با دریافت 628 مقاله؛ دومین همایش ملی مدرسه آینده در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1400/4/23 - 12:33 | 
با دریافت ۶۲۸ مقالهدومین همایش ملی مدرسه آینده در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش گفت: برگزاری این چنین همایش هایی می تواند اثرگذاری اجتماعی داشته باشد.
دکتر عزیز حبیبی اضافه کرد: هیچ نهادی جز مدرسه نمی تواند اندیشه و دیدگاه را در دانش آموزان پرورش داده و آنها را برای آینده آماده کند.
وی با بیان اینکه مدرسه آرمانی در گام دوم انقلاب اسلامی باید از هر نظر استاندارد باشد، اضافه کرد: باید برای فرزندانمان مدرسه در خور توجهی داشته باشیم تا بتوانیم برای آینده شهروندان مناسب و دارای احساس مسئولیت اجتماعی تربیت کنیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این چنین همایش هایی در تصمیم گیری سیاستگذاران حوزه آموزش و پرورش تاثیرگذار باشد.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دومین همایش ملی مدرسه آینده هم گفت: آموزش و پرورش و دانشکده علوم تربیتی باید بیش از پیش به هم نزدیک باشند و همه کارهای پژوهشی در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش باشد که اگر دانشگاه در این راستا حرکت کند در حقیقت به دانشگاه نسل چهارم تبدیل شده است.
دکتر محمد نریمانی اضافه کرد: اگر مدارس بتوانند دانش آموزان را تربیت دینی داده و سواد اخلاقی آنها را ارتقا دهند تا بتوانند راه را از چاه تمییز کنند، آن وقت توانسته است به اهداف مهم خود برسد.
وی با بیان اینکه ۶۲۸ مقاله در دومین همایش ملی مدرسه آینده ارسال شده بود، تصریح کرد: تعداد مقالات ارسالی به این همایش نسبت به دوره قبل حدود ۲ برابر شده است و به دلیل استقبال پژوهشگران کشور دو بار زمان برگزاری همایش را تمدید کردیم.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دومین همایش ملی مدرسه آینده افزود: این همایش باید بتواند چالش های مدارس را پیش بینی کرده و برای این چالش ها، راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه دهد.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: مدرسه محل آموزش و آشنایی دانش آموزان با توحید و رسیدن به قله الهی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی با بیان اینکه مدرسه محل آموزش ادب و اخلاق است، افزود: اولین علم شناخت توحید است و آخرین علم هم سپردن همه چیز به خداوند متعال می باشد.
وی با بیان اینکه باید این همایش ها راهکارهای مناسبی برای مراکز آموزشی و مدارس پیدا کند، اظهار کرد: باید مقام معلم را تکریم کنیم و عظمت مدرسه را حفظ و صیانت کنیم.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید برای دانش آموزان نحوه زندگی کردن و اخلاق دینی را آموزش داد، تصریح کرد: درس باید یادگرفتن اخلاق دینی و زندگی در آینده را برای دانش آموزان تشریح کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همه کشورها برای توسعه و پیشرفت نیازمند آموزش و پرورش کارآمد و اثربخش هستند.
دکتر احمد ناصری با بیان اینکه هزینه جبران خدمات معلمان جزو بالاترین ارقام قابل پرداخت در کشورهای توسعه یافته است، تصریح کرد: هزینه در آموزش و پرورش بر خلاف سال های گذشته که مصرفی می دانستند، به عنوان سرمایه گذاری پذیرفته شده است و این مساله در آینده آثار مثبتی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه طبق سند تحول آموزش و پرورش، مدرسه رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است، ادامه داد: مدرسه نقطه اتکای حاکمیت و ملت در رشد و تعالی کشور است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در دوره کرونا با وجود خسارات تاسف بار، تجربه گرانسنگی در حوزه آموزش و پرورش به ثبت رسید و روشن شد که مدرسه جایگزینی ندارد.
مشاور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استاد دانشگاه خوارزمی هم در ارتباط مجازی با این همایش گفت: مدرسه یک سازمان اجتماعی است که در آن عناصر مختلفی در حال فعالیت هستند.
دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم با بیان اینکه مقررات و آیین نامه ها به رهبری و هدایت مدارس کمک می کند، تصریح کرد: وقتی از آینده مدرسه صحبت می شود باید تمام عناصر فعال در مدارس مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه کرونا به ما درس بزرگی داد که باید آینده مدرسه را واقع بینانه تر ببینیم، تشریح کرد: مدیران مدارس علاقمند هستند که مدارس اثربخش بوده و با حداقل امکانات، حداکثر اثربخشی را داشته باشند.
مشاور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استاد دانشگاه خوارزمی ادامه داد: مدیریت مدارس در آینده از حالت سنتی به حالت پویا و کارآمد تبدیل خواهد شد.
نوه ابراهیم با بیان اینکه امکانات نوین به مدیران مدارس دیکته می کند که با استفاده از تکنولوژی های جدید به هدایت مدرسه بپردازند، اظهار کرد: باید در آینده بین دانش آموزان و مدارس ارتباط قوی ایجاد کرد.
دبیر علمی دومین همایش ملی مدرسه آینده و عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: به قول بزرگی آموزش و یادگیری پر کردن سطل خالی نیست بلکه افروختن آتش است.
دکتر عادل زاهد با بیان اینکه مدرسه عبادتگاه معلمان است، اضافه کرد: برخی ها بر این باورند که نشانه های فرتوتی در مدارس دیده می شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اطلاعات محور است، اظهار کرد: وقتی سیستم آموزش و پرورش تست محور باشد دانش آموزان دنبال رقابت می روند که در این شرایط مدرسه از ماموریت های خود دور می شود.
یادآور می شود که در این همایش سه پنل تخصصی برگزار و مقالات برتر معرفی شدند.




***************************************


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 502 بار   |   دفعات چاپ: 107 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر