دانشگاه محقق اردبیلی
دکتر قاسم زارعی - کارنامه علمی کامل
اطلاعات فردی
پست الکترونیک infodrgz.ir
نشانى پایگاه اینترنتى drgz.ir
نشانی توئیتر
نشانی لینکدین
نشانی گوگل پلاس
نشانی تلگرام
نشانی ریسرچ گیت
نشانی گوگل اسکالر
نشانی پروفایل اسکوپوس
نشانی ارکید https://orcid.org/0000-0002-4949-5871
نام کامل دکتر قاسم زارعی
آخرین رشته تحصیلى
محل اخذ آخرین مدرک
اطلاعات شغلی
محل خدمت مدیریت و اقتصاد
درجه علمی
دانشیار
اطلاعات تماس
تلفن محل کار 33515632
دورنگار
نشانی
کدپستی
صندوق پستی
شهر
کشور ایران
توصیف مختصر
دکتر قاسم زارعی در اول آبان 1362 در شهرستان سراب به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در مدرسه شهید با هنر گذراند.  دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی نمونه دولتی محی الدین عربی تحصیل نمود. ایشان دوره دبیرستان را در رشته ریاضی-فیزیک در دبیرستان نمونه دولتی آیت الله ملکوتی با رتبه اول به پاین رساند. در طول دوره دبیرستان علاوه بر کسب رتبه اول کلاس، در المپیاد ریاضی نیز پذیرفته شد و تا مرحله کشوری پیش رفت. پس از گذراندن دوره پیش دانشگاهی، در سال 1381 در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه یزد پذیرفته شد و در این دوره نیز علاوه بر کسب رتبه اول به فعالیت در انجمن علمی دانشکده نیز مشغول بود. در سال 1385 در آزمون کارشناسی ارشد در دو رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی و مدیریت اجرایی پذیرفته شد و به دلیل علاقه شخصی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه تربیت مدرس را برای ادامه تحصیل انتخاب نمود. در طول دوره کارشناسی ارشد نیز موفق به گذراندن دوره صلاحیت مدرسی دانشگاه تربیت مدرس با نمره عالی گردید. بعد از دوره کارشناس ارشد بلافاصله در سال 1388 در دوره دکتری دانشگاه تربیت مدرس در رشته مدیریت- بازاریابی بین­الملل پذیرفته شدند. ایشان در انتهای دوره و با توجه به سوابق علمی موفق به عضویت در بنیاد نخبگان و انجام سربازی با طرح جایگزین خدمت گردیدند و در سال 1393 به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی شروع به فعالیت نمودند که تاکنون ادامه داشته است.
 
سوابق تحصیلی
مقطع شهرستان محل تحصیل دبیرستان/دانشگاه محل تحصیل سال شروع سال پایان
دیپلم سراب دبیرستان نمونه دولتی سراب 1377 1381
کارشناسی یزد دانشگاه یزد 1381 1384
کارشناسی ارشد تهران دانشگاه تربیت مدرس 1385 1388
دکترا تهران دانشگاه تربیت مدرس 1388 1393

 
آشنایی با زبان

آشنایی با زبان های ترکی، فارسی و انگلیسی

مهارت‌های حرفه‌ای
تحقیقات بازاریابی، مدیریت فروش، مدیریت بازاریابی، تبلیغات.
سوابق شغلی

مدیر بازاریابی و تبلیغات و مشاور شرکت سپاهان باطری در بازه های زمانی بین 1388 تا 1393.

مشاور شرکت های توان باطری و انرژی گستر سپاهان در بازه های زمانی بین 1390 تا 1393.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی از 1393 تاکنون.

 
علایق تحقیقاتی
تبلیغات، برند و برندسازی، رفتار مصرف کننده،  بازاریابی گردشگری، کسب و کار الکترونیک، و کسب و کار در فضای مجازی.
 
دوره‌های تدریس شده
دوره آموزشی "مدیریت رفتار با مشتری (ارباب رجوع)" برای کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب، 1386.
دوره آموزشی "مدیریت دانش سازمانی" برای 200 نفر از کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی، 1394
کارگاه آموزشی برای 300 نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد تحت عنوان" اصول بازاریابی و شیوه های جذب مشتری برای محصولات تولیدی مددجویان در بخش مشاغل خانگی"، 1396.
کارگاه آموزشی برای 250 نفر از کارکنان تحت حمایت کمیته امداد تحت عنوان" اصول بازاریابی و شیوه های جذب مشتری برای محصولات تولیدی مددجویان در طرح های اشتغال (صنفی و صنعتی)"، 1396.
 دوره آموزشی "بازاریابی و نقش آن برای شرکتهای خوشه صنعتی پلاستیک" در استان اردبیل، 1396.
کارگاه آموزشی "مفاهیم آمیخته بازاریابی، استراتژی بازاریابی و نقش آنها در شرکت های دانش بنیان" برای کارکنان و مدیران شرکت های مرکز رشد استان اردبیل، 1397.
کارگاه آموزشی "کلیات بازاریابی، طرح کسب و کار و برنامه تجاری سازی" برای کارکنان و مدیران شرکت های مرکز رشد استان اردبیل، 1397.
کارگاه آموزشی "مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت فروش" برای کارکنان و مدیران شرکت های مرکز رشد استان اردبیل، 1397.
 
کارگاه‌های تدریس شده
دوره آموزشی "مدیریت رفتار با مشتری (ارباب رجوع)" برای کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراب - تابستان 1386.
دوره آموزشی "مدیریت دانش سازمانی" برای 200 نفر از کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی، 1394
کارگاه آموزشی برای 300 نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد تحت عنوان" اصول بازاریابی و شیوه های جذب مشتری برای محصولات تولیدی مددجویان در بخش مشاغل خانگی"، 1396.
کارگاه آموزشی برای 250 نفر از کارکنان تحت حمایت کمیته امداد تحت عنوان" اصول بازاریابی و شیوه های جذب مشتری برای محصولات تولیدی مددجویان در طرح های اشتغال (صنفی و صنعتی)"، 1396.
 دوره آموزشی "بازاریابی و نقش آن برای شرکتهای خوشه صنعتی پلاستیک" در استان اردبیل، 1396.
کارگاه آموزشی "مفاهیم آمیخته بازاریابی، استراتژی بازاریابی و نقش آنها در شرکت های دانش بنیان" برای کارکنان و مدیران شرکت های مرکز رشد استان اردبیل، 1397.
کارگاه آموزشی "کلیات بازاریابی، طرح کسب و کار و برنامه تجاری سازی" برای کارکنان و مدیران شرکت های مرکز رشد استان اردبیل، 1397.
کارگاه آموزشی "مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت فروش" برای کارکنان و مدیران شرکت های مرکز رشد استان اردبیل، 1397.
 
مشارکت در کارگاه‌ها
 
طرح‌های تحقیقاتی
-  مجري پروژه مستندسازي فرایند استخدام اعضاي هیات علمی دانشگاه یزد،   1383
- کارشناس پروژه بررسی امکان سنحی تولید رنگ هاي صنعتی و ساختمانی، 1386
- کارشناس پروژه تدوین استراتژي صندوق بازنشستگی صدا و سیما، 1387
- مجري طرح پژوهشی  اولویت بندي کشورهاي منتخب آفریقایی براي صادرات غیرنفتی ایران با رویکرد تحلیل پوششی داده ها، موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگانی، 1388
- مدیر پروژه تعیین اندازه بازار در استان هاي مختلف و تعیین سهم بازار مجتمع صنعتی سپاهان باطري در هر استان، 1389
- مدیر پروژه ارزیابی عوامل اصلی تاثیرگذار بر انتخاب مصرف کننده در صنعت باطري، 1389
- ناظر پروژه طرح مطالعاتی بازار صادراتی مجتمع صنعتی سپاهان باطري در عراق، 1390
- مدیر پروژه ارزیابی و رتبه بندي نمایندگی هاي فروش و خدمات پس از فروش مجتمع صنعتی سپاهان باطري، 1390
- مدیر پروژه اولویت بندي رسانه هاي تبلیغاتی در صنعت قطعه سازي خودرو، 1391
- مدیر پروژه بررسی، امکان سنجی و راه اندازي سیستم مدیریت ارتباط با مشتري، 1391
- مجري پروژه تدوین استراتژي منابع انسانی تیم فوتبال تراکتورسازي تبریز،. 1395
دانشجویان تحت راهنمایی
  • ارائه­ی مدل ارزش ویژه برند مشتری­محور منطقه گردشگری سرعین، زینب محمودی، 1395.
  • مطالعه ظرفیت پذیرش اجتماعی در گردشگری عشایری در راستای توسعه پایدار (ایل قشقایی تیره هیبت لو )، لیدا علی نژاد، 1396.
  • تاثیر کیفیت خدمات فروشگاههای اینترنتی بر رفتار خرید مصرف کنندگان:نقش رضایت، نگرش و قصد خرید اینترنتی، نسیم نوروزی، 1396.
  • مطالعه تأثیر نوآوری برند و هویت ارتباطات برند بر وفاداری برند: نقش میانجی اعتماد برند، ارزش اجتماعی برند و کیفیت ادراک شده برند، شقایق کرمیان، 1396.
  • نقش بازاریابی رابطه­مند بر عملکرد فروش بیمه­های عمر شرکت بیمه آسیا در شهر اردبیل، جهانبخش رضایی، 1396.
  • بررسی تاثیر بازداری/فعال سازی رفتاری و کنترل هیجانی بر اعتیاد به خرید اینترنتی در بین دانشجویان پیام نور مشگین شهر، خدیجه اسدالهی، 1396.
  • مطالعه رابطه بازاریابی اجتماعی با ترجیح برند، قصد خرید و وفاداری برند (در بین بانوان استفاده­کننده از مواد شوینده در شهر اردبیل)، خدیجه محمدی، 1396.
  • تاثیر بازاریابی رابطه­مند بر عملکرد داروخانه­ها در اردبیل (نقش میانجی رضایت، وفاداری، مزیت رقابتی)، حمیده بلندی، 1396.
  • مطالعه تأثیر بازاریابی‌داخلی بر خلاقیت سازمانی: نقش میانجی اعتماد سازمانی، تعهد سازمانی و رضایت شغلی (مورد مطالعه: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی)، سولماز عباس یار، 1396.
  • بررسی تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل موثر بر آن بر ارزش ویژه برند کارمند محور(مورد مطالعه کارکنان بانک صادرات شهرستان اردبیل)، زینب عظیمی، 1396.
  • مطالعه عملکرد قانون اعطایی معافیت مالیاتی به مناطق آزاد، مطالعه موردی: منطقه آزاد اروند، علی ابتهاج، 1396.
  • بررسی تاثیر رشد شرکت و ساختار مالکیت بر رابطه بین کیفیت افشاء اطلاعات و تامین مالی خارجی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، علی عبدالله زاده، 1396.
  • بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر ارزش ویژه برند کارمند محور (مورد مطالعه: پست بانک استان آذربایجان شرقی)، رضا جستانی، 1396.
  • نقش ریسک ادراک شده، رضایت، شهرت و اعتماد در رابطه بین مسئولیت اجتماعی و وفاداری مشتریان شعب بانک تجارت شهر اردبیل، فاطمه حاتم زاده، 1397.
  • شناسایی و اولویت­­بندی عوامل موثر بر توسعه شرکت­های تعاونی(مورد مطالعه شرکت­های تعاونی روستایی شهرستان سراب)، حامد طریقت مهربانی، 1397.
  • شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر توسعه صادرات تراکتور به روش MADM، مورد مطالعه: شرکت تراکتورسازی تبریز، فاطمه ثباتی، 1397.
  • تاثیر طراحی خرده­فروشی بر نگرش و وفاداری به برند خرده­فروشی(مطالعه موردی:فروشگاه جانبو تبریز، بهاره شکاری، 1397.
  • تاثیر مسئولیت اجتماعی ادراک شده بر ادراک سبز و رفتار سبز مصرف کننده: نقش تعدیل گر ویژگی های شخصی، خدیجه میرزایی، 1397.
  • شناسایی راهکارهای بهبود کیفیت خدمات هتلداری بر اساس مدل گسترش عملکرد کیفیت ) مورد مطالعه :مقصد گردشگری  سرعین( ، شاپور دانش پژوه، 1397.
  • مقایسه روش های شبکه عصبی موجک فازی و منطق موجک فازی در پیش بینی قیمت سهام بانک های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، رعنا محمدیان، 1397.
  • شناسایی و اولویت­بندی عوامل مؤثر بر افزایش مدتاقامت گردشگران عبوری شهرستان سراب، رقیه فقیهی، 1397.
  • ...
دانشجویان تحت مشاوره
  • بررسی و تحلیل رفتار گردشگران در رابطه با غذا (خوراک) سنتی، فهیمه حاجی حیدری، 1395.
  • شناسایی عوامل موثر بر حضور گردشگران داخلی در جشنواره­های غذا در استان گیلان، معصومه محمد تبار، 1395.
  • بررسی عوامل موثر بر خرید کالاهای داخلی در ایران: رویکرد مبتنی بر ملی‌گرایی، علی فتحی، 1395.
  • نقش شخصیت تلویزیونی مصرف کنندگان و تعامل با مخاطبان در رفتار خرید تلویزیونی (مطالعه-ی موردی شهر اردبیل)، پریسا رشادت نیا، 1396.
  • بررسی عوامل موثر بر رفتار شکایت آمیز مشتریان (مطالعه موردی فرودگاه اردبیل)، الناز شاهرودی، 1396.
  • < dir="RTL" > استراتژي مديريت ريسك بر عملكرد توسعه محصولات جديد (مطالعه موردي: صنعت بانكداري در اردبيل)، رقیه محمدی، 1396.
  • ...
کتاب‌های منتشر شده
  • تالیف کتاب مدیریت بازاریابی بین المللی، انتشارات ماهان، 1393.
  • تالیف کتاب بازرگانی داخلی، انتشارات ماهان، 1394.
  • ترجمه کتاب روش شناسی تحقیق، الکساندر نویکف و دیمیتری نویکف، انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی، 1396.
  • ترجمه کتاب استراتژی های تبلیغات مناسب برای کسب و کار، کونگ لی، انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی، 1396.
مقالات چاپ شده
- Developing a model for selecting advertising strategy: the effect of organization and industry characteristics on selecting advertising strategies, cahiers des sciences naturelles, 2014.
- Advertising strategy: a theoretical model for selecting advertising strategy, ISC Journal name: spectrum; a journal of multidisciplinaryresearch,2014.
- Advertising strategy: the relationship between advertising strategy selecting and characteristics of organization and industry , Asian journal of research in marketing, 2014.
- The effect of behavioural inhibition/activation and neuroticism on the development of positive and negative word of mouth advertising, journal of organizational behavior research, in press.
- نقش شاخص‏های کلان سلامت در کارایی مدیریت بهداشت و سلامت روستایی استان‏های کشور، مدیریت اطلاعات سلامت، 1393.
- ارزیابی انتخاب رسانه تبلیغاتی مبتنی بر رفتار مصرف کنندگان، دو فصل نامه علمی پژوهشی مجله جهانی رسانه، دانشگاه تهران، 1393.
- ارائه استراتژی منابع انسانی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با تمرکز بر استراتژی های جذب و حفظ مربیان و بازیکنان و اولویت بندی آن بر اساس دیدگاه هواداران، مدیریت منابع انسانی در ورزش، 1395.
- ارائه ی مدل ارزش ویژه برند مشتری محور در مقصد گردشگری سرعین، گردشگری و توسعه، 1396.
- تحلیل همبستگی همه جانبه ابعاد ارزش ویژه برند مشتری محور مقصد گردشگری سرعین، مطالعات مدیریت گردشگری، 1397.
- مقایسه روش‌های شبکه عصبی فازی با شبکه عصبی موجک فازی در پیش بینی قیمت سهام بانک‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، راهبرد مدیریت مالی، 1397.
- رابطه بین کیفیت افشاء اطلاعات و تامین مالی خارجی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران: نقش تعدیلگر رشد شرکت و ساختار مالکیت، چشم انداز مدیریت مالی، پذیرفته شده برای چاپ.
- شناسایی عوامل موثر بر توسعه صادرات تجهیزات پزشکی با استفاده از رویکرد تئوری داده­بنیاد، مدیریت بهداشت و درمان، پذیرفته شده برای چاپ.
- واکاوی مطالعات گردشگری ایران از بعد موضوعی و روش شناختی و ترسیم آینده مطالعات پژوهشی، گردشگری و توسعه، پذیرفته شده برای چاپ.
مقالات در دست چاپ
...
مقالات ارایه شده
- A study of motivation affecting on domestic tourists attendance in local food festivals in the Gilan province, international conference on modern approach in humanities, Tehran, Iran, 2016.
- Study of the effect of demographic factors on the tourists behavior in choose of the traditional food, international conference on modern approach in humanities, 2016, Tehran, Iran, 2016.
- Study of the tourist behavior in relation to the traditional food with an emphasis on the theory of reasoned action, international conference on modern approach in humanities, Tehran, Iran, 2016.
- ارائه مدل تصویر برند منطقه گردشگری ، دومین همایش بین المللی گردشگری پایدار ، سرعین، 1394.
- بررسی اثر آگاهی از برند بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری سرعین، دومین کنفرانس بین المللی حسابداری مدیریت و نوآوری در کسب و کار ،رشت، 1395.
- بررسی اثر کیفیت ادراک شده بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری سرعین، دومین کنفرانس بین المللی حسابداری مدیریت و نوآوری در کسب و کار ،رشت، 1395.
  • بررسی اثر عوامل جمعیت شناختی بر رفتار گردشگران در انتخاب خوراک سنتی، سومین همایش بین المللی رویکرد های نوین در علوم انسانی، تهران، 1395.
  • بررسی رفتار گردشگر در رابطه با خوراک سنتی با تاکید بر نظریه اقدام منطقی شده، سومین همایش بین المللی رویکرد های نوین در علوم انسانی، تهران، 1395.
  • بررسی تاثیر رضایت و وفاداری بر حضور گردشگران داخلی در جشنواره های غذای محلی در استان گیلان، سومین همایش بین المللی رویکرد های نوین در علوم انسانی، تهران، 1395.
  • بررسی تاثیر انگیزه بر حضور گردشگران داخلی در جشنواره های غذای محلی در استان گیلان، تهران، 1395.
  • بررسی میزان ظرفیت پذیرش اجتماعی در گردشگری عشایر (نمونه موردی: تیره هیبت لو، عشایر قشقایی استان فارس)، اولین کنفرانس بین المللی بهینه سازی سیستم ها و مدیریت کسب و کار، بابل، 1396.
  • رابطه ابعاد کیفیت خدمات آنلاین با رضایت مصرف کننده، اولین کنفرانس بین المللی بهینه سازی سیستم ها و مدیریت کسب و کار، بابل، 1396.
  • بررسی تاثیر اشتغال بر توسعه پایدار گردشگری عشایری (نمونه موردی: تیره هیبت لو، عشایر قشقایی استان فارس)، اولین کنفرانس بین المللی بهینه سازی سیستم ها و مدیریت کسب و کار، بابل، 1396.
  • ملی گرایی مصرف کننده و حمایت از کالاهای داخلی؛ مفاهیم ابزارها و کاربردها، همایش ملی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بروجرد، 1396.
  • بررسی عوامل موثر بر خرید کالاهای داخلی با تاکید بر ایران، همایش ملی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بروجرد، 1396.
  • نقش معافیت مالیاتی در توسعه کسب و کار، اشتغال زایی مولد، توسعه صادرات کالاهای تولیدی و افزایش سطح ارزش افزوده اقتصادی مناطق آزاد، سومین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری ایران، قم، 1396.
  • شناسایی و اولویت بندی عوامل مدیریتی اساسی موثر بر جذابیت سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان، چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در علوم انسانی، چالش ها و راه حل ها، سمنان، 1397.
عضویت در شورای نویسندگان
 
داوری در کنفرانس‌ها
 
تاییدیه‌ها و مجوز‌ها
 
افتخارات و جوایز
 
عضویت‌های حرفه‌ای
 
فعالیت‌های غیر حرفه‌ای
 
معرف‌ها
 
انتقال دانش به جامعه
 
فعالیت های اجرایی
 
گزارش های علمی - تخصصی
 
داوری مقالات در مجلات علمی
 
برگشت به صفحه کارنامه علمی