شرح وظایف دبیرخانه:
- ذریافت نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های رسیده و تقسیم آن به قسمت های تابع اداره براساس اختیارات تفویض شده
- ثبت نامه های وارده
- ارجاع نامه ها و پیگیری تا ارسال به واحدهای مربوطه
- شماره و مهر کردن نامه های خروجی از اداره
شرح وظایف واحد بایگانی عبارتند از :
- دریافت کلیه نامه هایی که دستور (بایگانی شود) دارد و سوابق پرونده
- تشکیل پرونده و ثبت و تعیین شماره پرونده روی نامه ها یا پیش نویس نامه ها
- ثبت شماره نامه در دفاتر راهنمای بایگانی
- تفکیک کردن کارهایی که باید در پرونده ها جایگزین شود با توجه به سیستم بایگانی مجود
- انجام بایگانی روزانه نامه ها و پرونده ها
- مراقبت و نظارت در نگهداری سوابق پرونده و اوراق نوسازی پوشش پرونده ها