشاره کرد.
دفعات مشاهده: 45 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: برگزاری جلسه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه در خصوص بازدید و ارزیابی دانشکده های دانشگاه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۲/۲۳ | 

جلسه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه در خصوص بازدید و ارزیابی دانشکده های دانشگاه در سال 1395 برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، مهندس علیرضا دستور سرپرست مدیریت حوزه ریاست دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط دفتر نظارت و ارزیابی، گفت: دانشکده ها می توانند نواقص و مشکلاتی را قادر به حل آنها نیستند، به حوزه ریاست دانشگاه منتقل کنند تا بتوان در هیأت رئیسه دانشگاه مطرح و تصمیم مقتضی در این خصوص گرفت.

دکتر محمد ضارب نیا مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه گفت: نظارت و ارزیابی از دانشکده های دانشگاه ارتقای کیفیت آموزشی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در سال گذشته برای اولین بار شیوه نامه نظارت و ارزیابی دانشگاه تدوین و به تصویب هیأت رییسه دانشگاه رسید تا با تشکیل کارگروه های تخصصی هر دانشکده متشکل از مسئولین و برخی از اعضای هیأت علمی دانشکده ها به بررسی نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکارهای منطقی برای رفع نواقص دانشکده ها بپردازند، که رؤسای دانشکده ها با همدلی فراوان در سال 95 اداره نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه را در این امر یاری کردند.

وی به قرائت نتایج بازدیدها و فرم های مربوطه پرداخت و هریک از رؤسای دانشکده ها اقدامات انجام شده و مشکلات خود را در این خصوص بیان داشتند.

گفتنی است دانشگاه محقق اردبیلی هشت دانشکده دارد که بنابر مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه تمامی دانشکده ها مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند.

دفعات مشاهده: 760 بار   |   دفعات چاپ: 44 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: برگزاری جلسه هیات نظارت و ارزیابی استان با محوریت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۲/۸ | 

جلسه هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل با حضور اعضای کارگروه تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، پروفسور گودرز صادقی رئیس هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل در این جلسه گفت: باتوجه به اینکه هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتقای سطح مهارت شاغلین بخش‌ های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌ های حرفه‌ ای فارغ ‌التحصیلان مراکز آموزشی می باشد و مراکز دولتی ماموریت خدماتی دارند، در صورت عدم ارائه امکانات آموزشی و کارگاهی مناسب، لزومی برای دانشگاه داری ندارند.

صادقی افزود: انتظار می رود مراکز علمی کاربردی در راستای ماموریت تعریف شده خود اقدام به ایجاد دوره و جذب دانشجو نمایند.

دکتر محمد ضارب نیا دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان و مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: دراستان اردبیل 21 مرکز علمی کاربردی داریم که از این تعداد، مرکز خانه کارگر پارس آباد بیشترین دانشجو و مرکز جهاد کشاورزی مغان و فنی و حرفه ای اردبیل کمترین دانشجو را دارند.

وی افزود: بازدیدهای دفتر نظارت از ابتدای سال شروع و با توجه به مشاهدات، نظارت های انجام یافته و گزارشات واصله تصمیم گرفته شد که بطور ویژه در ایام امتحانات نیز بازدیدهایی داشته باشیم؛ بطوریکه در سال 95 از اکثر مراکز دوبار بازدید انجام شده است.

ضارب نیا تصریح کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات دانشگاه جامع علمی کاربردی که از دغدغه های اصلی وزارت علوم هم می باشد مشکل ماموریت گرا نبودن بسیاری از مراکز این واحد دانشگاهی در سطح کشور است که در موارد متعددی دوره هایی ایجاد شده که متاسفانه هیچگونه سنخیتی با ماموریت تعریف شده آنها ندارد، که مطمئن هستیم در این خصوص رئیس واحد استانی اردبیل اقدامات مثبتی انجام خواهند داد.

وی افزود: همچون سایر زیر نظام ها، کارگروه ها به بررسی فرم«الف» و تکمیل فرم«ب» پرداخته و ابلاغیه های این گزارش ها پس از تصویب هیأت نظارت و ارزیابی استان در قالب فرم«ج» به مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال خواهد شد.

دکتر داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: واحد استانی با در نظر گرفتن نظرات هیأت استانی نظارت و ارزیابی در سال آینده اقدام به رتبه بندی مراکز علمی کاربردی سطح استان خواهد نمود.

لطیفی ادامه داد: هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی، ارتقای سطح کیفی آموزش های علمی کاربردی و بکارگیری اساتیدی است که مهارت های فنی لازم را دارند.

مهندس اسماعیل رسولی رئیس اداره نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی و واحد های استانی نیز با بیان اینکه در سالجاری اولین جلسه ویدئو کنفرانس دفاتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی دانشگاه­ های کشور به همت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره نظارت و ارزیابی دانشگاه پرداخت و گفت: در سالجاری بیش از 60 مورد بازدید از دانشگاه ­ها و موسسات آموزش عالی صورت گرفته که برای اولین بار بصورت 100 درصدی بوده است.

رسولی افزود: تا پایان سالجاری نیز نتایج بازدیدها از دانشکده­ های دانشگاه محقق اردبیلی برای اتخاذ تصممیات لازم به شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه ارائه خواهد شد.

دفعات مشاهده: 773 بار   |   دفعات چاپ: 45 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: برگزاری جلسه هیات نظارت و ارزیابی استان با محوریت دانشگاه های آزاد اسلامی استان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ | 

جلسه هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل با حضور اعضای کارگروه تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، دکتر مرتضی ابراهیمی نایب رئیس هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل در این جلسه گفت: انجام نظارت های مستمر بر موسسات آموزش عالی از وظایف هیات های استانی نظارت و ارزیابی می باشد و انتظار می رود همانند گذشته موسسات و مراکز آموزش عالی استان با در نظر گرفتن موارد اعلام شده توسط هیات استانی نظارت و ارزیابی علاوه بر توسعه کمی، بُعد کیفی و استانداردهای آموزش عالی را مورد توجه قرار دهند تا بدینوسیله شاهد پویایی و اعتلای بیشتر مراکز آموزش عالی باشیم.

پروفسور احمد یوسفیان دارانی معاون اجرایی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: در سال های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری توانسته است خیل عظیمی از دانشجویان را جذب نماید که انتظار می رود استانداردهای آموزش عالی در خصوص مجوزهای ایجاد رشته و تخصیص دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی با دقت و حساسیت بیشتری رعایت گردد و واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همت بیشتری برای افزایش کیفیت واحدها و مراکز خود داشته باشند.

یوسفیان دارانی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک زیر نظام آموزش عالی کشور باید از کیفیت مطلوب و مورد انتظار برخوردار باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای فراگیران باشد، از همین رو ارزیابی و نظارت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

دکتر محمد ضارب نیا دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان و مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: در استان اردبیل شش واحد و پنج پردیس مربوط به واحدها، یک مرکز و سه آموزشکده فنی و حرفه ای سماء وجود دارد که در سال گذشته همگی مورد ارزیابی و نظارت کارگروه های تخصصی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: نظام تضمین کیفیت چیزی بیش از خط مشی­ ها و رویه ­ها و در برگیرنده منابع انسانی و مادی است که در اجرای خط مشی ها و رویه ها مشارکت داشته اند.

ضارب نیا تصریح کرد: امروزه بهبود، ارتقا و تضمین کیفیت از ضرورت های نظام های دانشگاهی است و کاربرد ارزیابی به منظور آگاهی از وضعیت موجود و شناسایی نیازها و مشکلات نظام آموزش عالی و بررسی میزان تحقق هدف های آن گامی موثر در جهت برنامه ریزی برای بهبود کیفیت نظام آموزش عالی خواهد بود.

وی افزود: همچون سایر زیر نظام های کارگروه ها به بررسی فرم«الف» و تکمیل فرم«ب» و بررسی مواردی از جمله فضای مراکز و واحدها، آموزش، پژوهش، امتحانات، وب سایت مراکز و بسیاری مسائل دیگر پرداخته است که وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و خلخال قابل تقدیر بود.

دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل ادامه داد: ابلاغیه های این گزارش ها پس از تصویب هیأت نظارت و ارزیابی استان در قالب فرم «ج» به مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال خواهد شد.

دفعات مشاهده: 775 بار   |   دفعات چاپ: 57 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: برگزاری جلسه هیات نظارت و ارزیابی استان با محوریت دانشگاه های فرهنگیان و فنی و حرفه ای استان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ | 

جلسه هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل با حضور اعضای کارگروه تخصصی مراکز و واحدهای دانشگاهی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، دکتر مرتضی ابراهیمی نایب رئیس هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل ضمن تبریک ایام الله دهه فجر در این جلسه گفت: هدف از ارزیابی ها ارتقای کیفی آموزش عالی استان می باشد.

 وی با بیان اینکه نظارت بر موسسات در چارچوب استانداردهای آموزش عالی می باشد، افزود: موسسات و مراکز آموزش عالی باید ضمن استقبال از نظرات کارگروه های تخصصی به رفع ایرادات ارائه شده بپردازند.

ابراهیمی تصریح کرد: نظارت مستمر بر دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه دانش آموختگان این مراکز معلمان آینده کشور خواهند بود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پروفسور احمد یوسفیان دارانی معاون اجرایی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: نظارت و ارزیابی نقش موثری در بهبود عملکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دارد.

وی ضمن تشکر از اقدامات هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان و انجام بازدید های منظم و مستمر از واحدها و مراکز آموزش عالی استان ابراز امیدواری کرد: نتایج نظارت و ارزیابی باعث رشد آموزش عالی استان شود.

یوسفیان دارانی تصریح کرد: برنامه ریزی علمی جهت تربیت نیروی انسانی با کیفیت در دانشگاه ها مستلزم شناخت وضعیت موجود و آگاهی از میزان فاصله آن با وضعیت مطلوب و مورد انتظار است که این امر توسط هیأت نظارت و ارزیابی به خوبی انجام می شود.

دکتر محمد ضارب نیا دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان و مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن تبریک آغاز ایام الله دهه فجر و تقدیر از کارگروه ها و کارشناسان نظارت و ارزیابی، گفت: کارگروه های تخصصی در سال جاری بیش از 67 مورد بازدید مستمر و منظم از واحدها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل داشته است که در این میان دو پردیس علامه طباطبایی و بنت الهدی صدراردبیل و واحد تابعه آموزش آزادگان نیر از زیر نظام دانشگاه فرهنگیان و آموزشکده های فنی و حرفه ای پسران رازی، دختران فاطمی و پسران خلخال از زیر نظام دانشگاه فنی و حرفه ای مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توجه به کیفیت نظام های آموزش عالی از اهمیت روزافزونی برخوردار است و هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان با تدوین شاخص ها و استخراج نتایج کیفی و کمی بازدیدهای خود در سالجاری گام های موفقیت آمیزی را در راه ساختارسازی برای اعتبارسنجی و تضمین کیفیت نظام های آموزش عالی استان برداشته است.

ضارب نیا تصریح کرد: کارگروه ها به بررسی فرم«الف» و تکمیل فرم«ب» و بررسی مواردی از جمله فضای مراکز و واحدها، آموزش، پژوهش، امتحانات، وب سایت مراکز و بسیاری مسائل دیگر پرداخته است که وضعیت پردیس های علامه طباطبایی و بنت الهدی صدر اردبیل مناسب و مدیریت این مراکز قابل تقدیر بود.

دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل ادامه داد: ابلاغیه های این گزارش ها پس از تصویب هیأت نظارت و ارزیابی استان در قالب فرم «ج» به مراکز و واحدهای دانشگاه فرهنگیان و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه گزارش بازدید از شش مرکز و واحد دانشگاهی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

دفعات مشاهده: 717 بار   |   دفعات چاپ: 36 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 1225 queries by yektaweb 3476