کارگاه آشنایی با پایگاه داده آموزش عالی "HES" در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۲ - 13:22 | 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پیشنهاد می شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ها کمک کند تا رشته های اشباع شده را بر اساس نیاز روز منطقه جابجا کنند و وزارت علوم صرفا برای رشته های اضافی جدید سختگیری کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ترحم مصری در نشست آموزشی «آشنایی با پایگاه داده آموزش عالی(hes)» در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در سطح کشور حدود چهار میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند، افزود: این در حالی است که رشد جمعیت دانشجویی در کشور پنج برابر استاندارد جهانی است و لزوم برنامه ریزی دقیق برای این منظور به عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
مصری با بیان اینکه انتظار مجموعه آموزش عالی استان از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که برنامه ریزی ها به سمت مطلق تمرکز پیش نرود، ادامه داد: همچنین انتظار می رود اختیارات و آزادی عمل های منطقه ای برای استان ها منظور شود تا دانشگاه های مادر استان ها و دانشگاه های دارای دانشجوی بیشتر بتوانند در این برنامه ریزی ها مشارکت داشته باشند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چند سال اخیر به شکل تمرکز مطلق پیش رفته و اختیارات دانشگاه ها را در حوزه پذیرش دانشجو کم کرده است، تصریح کرد: پیشنهاد می شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ها کمک کند تا رشته های اشباع شده را بر اساس نیاز روز منطقه جابجا کنند و وزارت علوم صرفا برای رشته های اضافی جدید سختگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: دغدغه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را ارج می نهیم؛ چراکه می دانیم کنترل و مدیریت بیش از سه هزار دانشگاه و موسسه آموزش عالی کار بسیار سختی است ولی انتظار داریم برای بهبود کیفیت مجموعه ها به ما کمک شود.
مصری ادامه داد: مجموعه نظارت و ارزیابی استان اردبیل نیز با تمام تلاش خود در حال ارزیابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان است تا دانشگاه ها و موسسات آموزشی استانداردهای لازم را در خصوص تامین اعضای هیات علمی، امکانات، تجهیزات و غیره بالا ببرند.
دکتر حسین رحیمی کلور سرپرست دبیرخانه و دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اردبیل گفت: این کارگاه یک فرصت طلایی برای حاضران و یک رابطه دو طرفه میان کارشناسان نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان و کارشناسان آموزشی دانشگاه های استان است.
گفتنی است در ادامه کارشناسان معاونت آموزشی و هیات نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص چالش ها، مشکلات و سیاست های پایگاه داده آموزش عالی(hes) توضیحاتی ارائه کردند.

دفعات مشاهده: 183 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برگزاری ادامه کارگاه ارزیابی درونی و تدوین برنامه های بهبود کیفیت گروههای آموزشی دانشگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۱۶ - 12:23 | 
معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه ریزی ها باید برای بهبود کیفیت اموزشی باشد.به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمدرضا نیستانی در کارگاه ارزیابی درونی و تدوین برنامه های بهبود کیفیت گروه های آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: برنامه ریزی برای بهبود کیفیت، برنامه ریزی خرد و اجرایی، برنامه ریزی توسعه ای، برنامه ریزی مشارکتی و برنامه ریزی برای تغییر شیوه های اجرا از ویژگی های ارزیابی و برنامه ریزی بهبود کیفیت در سطح گروه است.
وی با بیان اینکه در برنامه ریزی توسعه ای باید گام به گام جلو رفت، ادامه داد: در بهبود کیفیت گروه ها باید همه مولفه های گروه را در نظر گرفت.
نیستانی اضافه کرد: دروندادهای گروه آموزشی، فرآیندهای گروه آموزشی، بروندادهای گروه آموزشی و پیامدهای گروه آموزشی مولفه های تشکیل دهنده کیفیت گروه آموزشی است.
دکتر ترحم مصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سیاست دانشگاه فربه کردن گروه ها است.
وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی بر اساس مزیت های نسبی تصریح کرد: جذب هیات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی هم بر اساس نیازهای گروه های آموزشی انجام می شود.
دکتر فرزاد میرزایی مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ارزیابی درونی گروه های آموزشی مصوبه هیات رئیسه این دانشگاه است.
وی با اشاره به اهداف ارزیابی درونی گروه ها تصریح کرد: هدف از این ارزیابی شناسایی نقاط ضعف و قوت گروه های آموزشی است و کارگاه به صورت عملی برگزار می شود.

دفعات مشاهده: 211 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برگزاری جلسه هیات نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان با محوریت دانشگاه پیام نور،آموزشکده­ های فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد اسلامی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۹ - 12:25 | 
جلسه هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان در خصوص بازدید تعدای از واحدهای دانشگاه پیام نور، آموزشکده ­های فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال 1396برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اردبیل در این جلسه گفت: انجام بازدیدهای منظم و مستمر از واحدها و مراکز آموزش عالی استان باعث تقویت مراکز آموزش عالی خواهد شد.
وی افزود: به منظور تشویق موسسات و مراکز برتر آموزش عالی استان، هیئت نظارت استان با توجه به شاخص های ارزیابی، اقدام به معرفی مراکز برتر هر کدام از زیر نظام­های آموزش عالی خواهد نمود.
دکتر فرزاد میرزائی دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اردبیل نیز ضمن قدردانی از کارگروه های نظارت و ارزیابی، نظرات کارگروه ­های مربوط به زیر نظام­ های دانشگاه پیام نور، آموزشکده های فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل را جهت اطلاع اعضای هیئت نظارت استانی مطرح نمود.
در ادامه هیئت استانی در خصوص هر کدام از زیر نظام ­ها نظر نهایی خود را اعلام کرده و تصمیم گرفته شد که اساتید حق­ التدریس آموزشکده ­های فنی و حرفه­ای نیز همانند اساتید حق التدریس دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی مصاحبه علمی و عمومی شوند. همچنین مقرر گردید نتایج بررسی ­ها در قالب فرم ج به مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مراکز متبوع ارسال گردد.
گفتنی است در این جلسه وضعیت 5 واحد دانشگاه پیام نور استان و 2 مرکز آموزشکده فنی و حرفه­ای استان و 4 واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دفعات مشاهده: 462 بار   |   دفعات چاپ: 16 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برگزاری جلسه هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان با محوریت موسسات غیرانتفاعی و مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - 14:56 | 
جلسه هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان در خصوص مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی و برخی از مراکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در سال 1396 برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اردبیل در این جلسه گفت: هدف از نظارت و ارزیابی مؤسسات آموزش عالی استان  ارتقای کیفیت آموزش در این مراکز می باشد.
وی افزود: برای بهبود کیفیت پایان نامه­ های دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در سطح استان باید سقف خاصی برای تعداد پایان نامه ­های تحت راهنمایی و مشاوره اعضای هیات علمی در نظر گرفت.
دکتر فرزاد میرزائی دبیر هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اردبیل ضمن قدردانی از کارگروه ­های نظارت و ارزیابی، نظرات کارگروه ­های مربوط به زیر نظام­ های غیردولتی- غیرانتفاعی و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل را قرائت کرد.
در ادامه هیئت استانی در خصوص هر کدام از زیر نظام­ ها نظر نهایی خود را اعلام کرد و نتایج طی فرم های الف، ب و ج به مؤسسات، مراکز و مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال خواهد شد.
گفتنی است در این جلسه وضعیت 4 موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و 5 مرکز آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دفعات مشاهده: 695 بار   |   دفعات چاپ: 45 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برگزاری کارگاه آموزشی ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۷ - 09:59 | 
استاد تمام گروه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه تهران گفت: یادگیری دانشجویان محک اصلی کیفیت در آموزش دانشگاهی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عباس بازرگان در کارگاه آموزشی ارزیابی کیفیت گروه های آموزشی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: لحظات یادگیری عمیق چنان لذتی در دانشجو پدید می آورد که برای او فراموش نشدنی است.
وی با اشاره به تعریف استاندارد آموزشی تصریح کرد: تطابق وضعیت موجود نظام آموزش عالی با وضعیت مطلوب را استاندارد آموزشی می نامند.
بازرگان با اشاره به اینکه وضعیت مطلوب را به دو طریق می توان نمایان کرد، اضافه کرد: استانداردهای از پیش تعیین شده و هدف های نظام آموزش عالی این دو طریق هستند.
وی با اشاره به اینکه کشور آمریکا 7 ناحیه جغرافیایی دارد که هر ناحیه استاندارد آموزش عالی خود را دارد، افزود: در ایران استاندارد آموزش عالی وجود ندارد اما ظرف 20 سال گذشته الزاماتی برای آموزش عالی تعریف کرده اند.
استاد تمام گروه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه تهران اضافه کرد: پیامد، برونداد نهایی، محصول، فرآیند و درونداد 5 عنصر مهم بازتاب دهنده کیفیت نظام آموزش عالی هستند.
وی با اشاره به روش تدریس مدرس محور گفت: در این روش، مدرس محور اصلی فرآیند تدریس و یادگیری بوده و عرضه کننده مطالب اصلی است.
بازرگان با بیان اینکه روش دانشجو محور هم ویژگی های خاص خود را دارد، اظهار کرد: در این روش جستجوی اطلاعات علمی و ساختن دانش به وسیله یادگیرنده است و از طرف دیگر دانشجو یادگیری خود را کنترل کرده و مدرس سوال مطرح می کند و یادگیرنده پاسخ می دهد.
استاد تمام گروه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه تهران افزود: یادگیری مهمترین پیامد نظام دانشگاهی است و آثار پژوهشی به تنهایی وظیفه موسسه های پژوهشی است.
دکتر ترحم مصری معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ارزیابی مستمر تولیدات هر سازمان موجب تعالی و رشد آن سازمان در راستای اهداف تعریف شده می شود.
وی با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن دانشگاه ها است، اظهار کرد: اگر بتوانیم با آموزش های مستمر کارکنان و اساتید سطح خدمات علمی و آموزشی را ارتقا دهیم قطعا گام موثری برای ارتقای سازمان برداشته ایم.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: تجربه نشان داده است کشورهایی که فناوری را شناخته و به صورت بهینه استفاده کنند، پیشرفت کرده اند.
دکتر فرزاد میرزایی مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در آینده نه چندان دور ارزیابی درون گروه ها را انجام خواهیم داد.
وی افزود: این ارزیابی از اسفند ماه آغاز خواهد شد و در آن مدیران گروه ها موظف خواهند بود ارزیابی های دقیقی انجام دهند چرا که ارزیابی درون گروه ها در ارتقای اعضای هیات علمی موثر خواهند بود.
 
 

دفعات مشاهده: 1000 بار   |   دفعات چاپ: 102 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر