برگزاری جلسه هماهنگی اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب

 | تاریخ ارسال: 1400/3/5 - 10:05 | 
جلسه هماهنگی اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در سالن بصیرت دانشگاه برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه ضمن اشاره به لزوم برگزاری برنامه های فرهنگی در جهت تقویت باورهای دینی دانشگاهیان گفت: بحث اسلامی نمودن دانشگاه ها از خواسته های رهبر معظم انقلاب است و اساتیدی با باورهای قوی دینی می توانند در جهت آرمانی نمودن دانشگاه ها بسیار موثر باشند.
وی ضمن اعلام آمادگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان جهت مشارکت برای برگزاری هر چه با شکوه تر این همایش تصریح کرد: بحث اجرای مفاد سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه ها کم رنگ شده است که سریعا باید در جهت اجرای مفاد این سند گام های اساسی برداشته شود.
حسنی با اشاره به این که منابع غنی علمی به ویژه در حوزه علوم انسانی در کشور وجود دارد، افزود: از این منابع غنی باید در دانشگاه ها به ویژه دانشکده های علوم انسانی بهره برداری شایسته نمود.

دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تاکید بر روحیه دین باوری و مسئولیت پذیری در بین قشر دانشگاهی تصریح کرد: همه دانشگاهیان باید خود را در حفظ آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران مسئول بدانند.
وی با اشاره به دیدار اخیر اعضای تشکل های اسلامی دانشگاه با آیت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از توصیه های آیت الله دکتر سید حسن عاملی برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه ها در جهت  پرورش دانشجوی آرمانی و گام نهادن در مسیر دانشگاه آرمانی بود که در راستای اجرای رهنمودهای وی در تلاش هستیم تا با مشارکت دانشگاهیان اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی را برگزار کنیم.
در ادامه دکتر محمد حسن زاده رییس دانشکده علوم اجتماعی و رییس اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب اسلامی ضمن ارائه توضیحات کامل در زمینه ساختار این همایش، مشارکت گروه های مختلف آموزشی دانشکده های مرتبط با موضوع همایش را خواستار شد.
گفتنی است در این جلسه دکتر تقی اکبری مدیر گروه آموزشی علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی به عنوان دبیر علمی این همایش و دکتر بهرام ایمانی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم اجتماعی به عنوان دبیر اجرایی این همایش انتخاب شدند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 376 بار   |   دفعات چاپ: 93 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر