دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در یک نگاه
      
 همایش
ورود به سایت

شرح مختصری از تاریخچه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی

 

AWT IMAGE  

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی

     دانشکده  کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی از سال 1357 با نام دانشکده کشاورزی با پذیرش تعداد 30 نفر دانشجو در رشته کشاورزی عمومی تاسیس گردید. این دانشکده قدیمی ترین واحد و به نوعی هسته تشکیل دانشگاه محقق اردبیلی محسوب می شود که دارای امکانات شامل 40 آزمایشگاه تحقیقاتی و دو سایت کامپیوتر و دو کلاس آموزشی کامپیوتر، مزرعه آموزشی و تحقیقاتی، واحد فعال مرغداری، کارخانه لبنبات، گلخانه تحقیقاتی و کارگاه ماشین های کشاورزی می باشد.

 این دانشکده در حال حاضر با 8 گروه آموزشی به فعالیت خود ادامه می دهد.

گروههای آموزشی:
       1- زراعت و اصلاح نباتات
       2- علوم باغبانی
       3- علوم و مهندسی خاک
       4- علوم دامی و صنایع غذایی
       5- گیاه پزشکی

       6- منابع طبیعی
       7- مهندسی آب
       8- مهندسی مکانیک بیوسیستم

تعداد اعضای هیات
علمی به تفکیک
مرتبه علمی
استاد 10
دانشیار 40
استادیار 40
جمع 90

تعداد دانشجو به تفکیک مقاطع تحصیلی دکتری 238
کارشناسی ارشد 511
کارشناسی 1031
جمع 1780

رشته های تحصیلی در این دانشکده به تفکیک گروه

       1- زراعت و اصلاح نباتات
       2- علوم باغبانی
       3- علوم و مهندسی خاک
       4- علوم دامی و صنایع غذایی
       5- گیاه پزشکی
       6- منابع طبیعی
       7- مهندسی آب
       8- مهندسی مکانیک بیوسیستم

در حال حاضر مجموعا 90 عضو هیات علمی تمام وقت  و 26 نفر کارمند در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند.


ماموریت دانشکده کشاورزی

    تامین امنیت غذایی پایدار از طریق آموزش مستمر با کیفیت بالا، با تکیه بر ترویج کشاورزی پایدار و حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع موجود بر پایه پژوهش و مشارکت عمومی 



اهداف دانشکده کشاورزی
- تربیت نیروی انسانی در حوزه کشاورزی پایدار با توجه به نیازهای کشور از طریق آموزش
- همکاری با دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی منطقه و بین المللی از طریق تبادل دانشجو، انجام طرح های تحقیقاتی مشترک و فرصت مطالعاتی
- حل مشکل حوزه کشاورزی استان و منطقه از طریق بررسی ها و تحقیقات علمی
- تبادل دانش از طریق برگزاری همایش های ملی و بین المللی در حوزه کشاورزی پایدار

 


دفعات مشاهده: 6257 بار   |   دفعات چاپ: 580 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 7 بار   |   0 نظر