معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عنوان کرد: کارنامه درخشان مجلات علمی دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 | تاریخ ارسال: 1399/6/29 - 13:14 | 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی کارنامه درخشان مجلات علمی این دانشگاه را در رتبه بندی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشریح کرد.
دکتر ابوالفضل بضاعت پور در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، گفت: بر اساس تازه‌ ترین نتایج ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی کشور در سال ۱۳۹۸، نشریه «Journal of operation and Automation in power Engineering» از نشریات علمی دانشگاه محقق اردبیلی موفق به کسب رتبه الف و سه نشریه با عناوین «ناتوانی­های یادگیری»، «روانشناسی مدرسه» و «Journal of Advanced Sport Technology» موفق به کسب رتبه ب شده اند.
وی افزود: رتبه بندی نشریات علمی به صورت سالانه توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم انجام می شود و نتایج آن از طریق پرتال نشریات علمی کشور منتشر می ‌شود که هم اکنون به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته است.
بضاعت پور تصریح کرد: در آئین ‌نامه جدید نشریات علمی کشور که از اردیبهشت ماه سال گذشته به اجرا گذاشته شد، به جای صدور گواهی اعتبار علمی با عناوین «علمی-پژوهشی» یا «علمی-ترویجی» برای نشریات، رتبه و امتیاز آنها، براساس شاخص ‌ها و ضوابط گوناگونی ملاک عمل قرار می‌گیرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: همچنین بر اساس آیین ‌نامه جدید نشریات علمی، به جای دسته ‌بندی نشریات علمی به «علمی - پژوهشی» و «علمی - ترویجی»، همه نشریاتی که حائز شرایط آیین ‌نامه جدید مصوب وزارت علوم باشند با عنوان واحد «نشریه علمی» شناخته می‌ شوند.
وی درباره معیارهای کلی در نظر گرفته شده برای ارزیابی نشریات علمی، گفت: این معیارها شامل انتشار به موقع، داشتن وبگاه استاندارد، زیرساخت‌ ها و اطلاعات شناسنامه ‌ای نشریه، رعایت آیین نگارش، ساختار و کیفیت مقالات، رعایت فرآیند پذیرش مقالات و داوری تخصصی، وضعیت نشریه در نمایه‌ های استنادی، تخصصی و اجتماعی و به کارگیری مقررات و امکانات سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری برای رعایت اخلاق علمی نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی است.
بضاعت پور با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ مجله مصوب در دانشگاه در حال فعالیت هستند که ۴ مورد از آنها امسال در رتبه الف و ب قرار گرفته اند، اظهار امیدواری کرد: در سال آینده تعداد بیشتری از مجلات دانشگاه با رعایت معیارهای مدنظر کمسیون نشریات وزارت علوم در این رتبه بندی قرار گیرند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 613 بار   |   دفعات چاپ: 133 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر