[صفحه اصلی ]     [ English ]  
بخش‌های اصلی
ریاست دانشکده::
معاونت آموزشی و دانشجویی::
معاونت پژوهشی و تحصیلات
    تکمیلی
::
اعضای هیات علمی::
مرکز آموزش مجازی دانشکده::
مجلات دانشکده::
گروه های آموزشی::
کارکنان دانشکده::
دانشجویان دکتری::
اخبار و رویداد های دانشکده::
فرم ها::
فرم های آموزشی - دانشجویی::
فرم های اداری و مالی::
فرم های پژوهشی و تحصیلات تکمیلی::
مجله فناوری ورزشی پیشرفته::
::
اطلاعیه همایش

AWT IMAGE

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
آموزش CV
همایش تازه های پژوهش در علوم ورزشی

دریافت فایل فرمت مقالات

:: افتتاحیه دومین همایش ملی روانشناسی مدرسه در دانشگاه محقق اردبیلی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۲/۲۵ | 

دومین همایش ملی روانشناسی مدرسه با حضور معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و کارشناسان و دانشجویان روانشناسی در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز بکار کرد.

AWT IMAGE

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، پروفسور محمد نریمانی رئیس دومین همایش ملی روانشناسی مدرسه با بیان اینکه تصمیم گیری برای برگزاری این همایش با دریافت مجوز مجله علمی و پژوهشی روانشناسی مدرسه در سال 90 و 91 اتخاذ شد، گفت: قبل از اعلام آمادگی ما، دانشگاه علامه طباطبایی اعلام آمادگی کرده بود بنابراین دومین همایش را در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار کردیم.

وی هدف از برگزاری این همایش را احیای رشته روانشناسی مدرسه و تقویت جایگاه روانشناس در مدارس برشمرد و ادامه داد: باید جایگاه روانشناسی در آموزش و پرورش مشخص شود و روانشناسان مدرسه به صورت تخصصی در آموزش و پرورش و مدارس حضور داشته باشند.

نریمانی با بیان اینکه سرفصل روانشناسی مدرسه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری توسط سازمان نظام روانشناسی تدوین شده است، افزود: باید رشته روانشناسی مدرسه تدوین شود و این روانشناسان در مدارس نقش خود را ایفا کنند تا دیگر نیازی به استفاده از رشته های مجاور در مدارس نباشد.

رئیس دومین همایش ملی روانشناسی مدرسه ادامه داد: باید روانشناسان مدرسه در حوزه نظارت، ارزیابی، تشخیص، مشاوره، برنامه ریزی و حتی مسائل پژوهشی نقش آفرینی کنند.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی افزود: روانشناسان مدرسه باید کارکردهای دانش آموزی داشته باشند و مشکلات دانش آموزان را شناسایی و رفع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مکتب اهل بیت متناسب با هر زمان مدرسه ای ایجاد می کرد، گفت: هر امامی با توجه به مقتضیات زمان خود، مدرسه ای ایجاد می کرد که ویژگی های خاص تربیتی خود را داشت.

وی با بیان اینکه مدارس اهل بیت در هر زمان سلاح خاص خود را داشت، ادامه داد: ائمه و امامان معصوم همه شرایط را در نظر می گرفتند و مدرسه ای مطابق با خواسته ها و مطالبات زمان ایجاد می کردند.

مدبر ادامه داد: روانشناسی را باید به کاربرد در جامعه تبدیل کرد و مدارس از روانشناسان متبحر استفاده کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: اگر علم روانشناسی در جامعه از بنیه حاکم باشد، می توان جامعه را به سمت موفقیت بیشتر سوق داد.

پروفسور فریبرز درتاج معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظر داریم هر سال با برگزاری همایش ملی روانشناسی مدرسه، به مسائل مدرسه به صورت جدی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع روانشناسی مدرسه، برگزاری سالانه این همایش در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در مدارس با مشکلات جدی مواجه هستیم.

درتاج با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دچار روزمرگی شده و از همایش روانشناسی مدرسه استقبال مناسبی نمی کند، تصریح کرد: تا زمانی که جراحی آموزشی در آموزش و پرورش انجام نشود، مشکلات مدارس ادامه خواهد داشت.

به گفته درتاج، آموزش و پرورش از همایش ملی روانشناسی مدرسه استقبال مناسبی نمی کند در حالی که خروجی این همایش به درد آموزش و پرورش می خورد.

معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد روزهای مدرسه  در ایران پایین است اما حجم مطالب ارائه شده بیشتر است.

وی اضافه کرد: کتاب های درسی در آموزش و پرورش باید بومی سازی شوند و حجم مطالب ارایه شده متناسب با روزهایی باشد که به مدرسه می روند.

AWT IMAGE

*************************************

AWT IMAGE

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 1822 بار   |   دفعات چاپ: 128 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
Faculty of Education and Psychology
Persian site map - English site map - Created in 0.156 seconds with 958 queries by yektaweb 3351