با دریافت مقالاتی از داخل و خارج کشور؛ «همایش بین المللی کودکان استثنایی» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1399/6/25 - 11:08 | 
«همایش بین المللی کودکان استثنایی» با رویکردهای نوین در روانشناسی، آموزشی و توانبخشی کودکان استثنایی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه آنلاین این همایش گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در مهر ماه ۱۳۵۷ فعالیت های خود را با پذیرش حدود ۳۰ نفر دانشجو آغاز کرده و هفته آینده این دانشگاه وارد چهل و سومین سال فعالیت خود خواهد شد.
دکتر عزیز حبیبی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین به رتبه بندی تایمز ۲۰۲۱ دانشگاه های برتر جهان باکسب رتبه سوم دانشگاه های جامع کشور وارد شد که در سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۵۲۷ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است که دانشگاه محقق اردبیلی به شایستگی در رتبه بندی جهانی در بازه ۸۰۰-۶۰۱ جهانی و در بین دانشگاه های جامع کشور به همراه دانشگاه های کردستان، تبریز،  شهید بهشتی و یاسوج رتبه سوم، در بین دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه هفتم و در بین کل دانشگاه های کشور رتبه یازدهم را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه رشد علمی دانشگاه محقق اردبیلی ۵۸ درصد است در حالی که میانگین رشد علمی کشور ۱۳ درصد است، تصریح کرد: کسب موفقیت های ملی و بین المللی این دانشگاه مرهون زحمات همکاران در ادوار مختلف دانشگاه است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برگزاری همایش های علمی در سطح ملی و بین المللی علاوه بر تاثیرگذاری در توسعه علوم موجب ترغیب پژوهشگران و اساتید برای انجام کارهای پژوهشی و علمی می شود.
دکتر محمد نریمانی رئیس همایش بین المللی کودکان استثنایی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش هایی باعث اثرگذاری در گسترش علوم انسانی در کشور و فراملی می شود، تصریح کرد: مجوز برگزاری بین المللی این همایش در سال ۱۳۹۷ از هیات امنای دانشگاه دریافت شد و این همایش قرار بود به صورت حضوری در اسفند ۹۸ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به شهریور ماه موکول شد و این همایش به صورت آنلاین در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه برای «همایش بین المللی کودکان استثنایی» ۲۶۲ مقاله از داخل کشور و از کشورهای دیگری مانند آلمان و ترکیه ارسال شده بود، ادامه داد: ۱۸۶ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که ۳۲ مقاله به صورت سخنرانی در سه پنل ارائه شده و بقیه به صورت پوستر یا در مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.
نریمانی افزود: روانشناسی و رویکردهای آموزشی نوین در کودکان استثنایی، روانشناسی و کودکان کم توان ذهنی، روانشناسی و کودکان با مشکلات شنوایی، روانشناسی و کودکان با مشکلات بینایی، روانشناسی و کودکان با ناتوانی  یادگیری خاص، روانشناسی و کودکان بیش فعال و کمبود توجه، روانشناسی و کودکان اوتیسم، روانشناسی و کودکان تیز هوش، روانشناسی و کودکان با معلولیت چندگانه، روانشناسی و کودکان با اختلالات رفتاری- هیجانی، روانشناسی و کودکان با اختلالات ارتباطی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی در مدارس عادی(آموزش تلفیقی)، توانبخشی کودکان کم توان ذهنی، توانبخشی کودکان با مشکلات بینایی، توانبخشی کودکان با مشکلات شنوایی، توانبخشی کودکان با معلولیت چندگانه و شدید، توانبخشی (کار درمانی) کودکان استثنایی با معلولیت های حرکتی، توانبخشی (گفتار درمانی) کودکان استثنایی و توانبخشی افراد با مشکلات روانی – هیجانی و عاطفی محورهای این همایش هستند.
دکتر غلامعلی افروز دبیر علمی همایش بین المللی کودکان استثنایی و رئیس انجمن کودکان استثنایی ایران هم که به صورت آنلاین در همایش حضور داشت، گفت: فلسفه خلقت بر زوجیت و تفاوت های فردی استوار است و هیچ دو انسانی مشابه هم نیستند.
وی با بیان اینکه خداوند همه آفریده ها را در کمال زیبایی آفریده است، تصریح کرد: اگر برخی انسان ها دچار آسیب می شوند باید دنبال علل و ریشه ها باشیم.
افروز ادامه داد: وقتی تفاوت ها معنادار شوند، بحث کودکان استثنایی شروع می شود و یکی از شاخصه های نظام های آموزشی دنیا کودکان استثنایی هستند.
این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: تفاوت ها دو نوع برون فردی و درون فردی است و معلمان و مربیان باید به تفاوت های درون فردی توجه کنند.
 
 


***************************


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 542 بار   |   دفعات چاپ: 112 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر