رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل: عزاداری دانشگاهیان در بازار یک حرکت عظیم فرهنگی است

 | تاریخ ارسال: 1398/6/12 - 12:31 | 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: عزاداری دانشگاهیان در بازار یک حرکت عظیم فرهنگی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی در جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان اردبیل همدلی و هماهنگی دانشگاه را توفیق بزرگی برای استان دانست و گفت: عزاداری دانشگاهیان در بازار اردبیل یک حرکت عظیم فرهنگی است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در روز اربعین حسینی برنامه پیاده روی از مزار شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی تا مزار شهدای گمنام شورابیل با حضور دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، افزود: درصدد هستیم این حرکت فرهنگی را امسال در سطح دانشگاهیان استان و با حضور خانواده ها برگزار کنیم.
حسنی از آغازبکار اتاق فکر حجاب و عفاف از ابتدای سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و تصریح کرد: در این اتاق طرحی تدوین شده و ما نیز در راستای عملیاتی کردن آن از ابتدای سالتحصیلی جدید اهتمام خواهیم داشت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اختصاص اعتبار ویژه توسط رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به امر حجاب و عفاف را قابل تقدیر دانست و گفت: ما نیز با جدیت این امر را دنبال خواهیم کرد.
وی همچنین از دانشگاه ها خواست در بحث اعزام دانشگاهیان به پیاده روی اربعین حمایت های لازم را داشته باشند.
دکتر عباس فنی اصل رییس شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی و اجنماعی دانشگاه های استان اردبیل نیز با اشاره به برنامه ریزی دانشگاه ها به مناسبت آغاز سالتحصیلی جدید، گفت: انتظار می رود برنامه های دانشگاه ها همراه با تنوع، نشاط، امیددهی و دارای انسجام باشد.
وی با بیان اینکه برنامه استقبال از دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه ها برگزار خواهد شد، افزود: باید تلاش کنیم تا اولین ورود دانشجویان به دانشگاه نیز گرم و صمیمی باشد؛ چراکه این ورود همیشه در ذهن و خاطر دانشجویان خواهد ماند.
فنی اصل با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سالتحصیلی، تصریح کرد: مراسم تجدید میثاق با شهدا، برگزاری نمایشگاه و استفاده از سخنرانان توانمند مدنظر دانشگاه ها خواهد بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تشکیل ستاد اربعین دانشگاهیان، گفت: این ستاد در سطح استان و دانشگاه های استان تشکیل خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری دسته عزاداری دانشگاهیان همزمان با هشتم محرم در بازار اردبیل خبر داد.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 676 بار   |   دفعات چاپ: 120 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر