رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور: دانشگاهیان در رشد و پرورش جوانان مسئول هستند

 | تاریخ ارسال: 1398/4/19 - 15:21 | 
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: دانشگاهیان در رشد و پرورش جوانان مسئول هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست مشترک با روسای دانشگاه ها و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل، دانشگاه ها را محل رشد جوانان دانست و گفت: وقتی در دانشگاه اقدامی در راستای رشد دانشجویان انجام شود، ما نیز در رشد و پاداش آن سهیم خواهیم بود و همچنین اگر کوتاهی کرده باشیم در آن کوتاهی سهیم هستیم.
وی با بیان اینکه دوام یک انسان در عالم آثار و باقیات او است و در همین زمینه نسل و فرزند جزو ماندگارترین سرمایه های انسان هستند، افزود: ارزشمندترین سرمایه ها را خانواده ها پرورش داده و در اختیار ما دانشگاهیان قرار داده اند و ما نیز در همین خصوص در حد توان خود مسئول هستیم.
رستمی با اشاره به تاثیر فضای مجازی و تغییر گروه های مرجع در جامعه، تصریح کرد: در همین راستا باید به وظایف خود درست عمل کنیم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با بیان اینکه فضا و شرایط امروز شرایط آسانی نیست، گفت: در این شرایط است که نحوه مدیریت خود را نشان می دهد و امیدواریم جزو کسانی باشیم که در دوران سختی، قدمی برای خدمت به نظام و مردم برداشته باشیم.
دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ضمن قدردانی از دید وسیع و شناخت عمیق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور نسبت به دانشگاه ها، گفت: در استان اردبیل آموزش عالی به صورت گسترده در چهل سال گذشته شروع شده و آموزش عالی استان مدیون انقلاب است.
وی ضمن معرفی دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه استان از مهر ماه سال 1357 فعالیت خود را با 30 نفر دانشجو آغاز کرد و امروز دارای حدود 11 هزار نفر دانشجو در این دانشگاه هستیم.
حبیبی با بیان اینکه علاوه بر دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر استان، دانشگاه های علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی و موسسات غیرانتفاعی در استان فعال هستند، تصریح کرد: در استان اردبیل انسجام خوبی میان دانشگاه ها حاکم است و همکاری های بین دانشگاهی در حد عالی قرار دارند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فشارهای ناجوانمردانه اقتصادی توسط دشمنان به میهن اسلامی ایران، گفت: در همین راستا همدلی میان دانشگاه ها و دفاتر نهاد رهبری در خصوص مدیریت هزینه ها، صرفه جویی و غیره مشهود است و می توان با همدلی بیشتر این مسیر سخت را با آرامش دوچندان طی کرد و با تقویت اخوت، تاب آوری خود را در مقابل مشکلات ارتقا دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه همدلی و همکاری زیبایی میان روسای دانشگاه ها در استان اردبیل وجود دارد، گفت: ما در استان اردبیل کوچکترین تنشی را در سطح دانشگاه ها نداریم.
وی با بیان اینکه مسئولیت دانشگاه های استان اردبیل در دست افراد انقلابی، ولایی و معنوی است، افزود: در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاه های استان نیز شاهد هماهنگی خاصی هستیم؛ بطوریکه در برنامه هایی همچون عزاداری محرم، راهپیمایی و غیره دانشگاه ها به صورت دسته جمعی حرکت می کنند که این نشان از وحدت میان دانشگاهیان و دفاتر نهاد رهبری است.
گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در نشست به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.
 
 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 608 بار   |   دفعات چاپ: 154 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر