سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه: آمادگی کنسولگری ایران در ارزروم ترکیه برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه ارزروم ترکیه

 | تاریخ ارسال: 1398/7/9 - 15:46 | 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه از آمادگی کنسولگری ایران در ارزروم ترکیه برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه ارزروم ترکیه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سجاد سلطان زاده در نشست با هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه از دانشجویان موفق اردبیلی در شهر ارزروم ترکیه مشغول به تحصیل هستند، گفت: ارزروم ترکیه یک شهر دانشگاهی بوده و قدمت و ظرفیت دانشگاه این شهر و دانشگاه محقق اردبیلی ایجاب می کند که ارتباطی دو سویه باهم داشته باشند.
وی با بیان اینکه انتظار می رود دانشگاه محقق اردبیلی نیازمندها و آنچه که می تواند عرضه کند را اعلام کند، افزود: آمادگی داریم در حوزه های مختلف دانشگاهی اعم از انجام پژوهش های علمی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و غیره میان دو دانشگاه ارتباط برقرار کنیم.
سلطان زاده تصریح کرد: برگزاری تورهای علمی به منظور دانش افزایی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های دو دانشگاه نیز در دستور کار قرار گیرد.
دکتر ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر افزایش همکاری های بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: این همکاری ها در قالب انجام پژوهش ها و فرصت های مطالعاتی مشترک  با کشورهای خارجی به ویژه کشور دوست و همسایه ترکیه برای ما بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی آبروی علمی استان است، گفت: دانشگاه هایی که دارای رتبه بالایی هستند شناسایی شده و با آنها به صورت تخصصی و عملیاتی همکاری خواهیم داشت.
بضاعت پور با اشاره به رشد بالای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه محقق اردبیلی، تصریح کرد: در همین راستا نیازمند استفاده از امکانات سطح بالای دانشگاه های خارج از کشور هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی به استفاده از ظرفیت و توانمندی اساتید دانشگاه های استان در سطح بین المللی تاکید کرد و گفت: انتظار می رود در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی بیشتر ورود کرده و مکتب تشیع و حقیقت دین را به دنیا معرفی کنیم.
دکتر محمدتقی آل ابراهیم رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه طبق تحقیقات ما ارزروم به یک شهر دانشگاهی و کشاورزی معروف است، گفت: در نظر داریم تمهیدات لازم را جهت برگزاری دوره های مشترک دکتری و کنفرانس های مشترک به صورت نظام مند بیندشیم.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس روسای دانشگاه های اتحادیه آسیای میانه و کنفرانس دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های اتحادیه قفقاز طی سال های گذشته در دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: پیشنهاد می شود دفتر دانشگاهی ما در دانشگاه ارزروم ترکیه راه اندازی شود تا بتوانیم ازین طریق به معرفی دانشگاه بپردازیم.
گفتنی است در ادامه معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دانشجویی، فرهنگی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی و رئیس مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1239 بار   |   دفعات چاپ: 184 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر