معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد: ارتقای ۶ رتبه ای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه های کشور

 | تاریخ ارسال: 1398/5/13 - 21:35 | 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای ۶ رتبه ای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه های کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ابوالفضل بضاعت پور با اعلام این خبر، گفت: در آخرین رتبه بندی منتشر شده وبومتریکس برای دانشگاه های دنیا(جولای ۲۰۱۹) دانشگاه محقق اردبیلی با ۱۴۰ رتبه ارتقا در دنیا، ۶۷ رتبه ارتقا در آسیا و ۶ رتبه ارتقا در ایران، در جایگاه ۲۶۱۲ دنیا، ۷۵۶ آسیا و ۵۲ ایران قرار گرفت.
وی افزود: در این نظام رتبه بندی از چهار معیار شامل تعداد صفحات نمایه شده وب سایت دانشگاه در گوگل، تعداد بک لینک ها به وب سایت دانشگاه، مجموع استنادات به مقالات نمایه شده دانشگاه در گوگل اسکالر و تعداد مقالات دانشگاه در بین ۱۰ درصد مقالات پراستناد سایماگو برای ارزیابی دانشگاه ها استفاده می شود که بر اساس آمار منتشر شده توسط وبومتریکس، در بخش تعداد صفحات نمایه شده وب سایت دانشگاه  ۴۱۳ رتبه ارتقا در دنیا، در بخش تعداد استنادات در گوگل اسکالر ۱۴۷ رتبه ارتقا و در بخش تعداد مقالات برتر ۶۴۴ رتبه در دنیا نسبت به رتبه بندی قبلی  (ژانویه ۲۰۱۹) مشاهده می شود.
بضاعت پور ادامه داد: در این رتبه بندی دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب رتبه های اول تا سوم کشور را کسب نمودند. دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم دنیا قرار گرفتند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در راستای بهبود رتبه دانشگاه در حوزه وبومتریکس از سال گذشته برنامه های مختلفی در این معاونت تدوین گردید که با اجرای آنها به مرور شاهد تاثیرات مثبت آنها هستیم. راه اندازی سامانه های مختلفی همچون پورتال پروفایل دانشجویان دکتری و سامانه مخزن اطلاعات علمی دانشگاه، تجهیز مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه به سرورهای سریع، راه اندازی سامانه پشتیبان گیری آنلاین و نیز الزام دانشکده ها به قرار دادن اطلاعات کافی در زیرپورتال هایشان و انجام بهینه سازی های لازم در جهت افزایش سرعت لود صفحات زیرپورتال ها و نیز برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد برای اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان  از جمله فعالیت های انجام شده در یک سال اخیر بوده است.
وی اضافه کرد: در این بازه زمانی تعداد صفحات نمایه شده دانشگاه در گوگل ۸۵ درصد افزایش یافته و تعداد مقالات و پایان نامه های نمایه شده در گوگل اسکالر نیز افزایشی ۸ برابری را نشان می دهد.


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 1062 بار   |   دفعات چاپ: 147 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر