دانشگاه محقق اردبیلی
دکتر افسانه سعید اختر - کارنامه علمی کامل
اطلاعات فردی
پست الکترونیک a.saeedakhtarut.ac.ir
نشانى پایگاه اینترنتى
نشانی توئیتر
نشانی لینکدین
نشانی گوگل پلاس
نشانی تلگرام
نشانی ریسرچ گیت
نشانی گوگل اسکالر
نشانی پروفایل اسکوپوس
نشانی ارکید
ارجاعات
اچ ایندکس
نام کامل دکتر افسانه سعید اختر
آخرین رشته تحصیلى
محل اخذ آخرین مدرک
اطلاعات شغلی
محل خدمت گروه آموزش زبان انگلیسی
درجه علمی
استادیار
اطلاعات تماس
تلفن محل کار
دورنگار
نشانی
کدپستی
صندوق پستی
شهر
کشور
سوابق تحصیلی
کارشناسی: رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه پیام نور اردبیل
کارشناسی ارشد: آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد تبریز
دکتری: آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تهران
آشنایی با زبان
مسلط به زبان فارسی، ترکی آذری و زبان انگلیسی
سوابق شغلی
تدریس واحدهای تخصصی کارشناسی زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور اردبیل از سال 1386 تا 1393
تدریس واحدهای تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه محقق اردبیلی
علایق تحقیقاتی
استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای آموزشی برای آموزش زبان انگلیسی
تقویت هم آیی انگلیسی زبان آموزان
استفاده از تکیه گاه سازی برای  ایجاد فضایی برای یادگیری بهتر
به کارگیری متد تکلیف-مدار برای آموزش زبان انگلیسی
کارگاه‌های تدریس شده
کارگاه روش تحقیق
مشارکت در کارگاه‌ها
کارگاه دانش افزای ضیافت اندیشه استادان با موضوع معرفت شناسی اسلامی (معنای زندگی) (1396) به مدت 16 ساعت
کارگاه تخصصی در مسیر ظهور با موضوع یمن (1396) به مدت 2 ساعت
کارگاه آموزشی آشنایی با نرم افزار دیدگاه (چارگون) (1395)به مدت 4 ساعت
کارگاه آموزشی آشنایی با پورتال کتابخانه مرکزی و پایگاه های اطلاعاتی موجود (1395) به مدت 2 ساعت
کارگاه آموزشی نحوه تدریس (1395) به مدت 2 ساعت
طرح‌های تحقیقاتی
 تاثیر اولیه و ثانویه داده محور برخط  در یادگیری هم آیی ها

 نقش پادکست  و تکیه­گاه سازی در تقویت واژگان و مهارت شنیداری زبان­آموزان مبتدی
دانشجویان تحت راهنمایی
سید عسگری، سحر (1395). نقش آموزش واژه یاب-محور در یادگیری هم آیی های واژگانی و دستوری در متون نوشتاری زبان آموزان سطح متوسط (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
مرادپور گزنه، زینب (1395).  تاثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر صحت زمان گذشته ساده باقاعده و بی قاعده زبان آموزان سطح متوسط (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
حمیدی زارع، سعیده (1395). رابطه بین تمایل به ایجاد ارتباط و انگیزه درونی-برونی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
اکبری بیرگانی، اعظم (1395). تاثیر بازخورد اصلاحی نوشتاری متمرکز و غیرمتمرکز بر روی عملکرد نوشتار زبان آموزان سطح متوسط ایرانی (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
حیدری زاد، معصومه (1396). تاثیر تقویت درون داد و بارش درون داد بر یادگیری هم آیی های واژگانی و دستوری (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
خدایی، نسرین (1396). تاثیر ابزار کمک آموزشی بر یادگیری لغات زبان انگلیسی نابینایان (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
شهیدی، صادق (1396). تاثیر تحصیل مختلط بر انتخاب ضمیر سوم شخص توسط نقل قول غیرمستقیم (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
حسین زاده، اسکندر (1396). رابطه بین خودکارآمدی معلمان زبان انگلیسی ایرانی و مدیریت کلاس درس آنان (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
پالیزوان، رباب (1396). تاثیر بازخورد تکنولوژی-محور معلم بر صحت وجهه مجهول حال ساده بر یادگیرندگان سطح متوسط ایرانی (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
محسنی نیاری، فاطمه (در حال نگارش). نقش پادکست در یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی توسط زبان آموزان ایرانی (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
باقرین، مریم (1397).  تاثیر داده محور برخط و کاغذی بر یادگیری هم آیی ها در فراگیران دبیرستانی (کارشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی
خسروی، فاطمه (در حال نگارش). نقش پادکست در تقویت مهارت شنیداری زبان آموزان سطح مبتدی (کاذشناسی ارشد). دانشگاه محقق اردبیلی




 
دانشجویان تحت مشاوره
تربالی، گلناز (1395). تاثیر توجه و تقویت درون داد خواندن بر مهارت صحبت کردن (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
فرنگی زاده، غزال (1395). اثر آموزش اصطلاحات معادل، مشابه و متفاوت با زبان مادری بر روی یادگیری زبان آموزان (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
امینی، زینب (1395). بررسی رابطه بین تمایل به برقراری ارتباط و سبک های یادگیری ادراکی و انگیزه (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
اجاقی، معصومه (1395). تاثیر تقویت برونداد بر دقت گرامری (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
حقجو، رخساره (1395). تاثیر کارگروهی بر مهارت درخواست کردن (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
محمدی، افسانه (1395). مطالعه تاثیرات مختلف انواع برجستگی متنی بر یادگیری (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
غلامی گوهره، سکینه (1395). شاخص های کیفی فراگفتمان در متون حقوقی: بررسی مقابله ای مقالات فارسی و انگلیسی (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
مشتاقی، فاطمه (1396). تاثیر سه روش بازخورد معادل دهی، تدابیر مذاکره ای و معادل دهی همراه تکرار بر اشتباهات زبانی زبان آموزان مبتدی (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
شیر علی، حدیث (1395). بررسی راهبردهای عدم پذیرش دعوت در زبان انگلیسی و فارسی از دیدگاه جامعه شناسی زبان (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
اعتماد، مجید (1395). رابطه بین منابع علاقه موقعیتی و درک خواندن زبان آموزان ایرانی در سطح بالای متوسط (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
رضایی، ویدا (1396).  مطالعه ارتباط بین یادگیری زبان و تغییر در هویت اجتماعی، هویت فردی و هویت حرفه ای (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
دیندار، لیلا (1396). تاثیر آموزش مبتنی بر سبک توانایی درک مطلب شنیداری زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
احسانی فر، اسلام (1396). برسی ویژگی های ساختاری سیاست خارجی هیلاری کلینتون با استفاده از تحلیل انتقادی گفتمان و چارچوب نظری سه گانه فرکلاف (کارشناسی ارشد)، دانشگاه محقق اردبیلی
مهران مرادزاده (1307).
نرجس محیط (1397).
 
کتاب‌های منتشر شده
روحی، افسر و سعیداختر، افسانه (1390). لغت و فراتر از آن. تهران: انتشارات رهنما
سعیداختر، افسانه و روحی، افسر (1393). بیان شفاهی. راهنمایی برای تقویت مهارت گفتاری در زبان انگلیسی. تهران: انتشارات رهنما
مقالات چاپ شده
روحی، افسر و سعیداختر، افسانه (1386). فرصت اندیشیدن: تمهیدی برای ایجاد توازن بین روانی و  صحت کلام در آموزش تکلیف-مدار. The Journal of Applied Linguistics، دوره 1، شماره 1، صص 103-133
رضایی، عباسعلی، معرفت، حمیده و سعیداختر، افسانه (1393). تکیه گاه سازی متقارن و نامتقارن هم آیی های زبان دوم در نرم افزار واژه یاب.  Computer Assisted Language Learning. دوره 28، شماره 5، صص 532-549.
رضایی، عباسعلی، سعیداختر، افسانه و روحی، افسر(1393). تکیه گاه سازی معلم-مدار و همکلاسی-مدار: یادگیری مستقل هم آیی ها با استفاده از نرم افزارهای کمک آموزشی. International Journal of Language Studies, دوره 8، شماره 4، صص 151-174.
رضایی، عباسعلی، روحی، افسر و سعیداختر، اقسانه (1392). تکیه گاه سازی هم آیی های دارای بار معنایی زیاد و کم زبان آموزان: نگاهی دیگر به واژه یاب.    TELLSE، دوره 7، شماره 1، صص. 151-178.
سعیداختر، افسانه، عبدی، رضا و مرادپور، زینب (1397). تاثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و بازنویسی بر یادگیری افعال باقاعده و بی قاعده زمان گذشته ساده انگلیسی. جستارهای زبانی، دوره 9، شماره 6 (پیاپی 48)، صص 123-155.
 
مقالات در دست چاپ
سعیداختر، افسانه، عبدی، رضا و سعیده حمیدی زارع(در دست چاپ).  رابطه بین انگیزه درونی/برونی و تمایل به گفتگو در چهار مهارت اصلی.
مقالات ارایه شده
سعیداختر، افسانه. (1395). تاثیر تقویت درون داد بر تشخیص و تولید هم آیی های واژگانی زبان آموزان مبتدی و سطح متوسط. مقاله ارائه شده در اولین کنفرانس ملی مسائل مرتبط با آموزش زبان انگلیسی، اردبیل (سراب)، ایران.
سعیداختر، افسانه و سیدعسگری، سحر. (1395). تاثیر آموزش داژه یاب-مدار و تولید اجباری در یادگیری هم آیی های واژگانی و دستوری. مقاله ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد، حقوق و علوم انسانی، شیراز، ایران
سعیداختر، افسانه و سیدعسگری، سحر. (1395). تفاوت بین گروه تولید به دنبال آموزش و گروه بدون تولید در یادگیری هم آیی های زبان دوم با استفاده از نرم افزار واژه یاب. مقاله ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد، حقوق و علوم انسانی، شیراز، ایران
سعیداختر، افسانه و حمیدی زارع، سعیده. (1395). رابطه بین تمایل به صحبت کردن و انگیزه درونی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی. مقاله ارائه شده در سومین کنفرانس جهانی در مدیریت، اقتصاد، حسابداری، و علوم انسانی در آغاز هزاره سوم، شیراز، ایران. 
سعیداختر، افسانه و حمیدی زارع، سعیده. (1395). تمایل به صحبت کردن و انگیزه برونی: میزان همبستگی این دو مورد در بین زبان آموزان ایرانی.  مقاله ارائه شده در سومین کنفرانس جهانی در مدیریت، اقتصاد، حسابداری، و علوم انسانی در آغاز هزاره سوم، شیراز، ایران. 
سعیداختر، افسانه و اکبری، اعظم. (1396). نقش بازخورد اصلاحی غیرمتمرکز بر صحت توشتاری زبان دوم. مقاله ارائه شده در کنفرانس ملی سالانه در پژوهش های نوین در آموزش زبان انگلیسی، قزوین، ایران. 
سعیداختر، افسانه و اکبری، اعظم. (1396). نقش بازخورد اصلاحی متمرکز بر صحت توشتاری زبان آموزان سطح متوسط ایرانی. مقاله ارائه شده در کنفرانس ملی سالانه در پژوهش های نوین در آموزش زبان انگلیسی، قزوین، ایران. 
سعیداختر، افسانه و حق جو، رخساره. (1395). نقش آموزش صریح در یادگیری هم آیی های زبان دوم. پوستر ارائه شده در دومین همایش ملی روان شناسی مدرسه، اردبیل، ایران.
سعیداختر، افسانه و مرادپور، زینب. (1395). تاثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی و فرصت بازنگری در افزایش صحت مهارت نوشتاری زبان آموزان. پوستر ارائه شده در کنگره بین المللی زبان و ادبیات، مشهد، ایران.
سعیداختر، افسانه و مرادپور، زینب. (1395). تاثیر بازخورد اصلاحی فرازبانی بر صحت دستوری زبان آموزان. پوستر ارائه شده در کنگره بین المللی زبان و ادبیات، مشهد، ایران.
سعیداختر، افسانه و حیدری زاد، معصومه. (1396). نقش تقویت درون داد و بارش درون داد در صحت هم آیی های واژگانی و دستوری نوشتاری. مقاله ارائه شده در اولین کنفرانس ملی پژوهش های نوین در مدیریت، حقوق، اقتصاد و علوم انسانی، شیراز، ایران. 
سعیداختر، افسانه و حیدری زاد، معصومه. (1396). نقش متفاوت تقویت درون داد و بارش درون داد در تشخیص هم آیی ها. مقاله ارائه شده در اولین کنفرانس ملی پژوهش های نوین در مدیریت، حقوق، اقتصاد و علوم انسانی، شیراز، ایران. 
سعیداختر، افسانه و پالیزوان، رباب. (1397). تاثیر بازخورد اصلاحی معلم بر یادگیری وجه مجهول حال ساده. مقاله ارائه شده در اولین کنفرانس ملی تحقیقات بنیادین در مطالعات زبان و ادبیات، تهران، ایران.
سعیداختر، افسانه و پالیزوان، رباب. (1397). تاثیر بازخورد اصلاحی تکنولوژی-محور بر یادکیری وجاه مجهول ساده انگلیسی. مقاله ارائه شده در اولین کنفرانس ملی تحقیقات بنیادین در مطالعات زبان و ادبیات، تهران، ایران.
عضویت‌های حرفه‌ای
عضو کمیته علمی کارگروه بانوان و خانواده
برگشت به صفحه کارنامه علمی