نماینده وزیر علوم در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی: بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شود

 | تاریخ ارسال: 1398/4/15 - 14:47 | 
نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پیشنهاد می کنم بنیاد حامیان دانشگاه محقق اردبیلی با حضور خیرین فعال در حوزه آموزش عالی راه اندازی شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر جواد فرهودی در نشست هم اندیشی نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی با اعضای شورای دانشگاه تصریح کرد: در سطح کشور بنیاد حامیان علم و فناوری فعال است و با توجه به روحیه دینی و مذهبی حاکم بر اردبیل می توان این بنیاد را راه اندازی کرد و باید در این زمینه از ظرفیت های نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و افراد تاثیرگذار دیگر استفاده کرد.
وی ادامه داد: مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی مدیریتی نسبتا موفقی است و در زمینه پروژه های عمرانی هم کارهای خوبی انجام شده است.
فرهودی با اشاره به اینکه باید کارکنان دانشگاه با هماهنگی رئیس دانشگاه به صورت یک شبکه عمل کنند، ادامه داد: باید تمام ظرفیت های اجرایی و توسعه ای را برای ارتقای دانشگاه جذب کرد.
نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی افزود: وزارتخانه تدابیری اندیشیده است تا تمامی مصوبات هیات امنای دانشگاه پایش شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای اولین بار نمایندگان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و گرمی و مشگین شهر از اعتبارات در اختیارشان کمک شایانی به دانشگاه کردند.
دکتر عزیز حبیبی با اشاره به اینکه در سال گذشته میانگین رشد علمی در کشور ۱۸ درصد است، تصریح کرد: این رشد در دانشگاه محقق اردبیلی ۵۰ درصد است.
وی با اشاره به اینکه همکاری های علمی بین المللی این دانشگاه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: پروژه های عمرانی دانشگاه علیرغم محدودیت وضعیت اقتصادی کشور تعطیل نشده است و حتی پروژه های جدید هم تعریف و شروع کرده ایم.
حبیبی با بیان اینکه در چند ماه آینده چند پروژه دانشگاه با زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار می گیرد، اضافه کرد: در کنار این پروژه ها، پروژه های عقب افتاده مثل المان شهدای گمنام، گلخانه آموزشی و غیره را هم پیگیر هستیم.
مهندس رضا کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تعریف محل درآمد ارزی برای دانشگاه ها چند سالی است که مطرح شده است و این کار می تواند در توسعه دانشگاه ها تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: باید بین دانشگاه و عرصه تولید و خدمات و صنعت ارتباط منطقی ایجاد شود تا هر دو طرف از پتانسیل های یکدیگر استفاده کنند.
دکتر محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در بودجه سال ۹۸ برای اولین بار بخشی آورده شده و در آن وزارت علوم و بهداشت را مکلف به ایجاد درآمد ارزی کرده است که مزیتی برای دانشگاه ها محسوب می شود.
وی اضافه کرد: باید به مصوبات هیات امنای دانشگاه عمل شود و اگر مصوبه ای مورد اجرا قرار نمی گیرد باید آن را لغو کرد تا از بلاتکلیفی خارج شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: هنر مدیریت این است که در شرایط بحرانی فعالیت های خود را نشان دهید و خوشبختانه در دانشگاه محقق اردبیلی مشکلی در زمینه مدیریت وجود ندارد.
وی اضافه کرد: تعامل ویژه کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی برای توسعه دانشگاه از زیبایی های دانشگاه است و باید همفکری و تعامل آنها بیشتر هم شود.
یادآور می شود در این نشست اعضای شورای دانشگاه به اظهار نظر پرداختند و از دکتر محمد فیضی و مهندس رضا کریمی نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به دلیل حمایت از دانشگاه تجلیل شد.

**********************************

**********************************

 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 757 بار   |   دفعات چاپ: 246 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر