[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
معرفی::
مدیریت نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه::
دانشگاه های سطح استان::
فرم ها و آیین نامه ها::
هیأت نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان::
اخبار مدیریت::
تماس با ما::
اطلاعیه ها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
:: برگزاری کارگاه آموزشی ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۷ | 
استاد تمام گروه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه تهران گفت: یادگیری دانشجویان محک اصلی کیفیت در آموزش دانشگاهی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عباس بازرگان در کارگاه آموزشی ارزیابی کیفیت گروه های آموزشی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: لحظات یادگیری عمیق چنان لذتی در دانشجو پدید می آورد که برای او فراموش نشدنی است.
وی با اشاره به تعریف استاندارد آموزشی تصریح کرد: تطابق وضعیت موجود نظام آموزش عالی با وضعیت مطلوب را استاندارد آموزشی می نامند.
بازرگان با اشاره به اینکه وضعیت مطلوب را به دو طریق می توان نمایان کرد، اضافه کرد: استانداردهای از پیش تعیین شده و هدف های نظام آموزش عالی این دو طریق هستند.
وی با اشاره به اینکه کشور آمریکا 7 ناحیه جغرافیایی دارد که هر ناحیه استاندارد آموزش عالی خود را دارد، افزود: در ایران استاندارد آموزش عالی وجود ندارد اما ظرف 20 سال گذشته الزاماتی برای آموزش عالی تعریف کرده اند.
استاد تمام گروه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه تهران اضافه کرد: پیامد، برونداد نهایی، محصول، فرآیند و درونداد 5 عنصر مهم بازتاب دهنده کیفیت نظام آموزش عالی هستند.
وی با اشاره به روش تدریس مدرس محور گفت: در این روش، مدرس محور اصلی فرآیند تدریس و یادگیری بوده و عرضه کننده مطالب اصلی است.
بازرگان با بیان اینکه روش دانشجو محور هم ویژگی های خاص خود را دارد، اظهار کرد: در این روش جستجوی اطلاعات علمی و ساختن دانش به وسیله یادگیرنده است و از طرف دیگر دانشجو یادگیری خود را کنترل کرده و مدرس سوال مطرح می کند و یادگیرنده پاسخ می دهد.
استاد تمام گروه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه تهران افزود: یادگیری مهمترین پیامد نظام دانشگاهی است و آثار پژوهشی به تنهایی وظیفه موسسه های پژوهشی است.
دکتر ترحم مصری معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ارزیابی مستمر تولیدات هر سازمان موجب تعالی و رشد آن سازمان در راستای اهداف تعریف شده می شود.
وی با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن دانشگاه ها است، اظهار کرد: اگر بتوانیم با آموزش های مستمر کارکنان و اساتید سطح خدمات علمی و آموزشی را ارتقا دهیم قطعا گام موثری برای ارتقای سازمان برداشته ایم.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: تجربه نشان داده است کشورهایی که فناوری را شناخته و به صورت بهینه استفاده کنند، پیشرفت کرده اند.
دکتر فرزاد میرزایی مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در آینده نه چندان دور ارزیابی درون گروه ها را انجام خواهیم داد.
وی افزود: این ارزیابی از اسفند ماه آغاز خواهد شد و در آن مدیران گروه ها موظف خواهند بود ارزیابی های دقیقی انجام دهند چرا که ارزیابی درون گروه ها در ارتقای اعضای هیات علمی موثر خواهند بود.
 
 
دفعات مشاهده: 62 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: بازدید موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی سبلان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۱۶ | 
رئیس، دبیر و کارشناسان هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اردبیل از موسسه غیرانتفاعی سبلان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این بازدید دکتر گودرز صادقی رئیس هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اردبیل و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر فرزاد میرزایی دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اردبیل در جریان روند پیشرفت های این موسسه قرار گرفتند.
گفتنی است در این بازدید دکتر قدیر نوری رئیس موسسه غیرانتفاعی سبلان نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت های این موسسه آموزشی ارائه کرد.
دفعات مشاهده: 163 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روش های تدریس در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۷/۱۶ | 
کارگاه آشنایی با روش­ های تدریس در دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر فرزاد میرزایی مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ­ها آشنایی اعضای هیأت علمی جدید با روش­ های نوین تدریس در دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی است.
 وی افزود: رویکرد جدید مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه ویژه­ به موضوع تضمین کیفیت در دانشگاه­ ها است که به همین دلیل هر ساله توسط اداره نظارت و ارزیابی دانشگاه کارگاه­ هایی برگزار می­شود.
به گفته میرزایی؛ نتایج ارزشیابی­ های اساتید طی سال تحصیلی در تبدیل وضعیت و ارتقا اعضای هیأت علمی دانشگاه تاثیر مستقیمی دارد و با توجه به اهمیت ارزیابی درونی گروه­ ها تعدادی از اعضای هیأت علمی به منظور انجام ارزیابی درونی گروه ­های آموزشی دانشگاه برای همکاری با مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شده است.
دکتر عیسی ثمری مدرس کارگاه به ارائه روش­های تدریس مبتنی بر تضمین کیفیت پرداخت و گفت: تدریس در کلاس های درس دانشگاه ­ها باید به موضوع آموزش، پژوهش و تربیت دانشجو پرداخت.
عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: برای انتقال مفاهیم امروزه روش­ های متعددی وجود دارد که برای اثربخشی بیشتر این روش­ها باید برای گروه­های مختلف آموزشی دوره­ هایی به طور جداگانه برگزار شود اما در اینچنین کارگاه­ هایی به موارد مشترک اثربخشی تدریس می­توان اشاره کرد.
دفعات مشاهده: 272 بار   |   دفعات چاپ: 19 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: برگزاری جلسه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه در خصوص بازدید و ارزیابی دانشکده های دانشگاه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۲/۲۳ | 

جلسه شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه در خصوص بازدید و ارزیابی دانشکده های دانشگاه در سال 1395 برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، مهندس علیرضا دستور سرپرست مدیریت حوزه ریاست دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط دفتر نظارت و ارزیابی، گفت: دانشکده ها می توانند نواقص و مشکلاتی را قادر به حل آنها نیستند، به حوزه ریاست دانشگاه منتقل کنند تا بتوان در هیأت رئیسه دانشگاه مطرح و تصمیم مقتضی در این خصوص گرفت.

دکتر محمد ضارب نیا مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه گفت: نظارت و ارزیابی از دانشکده های دانشگاه ارتقای کیفیت آموزشی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در سال گذشته برای اولین بار شیوه نامه نظارت و ارزیابی دانشگاه تدوین و به تصویب هیأت رییسه دانشگاه رسید تا با تشکیل کارگروه های تخصصی هر دانشکده متشکل از مسئولین و برخی از اعضای هیأت علمی دانشکده ها به بررسی نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکارهای منطقی برای رفع نواقص دانشکده ها بپردازند، که رؤسای دانشکده ها با همدلی فراوان در سال 95 اداره نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه را در این امر یاری کردند.

وی به قرائت نتایج بازدیدها و فرم های مربوطه پرداخت و هریک از رؤسای دانشکده ها اقدامات انجام شده و مشکلات خود را در این خصوص بیان داشتند.

گفتنی است دانشگاه محقق اردبیلی هشت دانشکده دارد که بنابر مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه تمامی دانشکده ها مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند.

دفعات مشاهده: 1025 بار   |   دفعات چاپ: 78 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: برگزاری جلسه هیات نظارت و ارزیابی استان با محوریت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۲/۸ | 

جلسه هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل با حضور اعضای کارگروه تخصصی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

AWT IMAGE

به گزارش روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، پروفسور گودرز صادقی رئیس هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اردبیل در این جلسه گفت: باتوجه به اینکه هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتقای سطح مهارت شاغلین بخش‌ های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌ های حرفه‌ ای فارغ ‌التحصیلان مراکز آموزشی می باشد و مراکز دولتی ماموریت خدماتی دارند، در صورت عدم ارائه امکانات آموزشی و کارگاهی مناسب، لزومی برای دانشگاه داری ندارند.

صادقی افزود: انتظار می رود مراکز علمی کاربردی در راستای ماموریت تعریف شده خود اقدام به ایجاد دوره و جذب دانشجو نمایند.

دکتر محمد ضارب نیا دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان و مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: دراستان اردبیل 21 مرکز علمی کاربردی داریم که از این تعداد، مرکز خانه کارگر پارس آباد بیشترین دانشجو و مرکز جهاد کشاورزی مغان و فنی و حرفه ای اردبیل کمترین دانشجو را دارند.

وی افزود: بازدیدهای دفتر نظارت از ابتدای سال شروع و با توجه به مشاهدات، نظارت های انجام یافته و گزارشات واصله تصمیم گرفته شد که بطور ویژه در ایام امتحانات نیز بازدیدهایی داشته باشیم؛ بطوریکه در سال 95 از اکثر مراکز دوبار بازدید انجام شده است.

ضارب نیا تصریح کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات دانشگاه جامع علمی کاربردی که از دغدغه های اصلی وزارت علوم هم می باشد مشکل ماموریت گرا نبودن بسیاری از مراکز این واحد دانشگاهی در سطح کشور است که در موارد متعددی دوره هایی ایجاد شده که متاسفانه هیچگونه سنخیتی با ماموریت تعریف شده آنها ندارد، که مطمئن هستیم در این خصوص رئیس واحد استانی اردبیل اقدامات مثبتی انجام خواهند داد.

وی افزود: همچون سایر زیر نظام ها، کارگروه ها به بررسی فرم«الف» و تکمیل فرم«ب» پرداخته و ابلاغیه های این گزارش ها پس از تصویب هیأت نظارت و ارزیابی استان در قالب فرم«ج» به مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال خواهد شد.

دکتر داریوش لطیفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: واحد استانی با در نظر گرفتن نظرات هیأت استانی نظارت و ارزیابی در سال آینده اقدام به رتبه بندی مراکز علمی کاربردی سطح استان خواهد نمود.

لطیفی ادامه داد: هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی، ارتقای سطح کیفی آموزش های علمی کاربردی و بکارگیری اساتیدی است که مهارت های فنی لازم را دارند.

مهندس اسماعیل رسولی رئیس اداره نظارت و ارزیابی دانشگاه محقق اردبیلی و واحد های استانی نیز با بیان اینکه در سالجاری اولین جلسه ویدئو کنفرانس دفاتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی دانشگاه­ های کشور به همت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره نظارت و ارزیابی دانشگاه پرداخت و گفت: در سالجاری بیش از 60 مورد بازدید از دانشگاه ­ها و موسسات آموزش عالی صورت گرفته که برای اولین بار بصورت 100 درصدی بوده است.

رسولی افزود: تا پایان سالجاری نیز نتایج بازدیدها از دانشکده­ های دانشگاه محقق اردبیلی برای اتخاذ تصممیات لازم به شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه ارائه خواهد شد.

دفعات مشاهده: 1030 بار   |   دفعات چاپ: 80 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
Persian site map - English site map - Created in 0.156 seconds with 1229 queries by yektaweb 3535