تفریحات سالم

 | تاریخ ارسال: 1393/8/20 - 10:37 | 

تفریحات سالم 

 اسلام برای هر کاری ملاک معرفی کرده است. اسلام در تفریح، ما را محدود نکرده است، هرچه سبب فرح و شادی ما باشد و مشروع باشد چه خوراکی، چه رفتاری، چه باوری، چه معاشرتی، چه هیجانی وچه پوشیدنی و..باشد، نوعی تفریح است. چیزی که در تفریح مهم است این است که نباید از مسیر بندگی خارج باشد. برخی از موارد تفریحات در اسلام عبارتند از:
 ۱. کار و تلاش: حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: کار بزرگترین تفریح است. کار باعث شکوفا شدن استعداد و خلاقیت انسان می گردد و انسان را از همّ و غصه نجات می دهد، بسیاری از اضطراب ها و نگرانی های جهان امروزی به خاطر بی حرکتی و عدم فعالیت های جسمانی است. امروزه کار درمانی برای زدودن یأس، نگرانی و اضطراب برای بیماران روانی هم تجویز شده است.
برنارد شاو نویسنده معروف انگلیسی می گوید: راز بدبختی و بینوایی ما داشتن اوقات فراغتی است که صرف فکر کردن درباره خوشبختی و بدبختی می شود.
 ۲. تیر اندازی.
 ۳. اسب سواری.
 ۴. کشتی: در متون دینی داریم که پیامبر(ص) از امام حسن و امام حسین(ع) خواستند که با هم کشتی بگیرند و یا این که ایشان خودشان با شتر خودشان با دیگران مسابقه می دادند.
 ۵. شنا: پیامبر اکرم (ص) والدین را توصیه نموده اند که به فرزندان خود شنا یاد دهند و زمینه یادگیری شنا را برایشان فراهم کنید.
 ۶. صله رحم و معاشرت با نزدیکان و مؤمنان.
 ۷. خوشرویی و خوشگویی.
 ۸. نظافت (بدن، لباس، موی سر و صورت): زدودن موهای زائد بدن، آرایش مرد برای همسر و زن برای همسر، غسل های مستحبی.
9. گردش در طبیعت، نگاه به سبزه، پیاده روی، نگاه به آسمان، خوردن عسل و....[۱]

 پی نوشت :
1.سایت اندیشه قم دات کام، توصیه‌های تربیتی(برای خواندن مجموعه توصیه‌های تربیتی به این سایت رجوع کنید)



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1913 بار   |   دفعات چاپ: 653 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر